Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

annie dark skrev 2011-03-30 11:17:34 följande:
    Ngn som har koll på vilekn vattenpelare molos regnbågsrandiga regnbyxor har? Funkar de som skalisar, typ polarn, vi har pop skalbyxor nu.
    Vi hade ett par förra året och Alvin var aldrig blöt när han haft dom fast han suttit i en vattenpöl så vattentäta tror jag att dom är. Dock inte det minsta tåliga. Är tillverkade av något tunnt prassligt material som känns som att det går hål rätt lätt i.

Jag hade aldrig valt såna istället för ett par skalbyxor från POP men dom är ju galet snygga så isf hade jag skaffat dom och ett par rejälja skalbyxor.

Vi använde de regnbågsrandiga bara lite då och då när vi var ute här hemma. Inget jag satt på Alvin när han skulle till dagis.
    Alvin 0709 & Helge 1011 (vidvagensande.blogg.se)
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-03-31 18:08:09 följande:
    Ja eller hur Galet mycket kläder! Så fort det blir "bara" skalkläderväder här så ska jag ta hem galonisarna och enbart ha skalkläderna där, annars kör dom säkert dubbla där med! Skulle inte alls förvåna mig om dom drog på galonbyxor på POP skaloverallen
    Maliten skrev 2011-03-31 16:18:49 följande:
    Ja visst pälsar de på barnen nåt enormt på en del dagis. De måste väl känna själva när de klär av dem under dagen att de är alldeles svettiga. Dylan han säger till själv; "Min mamma har sagt att jag bara behöver galonisar över kläderna idag" Han gillar inte alls att ha för mycket kläder.
    Ja det är ju bra när dom är lite störr och kan säga till. Milla pratar ju klockrent och sådär men tror det är lite svårt ändå för henne att förstå och säga till att hon inte behöver så mkt kläder än så länge Hon blir ju dessutom stel som en pinne i alla dessa lager och kan knappt röra sig på gården, det borde dom ju se
    och sen börjar hon på i ur och skur och då kommer du tacka dom när dom satt på galonbyxor över skaloverallen för jag lovar att ALLT är typ svart och lerigt inom några sekunder annars Galonbyxor är himla smidigt att bara skölja av har jag fått lära mig senaste tiden.
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-03-31 18:54:26 följande:
    Haha ja sedär, man lär sig nått nytt varje dag! Hur går det, klarade ni er från magsjukan? Har fixat överföringen till dig igår förresten
    ja alltså alvin gick ju på ett annat dagis förut och där upplevde jag det aldrig så...där slet han inte vidare mycket alls på sina ytterkläder. Den här vintern har han slitit massor på sin lila molooverall...det syns verkligen att den är använd. Men det är väl inte så konstigt eftersom han har den typ dagligen och vintersäsongen är ju inte direkt kort här uppe.

Ja Alvin kräktes typ 3 gånger på natten till onsdag och sen inget mer. Jag har haft lite ont i magen och dålig matlust men inget annat så blir det inte mer än så så känns det ju himla lindrigt
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-05-23 11:17:24 följande:
    KOm på när jag skrev att jag kanske var skitkrånglig. Ibland får man äta upp vad man säger.

Förstår att det inte är lätt att helt plötsligt handla tjejkläder. Enklaste ever som jag handlat åt är FL Lisa. Vi har barn i samma storlek och kön och vi verkar gilla ungefär samma saker.  Svårare när man inte hade en tjej själv att helt plötsligt gå på tjejsidan (nog för att jag gör det ändå men inte direkt klänningar och sånt)

Skönt att höra att jag inte var en alltför jobbig beställare
  • FL Lisa

Dunis - Facebook bara jävlas med mig just nu. Ser du inlägget med min andress? Jag ser nämligen inte själv ett enda av kommentarerna jag postade

• FL Lisa

Dunis: nu kanske du hunnit gå till frukost ordet men då ser du väl det här sen. Lindex har även ett par röd/vit-randiga på juniorsidan. Passar bra till mkt molo. Jag har köpt röda, mörklila och svarta för ngn månad sedan och röd/vita och blå/vita alldeles nyss.

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-06-02 09:08:36 följande:
    Lisa- skadad som jag är kan jag inte hålla mig från FL. Det låter jättefint. Nu blir jag ju sugen på att åka dit idag.
    haha..själv hinner jag knappt kika in här längre.

Och när jag ser kaninerna på söta L så inser jag att jag ju måste ha dom till helge också. Har haft sån body i minneslistan på T ett par gånger men aldrig slagit till och lagt bud...får nog bli ändring på det nu.
    Buttelina skrev 2011-06-02 09:11:21 följande:
    är det samma rädvit randiga som bella har på sig på bilden? dom är superfina!
    Ocikatten skrev 2011-06-02 09:07:47 följande:
    Åh, ljuvligt fint på söt tös!!
    tack raring
    japp det är dom. jag blev så glad när jag hittade dom på lindex. när jag köpte dom hade lindex just ta 3 barnplagg betala för 2 och jag hittade bara två saker jag ville ha hur mkt jag än letade...men sen skymtade jag dessa randiga tights bakom massor med tröjor så då blev jag nöjd
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-06-02 10:16:38 följande:
    Åh nu blev jag sugen på denna

www.pilutta.se/molo-tshirtbr-roxanne-catalina...

