Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-29 20:57:25 följande:
    Ok,tack för tipset. Nu la jag in dem direkt. Problemet är ju då att de syns innan man hinner skriva. Och hökar finns det överallt
    hahaha...nu förstår jag ingenting
  • FL Lisa

godmorgon!

solouniko skrev 2011-02-15 09:33:11 följande:
    Idag står termometern på -30 grader här INTE kul! Vi har ledigvecka och då brukar Milla gå på dagis tis-tors 10-14 men jag ids nog inte ens starta bilen idag så hon får vara hemma. Det gör typ ONT att andas ute Dom har lovat såhär kallt ända tills på tisdag, guud vad tråkigt alltså! Och jag har ju en massa paket jag måste posta också. Bläää för kyla!
    men vad är det du säger? inte tusan kan det vara så här kallt i en vecka till. jag som ska vara ensam med barnen hela helgen...vi kommer ju typ klättra på väggarna alla tre innan halva lördagen ens gått.

Är hemma idag med småsjuk Alvin och vi håller redan på att bli lite smågalna och då är klockan bara 10. Kan bli en mycket spännande vecka med andra ord
    Alvin 0709 & Helge 1011 (vidvagensande.blogg.se)
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:18:03 följande:
    Hur mår Alvin idag?
    han mår mycket bättre. Sov i stort sett hela dagen lång igår och åt absolut ingenting. Men nu har han i alla fall fått i sig lite smörgås och blåbärssoppa och nu sitter han på golvet och leker med sina älskade brandbilar.

hmm...-9 och sol...ibland undrar jag vad tusan vi skulle flytta hit upp för
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-02-15 10:18:27 följande:
    Eller hur Det var ju just en rolig ledigvecka man fick! Jag som var så sugen på att vara ute på isen, det är ju soligt och fint ute så man kan ju lätt tro att det är skönt ute Men inte det inte. Vi får vackert stanna inne hela veckan lång, kanske lite bak och städ kan vara nått? Men det är alldeles för kallt nu. Hoppas verkligen det här är "sista rycket" och att våren kommer snart
    ja det var ju inte vidare smart att pricka in ledigvecka när det är sånt här väder.
    Det är nästan lite extra jobbigt att det är så kallt just för att det ser så fint ut. Klarblå himmel och sol gör ju att man verkligen vill ta sig ut.
    Ska bli spännande när Alvin blir frisk att se hur mycket dom är ute på hans ur och skurdagis vid sådana är temperaturer
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:25:23 följande:
    Är det fel på min bebis eller är det fel på Katvigsuiten? Mittenknappen går hela tiden upp (själva knappen verkar inte paj) i grenen och blöjan petar ut som en korv. Ska det vara så?
    hahaha...vilken liten sötrumpa har nu inte just den suiten..men massa andra katvigsuits och dom beter sig inte så.

vilket påminner mig om att jag verkligen måste ta tag i att sälja alla minisuits snart...jag bara orkar inte ta tag i det
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-02-15 10:33:03 följande:
    Jag har ju sökt in Milla på ur och skur på kronan nu till hösten så jag har typ tuuusen frågor kring det Men har dom någon gräns annars om hur mkt dom är ute osv när det börjar vara kring -20? Jag älskar ju själva ur och skur idén men "oroar" mig lite för hur kul Milla egentligen kommer tycka det är? Eller inte oroar, men ja du vet man har ju många funderingar Hon kommer ju vara 2,5 när hon börjar där så det är nog inget problem, men när det är dags för bebisen så kommer den ju bara vara 1,5..
    jag tänkte precis så som du innan Alvin börjat. Men åtminstone Alvins fröknar är mycket förståndiga människor och dom har en jättesund inställning till det här med att vara ute.
    Dom är självklart inte ute med småttingar när det är så här kallt och även de stora är bara ute en liten stund. Dom lever inte efter att man ska vara ute jämt utan mer att man ska lära sig hur alla väder och temperaturer känns och hur man ska klä sig osv.
    Så en sån här dag gissar jag att dom går ut med de lite äldre barnen en liten stund bara för att dom ska få uppleva hur -30 känns och märka att det sticks lite i kinderna och att näsan blir röd. Men dom är duktiga på att läsa av barnen...hur länge dom orkar/vill vara ute.
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:34:05 följande:
    Skönt att han är bättre idag.

