solouniko skrev 2011-02-15 10:33:03 följande:
Jag har ju sökt in Milla på ur och skur på kronan nu till hösten så jag har typ tuuusen frågor kring det

Men har dom någon gräns annars om hur mkt dom är ute osv när det börjar vara kring -20? Jag älskar ju själva ur och skur idén men "oroar" mig lite för hur kul Milla egentligen kommer tycka det är?

Eller inte oroar, men ja du vet man har ju många funderingar

Hon kommer ju vara 2,5 när hon börjar där så det är nog inget problem, men när det är dags för bebisen så kommer den ju bara vara 1,5..
jag tänkte precis så som du innan Alvin börjat. Men åtminstone Alvins fröknar är mycket förståndiga människor och dom har en jättesund inställning till det här med att vara ute.
Dom är självklart inte ute med småttingar när det är så här kallt och även de stora är bara ute en liten stund. Dom lever inte efter att man ska vara ute jämt utan mer att man ska lära sig hur alla väder och temperaturer känns och hur man ska klä sig osv.
Så en sån här dag gissar jag att dom går ut med de lite äldre barnen en liten stund bara för att dom ska få uppleva hur -30 känns och märka att det sticks lite i kinderna och att näsan blir röd. Men dom är duktiga på att läsa av barnen...hur länge dom orkar/vill vara ute.