Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-09-12 19:57:17 följande:
    God kväll Nej vad trist.
    ja........ Han spring till min dator och hällde ut vattenglaset på tangentbordet... Hoppas verkligen att det reper sig över natten. Det var ju dyrt...Gråter
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-09-12 20:05:12 följande:

Godkväll
    Äääääntligen somnade envisa Liam Nää mamma jag är inte trött *gäsp*, jag kan inte sova *gäsp* Till slut "hotade" jag med att vi inte kan gå till ÖF om han inte somnar snart och då gick det 1 minut sen sov han

Blev en liten shopping runda idag med, behärskade mej ganska så bra, Meja fick jeans leggings och en tunika från Kappahl och Liam fick dom blå mysbrallorna och matchande röd tröja från Lindex.

NUUUUU ska jag lägga upp bilden på Meja i Kik Kid:en

*wieee*
  • Kristyr

Ängel> Vad fin!

Skulle vara kul att veta hur ärmarna är jmf med moloklänning.

Borde ju ta en 74a men det är svårt.. hon kan ju ha blivit 68 lång i okt när den ska användas...

Blir det bra om man viker upp längst ner på ärmarna? Villn inte ha den förstor men skulle denråka bli det skulle det se galet ut då... *hmm*

• Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-09-12 20:26:25 följande:
    Ja den är verkligen helt underbar, nästan sådär fin så man knappt vågar använda den
    Har ju tyvärr ingen långärmad Molo, men jag kan mäta klänningen imorgon om du vill?

Ja det funkar kanon att vika upp ärmarna, den har ju mudd där. Denna var lite lång i ärmarna på Meja men det gjorde inget eftersom den var så tajt så åkte den knappt ner över händerna ändå.
    ja mät gärna innerarmslängden så kan jag jmf med den 62/68 molo som finns hemma Längden gör inget den åker endå upp när man håller henne eller hon ligger/sitter..
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-09-12 20:42:38 följande:
    Fixar det imorgon, klänningen är i lättväckta Mejas rum
    Ja just när dom är små så gör det ju inget om den är för lång, likadant när dom kryper och så, jag måste lägga upp klänningarna på rumpan när Meja ger sej iväg, annars kryper hon in i dom
    Exakt!! Du kan inboxa när du mätt, ingen brådska.. men om jag ska en sån så måste jag ha den innan den 2/10.
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-09-12 21:16:55 följande:
    Har du sett en lila 74a nånstans???

Åhh det ser ju nästan ut som att Lia skulle kunna ha en 80a med! Hon väger 8 kg och är 68 lång...
    nu förstår jag varför vi krigar om samma stl  Lia och Elin är ju "nästan" lika långa....
  • Kristyr
    Tjollabolla skrev 2010-09-12 21:43:34 följande:
    Vägde henne här hemma då jag tyckte hon blivit så himlans tung men tydligen var det samma som på bvc för 3-4 veckor sen... 8,1 kg. Försökte med måttbandet med men det var inte så lätt
    menade på längden! min 4mån är ju 66 lång.. Men väger "bara" 6.8
  • Kristyr

ser att ni fortf pratar kik kid klänningen och några har köpt. Fick mått så jag jmf med en småfolkis stl 68. Kik kiden stl 74 är några cm smalare över brösten och 4-5 cm längre i ärmarna....*hmmm* Känns nästan som jag ska ta en 80 om den inte ska sitta som korvskinn över bröstet....

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17