Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-01-09 13:03:41 följande:
    www.hippokids.se/
    MIN
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2011-01-09 16:00:29 följande:
    Hmm man kanske skulle ha en sån till Lia i vår? Undrar vilken storlek? Hur är dom i storlek? Hon blir ju 1 om en månad...

Dom är nog ganska normala istl.

Min tjej på 93cm har 98 och den kommer funka i vår.

Min stora tjej på 104 cm har 110.

• ChokladMoshin

Gokväll!

Alla sover väl nu när jag har tid att sitta här. Min lilla tjej har väldans knasiga kvällsvanor just nu och där ingår inte datatid för mamman i alla fall.  Men det kommer väl det med.

Sugen på mer shopping trots att jag väntar paket från MPV, Sigge&Juno, AnnaCill, Eleraff, BOR & Hippokids

• ChokladMoshin

Gomorron på er!
    Fy vad jobbigt det var att gå upp efter klockan idag.
    Den stod på 06.45 men vi gick upp först 07.30. Tur pappa lämnar sonen i skolan så man slipper gå upp så hiskeligt tidigt.
    Shoppas ngt idag? Jag ska nog lugna mig lite och se vad jag får hem först

• ChokladMoshin
    Greksmurfen skrev 2011-01-10 09:46:11 följande:
    hihi det låter som en smart ide......skönt å få ligga å dra sig...lite iaf

det fick vi med göra, men lilla melina ha fått sin första omgång med falsk krupp....Rynkar på näsan.....tyckte det räckte med att sonen har det...
    så väntar på vc ska ringa upp så vi få ngt å ha hemma till henne.
    Jäpp, det var skönt. Pappa hämtade också Börjar bli lite för bekvämt med pappa tror jag.
    Tur jag skämmer bort honom ibland så jag inte får allt för dåligt samvete.

Jobbigt med kruppen, båda mina äldsta har haft det. Hoppas du får ngt som hjälper.

Om du ska till Sös och har vagn med dig så är det smidigast att ta tåget till Södra station och sen en av dom blåa bussarna som stannar precis unanför huvudentren till sjukhuset alt. gå som nån skrev.'
  • ChokladMoshin

Hade en kompis från gymnasiet här på besök idag, vi har inte setts på 13 år.
    Var på besök från Usa där hon bor. Men hon måste verkligen läst allt jag skrivit på Facebook för som present till lilla Mini hade hon en colibri suit och filt, hua vad glad jag blev. Hjärta

• ChokladMoshin
    Mamma till Simon skrev 2011-01-10 14:35:34 följande:
    åh vilken snäll vän Glad
    Ja, jag blev så glad och förvånad.
    När jag såg att det var ett mjukt paket så tänkte jag att hon säkert köpt ngt med HEllo Kitty, för det älskar hon, så blev jag så förvånad när det var Molo
  • ChokladMoshin
    Kristyr skrev 2011-01-10 15:54:47 följande:
    från södra går bara 4an som inte stannar upp vid sös den stannar nedanför. Går ju likasnabbt att gå som och vänta på en buss
    Fast i förra veckan tog jag en buss utanför södra som gick mot Sickla och den stannade utanför entren.
    Och i detta väglag med barnvagn så skulle jag inte gå
  • ChokladMoshin
    Greksmurfen skrev 2011-01-10 18:48:53 följande:
    hmm ja tänkte ta buggan =P.... kanske inget bra val lr =P..den e ju så mkt mindre å mindre klumpig än maxi.-cosin...va tro ni?!?

vilken stl på klänning till melina i colibri?? stl 74 eller 80?? tro hon kommer väga lrunt 9kg på 1års å vara runt 75cm kanske?!?
    B uggan är ju kanske smidigare då. Sist jag åkte dit var det väl ok plogat på trottoarer.
    Tror du inte 74 räcker, dom är ganska breda. Tycker det är supersvårt med stl. till sommaren. Velar mellan 68 & 74 till min tjej i bodies till sommaren.
  • ChokladMoshin

Liljan: Idag kom paketet i lådan, slapp avi och ge mig ut
    Så mjuk och gosig åkpåse ju, lööööööööv!!

Har fotat min tjej i en kläning stl. 92 av vårens i Bt om ni vill se. Ska fixa in nu.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17