Ocikatten skrev 2011-06-02 18:50:27 följande:
Ni allvetande gurus - hur inreder man ett killrum? Vad gör man med väggarna? Tapeter? Finns det bård längre? Eller nåt annat? Jaaa, jag har varit begravd under en inrednings-sten sen födseln...

Jag har precis inrett inte mindre än 3 stycken killrum. Två sovrum och ett lekrum och innan jag började titta runt sa jag att jag skulle ha färgglatt i alla rummen men så blev det såklart inte. Jag gillar vitt och svart lite för mycket för det
Helge 7 månader fick i sitt sovrum limegrönt och vitt med fondtapet från midbecs kollektion Jimbo

denna fast i limegrönt.
Alvin valde tapet själv till hans sovrum. Då blev det en som gick i rött-svart och vitt med londonprint. Inte vad jag skulle ha valt men han älskar rött och dubbeldäckarebussar så han blev lyrisk när han såg tapeten på affären

och sen fick lekrummet gå i svart/vitt och grått. Det blev himla snyggt om jag får säga det själv

Två väggar tapetserades med plain stripes från boråstapeter fast vi tapetserade våderna liggandes. och två väggar tapetserades med en tapet med siffror och ugglor från Fiona (light and bright)

en riktigt dålig bild på det hela men rummet är inte färidgt ännu så jag har inte tagit några vettiga bilder. Dock känner jag nu i efterhand att jag är riktigt nöjd med svart-vitt-grått i tapeterna för alla leksaker och grejer som står där inne är ju väldigt färgglada. Den högra väggen är alltså inte helvit utan har ett svagt mönster av siffror och en och annan uggla