Bäst att jag åker till Plantagen istället och köper blommor
    men åh...varför måste molo envisas med puffärmar.  Den t-shirten var ju jättefin! Jag tycker du ska slå till på en sån.

David tycker också att du ska åka till plantagen...så du inte hinner tipsa om allt för mycket snyggt på rea
  • FL Lisa
    Ocikatten skrev 2011-06-02 18:50:27 följande:
    Ni allvetande gurus - hur inreder man ett killrum? Vad gör man med väggarna? Tapeter? Finns det bård längre? Eller nåt annat? Jaaa, jag har varit begravd under en inrednings-sten sen födseln...
    Jag har precis inrett inte mindre än 3 stycken killrum. Två sovrum och ett lekrum och innan jag började titta runt sa jag att jag skulle ha färgglatt i alla rummen men så blev det såklart inte. Jag gillar vitt och svart lite för mycket för det

Helge 7 månader fick i sitt sovrum limegrönt och vitt med fondtapet från midbecs kollektion Jimbo

denna fast i limegrönt.

Alvin valde tapet själv till hans sovrum. Då blev det en som gick i rött-svart och vitt med londonprint. Inte vad jag skulle ha valt men han älskar rött och dubbeldäckarebussar så han blev lyrisk när han såg tapeten på affären

och sen fick lekrummet gå i svart/vitt och grått. Det blev himla snyggt om jag får säga det själv

Två väggar tapetserades med plain stripes från boråstapeter fast vi tapetserade våderna liggandes. och två väggar tapetserades med en tapet med siffror och ugglor från Fiona (light and bright)

en riktigt dålig bild på det hela men rummet är inte färidgt ännu så jag har inte tagit några vettiga bilder. Dock känner jag nu i efterhand att jag är riktigt nöjd med svart-vitt-grått i tapeterna för alla leksaker och grejer som står där inne är ju väldigt färgglada. Den högra väggen är alltså inte helvit utan har ett svagt mönster av siffror och en och annan uggla
  • FL Lisa

Maliten - tack! Vi har byggt den själva. Såg en bild som smultronhjärta hade lagt ut på hennes sons säng och blev kär i den så då var det bara att börja bygga

• FL Lisa

Dunis - men man kan göra snedtak på sängen också Vi tänkte först bygga om vår så vid flytten för A har snedtak i sitt sovrum nu men vi valde att istället placera den i lekrummet som är större och utan snedtak. Och nej det var inte vidare svårt att bygga den (säger jag som inte sågat en milimeter eller skruvat i en endaste skruv)

• FL Lisa

Ni får ursäkta att mina inlägg inte innehåller en endaste blankrad - sitter på ett äventyrsbad och övervakar A:s vilda framfart i vattnet så jag surfar från mobilen.

• FL Lisa

Glömde ju en fråga. Själva sängen/kojan är 2 meter lång och 90 bred så att man kan sätta i en vanlig madrass. Fast själva bygget är 2.40 lång för vi har bokhylla och bordsskiva i ena änden. Men man kan ju göra vilken längd man vill.

• FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-06-08 11:07:38 följande:
    Hittade suiten på rea men jag får nog hoppa. De är inga sportmänniskor. Kanske regnbågssuit eller body. eller ngn filt? Åh vad svårt!
    www.digulo.se/Nyheter/body-suit-megamint
    denna kanske

jag hade nog inte satsat på regnbågssuiten från Molo till en nyföd. Hade den i 62 och molos suit sitter inte direkt jättebra på riktigt nyfödingar tycker jag...speciellt inte regnbågen

Men en filt är ju trevligt...eller lurvfleece...eller body. eller något annat märke på suit
  • FL Lisa
    Mamma till Simon skrev 2011-06-14 10:39:29 följande:
    jättesnygga, men varför ska  de vara så små

Ni som har mlos ryggsäckar...räcker de som dagisväska?
    det beror på vad du ska ha i en dagisväska

Vi har molos men den används dock som utflyktsväska och till det är den perfekt. Alvin får packa ner smörgås, dryck och frukt i den när dom ska på utflykt och för honom är den ju i jättebra storlek.

Men ska det ner en massa extrakläder och ytterkläder som ska släpas fram och tillbaka mellan dagis och hemmet varje dag så kan den nog kanske vara i minsta laget.
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-06-15 11:47:26 följande:
    Ojdå, nä då skippar vi det absolut om Freja kan bli smittad. Kanske inte ska lita bild på BVC alltid
    haha..snarare aldrig Tycker dom hittar på hejvilt mest hela tiden.
    Ser att dunis frågade efter hjälp...löste det sig eller?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17