Ja, vad gör ni där uppe liksom?
    FL Lisa skrev 2011-02-15 10:30:40 följande:
    hahaha...vilken liten sötrumpa har nu inte just den suiten..men massa andra katvigsuits och dom beter sig inte så.

vilket påminner mig om att jag verkligen måste ta tag i att sälja alla minisuits snart...jag bara orkar inte ta tag i det
     Fattar inte varför. Den är liksom stor (lång) mellan nacke och gren och sitter inte tight i övrigt men knappen vägrar vara knäppt.

Det är jäkligt segt att sälja men skönt när det väl är upplagt. Gjorde en raid i söndags med att få ut dem på T. Vill inte ha massa smått kvar. Här blir det inga mer kids nu  
    ja inte tusan vet jag vad vi skulle hit och göra

nä vi ska inte heller ha fler barn nu så jag tror jag får skicka vidare lite suits till solouniko.
    solouniko skrev 2011-02-15 10:35:05 följande:
    Några får gärna flytta hit
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:31:55 följande:
    Slim jeansen gillar jag inte allsTyst  Det blir nog så småningom;

Denim harem 
    Jeansklänning, Berry dress eller summer dress
    Ev gula tunikan om den inte är så illgul  
    Jeansshorts
    Lila zipjacka

Gillar inte att de ska skriva NOVA STAR så stort överallt. 
    Jag TROR att dom är fina IRL av vad jag hört, men vi måste prova dom innan.. Annars blir det harem nu, dom ser sjukt fina ut! Och den lila zipjackan vill jag också ha Alldeles för mkt fint i vår!
    Absolut. Jag ska bara ta mig i kragen och fota vilka det är jag har så får du säga vilka du är intresserad av
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2011-02-15 10:43:27 följande:
    Jag vill ha en del Katvig också som de lila ränderna och de grön/blå. Och sen är det ju salg också. HUr ska man ha råd? Finns snart inte mer att sälja här hemma. Möjligen sambo och barn men då har jag ju inga att handla till
    LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:36:24 följande:
    Kan nog hålla med, bilderna var bättre på babyshop. Kan man ha råååsa wct i stl 130 som knickers tror ni Drömmer
     Till dig själv? om du är smal. Så där är de på Noels dagis också. Det är iofs inte ur och skur men de är ute väldigt mycket. Idag är det skidtävling
    haha...det blir riiiktigt billigt om du säljer sambo och barn..men kanske aningen tråkigt hemma då

man behöver ju faktiskt inte heta i ur och skur bara för att vara ute mycket. Jag tycker det låter som att Noel har ett jättebra dagis.
    LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:43:33 följande:
    Vart lägger ut det?
    på T skulle jag tro..om jag inte lyckas övertala solouniko om att shoppa typ allt
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-02-15 10:55:52 följande:
    Drömmer Vi får se
    Bybo1 skrev 2011-02-15 10:49:40 följande:
    Å vad roligt,, ser framimot att känna o se irl när jag nästa gång är i stan.  Vill ha dom randiga tröjorna o t-shirts till killen o den gula tunikan till alvina mm.  Bebisen får nog vänta ett år eller så Skrattande innan hon får.
    Ja det ska bli så himla kul att se på allt, vad knäpp man är ändå
    haha...nä jag skojar jag bara. har inga planer på att prångla på dig allt.

brukar du shoppa mailingbags från T eller? måste verkligen klicka hem lite sådana nu om jag ska orka få iväg kläderna
  • FL Lisa
    solouniko skrev 2011-02-15 11:04:58 följande:
    Ja när det börjar bli kring 40-50% får man passa på att fynda katvig Jag köper mest molo och NS på fullpris, resten får vackert vänta Älskar katvig på pyttisar men med tanke på takten dom växer i är det inte riktigt "värt" att lägga sååå mkt på nått som passar så kort tid. Men är det rea kan man shoppa med gott samvete
    vet du förresten om asko har några roliga soffbord? eller ja om dom säljer soffbord överhuvudtaget?
    Jag kan verkligen inte hitta något jag gillar..som inte kostar galet mycket vill säga.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17