Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

movie skrev 2010-08-24 10:31:09 följande:
    Iris är 3 månader, klarar ju sig med den fina kik kid som jag köpt så länge hon ligger i vagnen men sen när hon börjar sitta kanske man behöver en mer "vindtålig" overall. Har hundar så vi är ute mycket. Har en pop skal overall i strl 80 men dom är ju tok stora så den blir nog först till hösten.
    Tror Meja skulle behöva en sådan bara för att den är så fin.
    Ja det är klart hon gör Har den kommit än?
    Ja när dom är så små och mest ligger i vagnen så räcker det ju med fleece overall.

Mmmm...svår att motså, får fundilera lite
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    movie skrev 2010-08-24 10:41:38 följande:
    Den kommer nog idag Ska i väg och vaccinera Iris nu och regnet fullkomligt vräker ner och det blåser som bara den Längtar tillbaka till sommar och sol.
    Hoppas det , annars får du höra av dej.

Ooh fy, ja idag var minsann riktigt bus väder, här är det blåst, regn och sol om vartannat Minst sagt lurigt att gå ut.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    högbergarna skrev 2010-08-24 10:57:55 följande:
    Hej o halloj. Läänge sedan jag skrev här! Har varit lite snålt med pengar så jag har hållt mig lite undan.
    I förra veckan va vi på RUL men vi fick inte reda på könet! :( Trist! E så svårt att handla något i förväg när man inte vet. Tycker det är svårt att hitta unisexkläder!!! Någon som har tips?
    Tråkigt när man inte får reda på det om man vill, det är likadant här.

Hum, Katvig har ju många unisex ränder, Polarn o Pyret....annars tycker jag det är ganska svårt att köpa i förväg sådär. Jag har aldrig bunkrat upp med mycket kläder innan bebisen fötts, bara några jamasar och typ 2 ombyten, resten har jag köp efteråt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    h80 skrev 2010-08-24 11:16:28 följande:
    OT men ni i denna tråden brukar ju ha koll på det mesta Glad min stora tjej fyller snart 2 o eftersom hon är född på kanelbullens dag så vill jag köpa nått med kanelbullar, kläder, leksaker, prydnadssaker..........allt från sobea har vi redan o tygkanelbullar. nån som vet nått annat???? har letat överallt, men hittar inget.
    http://www.favoritsaker.se/art.asp?id=2526
    http://www.favoritsaker.se/art.asp?id=2523
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    högbergarna skrev 2010-08-24 11:49:25 följande:
    Tackar för svaret! :) Man får egentligen veta här.. Bara att den BM som utförde undersökningen inte va så duktig. Hon så nog inte. Trots att vi frågade flera gånger fick vi inget svar alls. Konstigt! Inte ens att hon inte kunde se!!
    Katvig har skön kvalité o snygga kläder men jag vet inte riktigt vad som e unisex där. Tycler jag köper mest blått o turkost. Det e inget fel i det men TÄNK om det blir en tjej?? Har en son sedan tidigare och det vore faktiskt roligt att ha lite andra färge o så ifall det då är en tjej. Jag älskar blått o turkost men det känns lite.. långrandigt. Haha!
    Jag vill ha några ombyten för jag vet inte hur jag kommer må direkt efter. Men äh iofs spelar det ingen roll vad bebisen har på sig. Bara att förra gången hade jag ingen aning om danska barnkläder o denna gång vet jag ju! :)
    Ha ha...en nybörjare kanske?
    Här tvärvägrar dom att berätta, töntigt tycker jag om man nu vill veta, men men, inte för att det spelar nån roll men med Meja hade jag tyckt det var kul att veta.

Men Katvigs lila/grön och lila/gul är ju unisex ju

Ja det var just därför jag inte ville köpa så mycket innan, för jag visste att om jag fick en flicka så ville jag bara ha en massa girly kläder

I början brukar man ju klara sej ganska bra, tror Meja fick ½ års förbrukning av kläder när hon föddes , så vi behövde inte köpa så mycket. O orkar man inte gå ut i affärer så finns ju alltid nät shopping.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    MiniM3 skrev 2010-08-24 12:48:19 följande:
    Kossor och lamm kommer till våren iaf :)
    Mera kossor och lamm? Men fy så trist...är det bara jag som tycker det är tråkigt när samma print kommer igen?, även fast dom är uppdaterade.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    ChokladMoshin skrev 2010-08-24 13:07:39 följande:
    Näe, håller med dig. Räcker med Me&i som upprepar sig tills man kräks på vissa print.
    Ja men eller hur. Iof så gillar jag dom uppdaterade printen bättre än dom tidigare, te.x bambi och kaniner men det känns ändå så tråkigt.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    movie skrev 2010-08-24 14:44:27 följande:
    Oj då, jobbigt! Händer inte så mycket här men lite tjuvkik på molo vår har vi fått höra om Tack Ängeln83 för finaste lurven från Kik Kid, så nöjd
    Alice 080728 Iris 100531

Åh vad skönt att den kom fram som den skulle
    Javisst är den helt underbart fin
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Godkväll

Alltså jag blir snart tokig på Liams nattningar, nu gav jag upp, antar dock att han snart kommer börja föra liv så att Meja vaknar.
    Hur dags somnar era 3½ åringar? Liam har varit vaken sen kl 6, fullt ös med bus och lek heeeela dagen och ändå är han helt omöjlig att få i säng Skrikandes

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-08-24 20:08:18 följande:
    Nä fy det låter inget kul. Men du tror inte att han är överött? För då brukar de vara omöjliga att få i säng.
    Fast det är lixom nästan alltid såhär, hur tidigt vi än börjar med nattningen så tar det super lång tid.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17