• Preggi

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-09-09 11:18:03 följande:
    Ja man blir jätteorolig innan man får rätt på det.
    Ja hon äter levaxin och det blir snabbt bättre, men det tar tid innan det blir riktigt bra.
    Vi tyckte iaf att det var så.
    Fats iofs hade hon nog dragits med sjukdomen ett bra tag innan vi uppmärksammade den. Hennes sköldkörtel var jättesvullen...

Anjelin har den modellen på klänning och hon är nsart fem. Tycker det funkar, bara den inte är för lång. Hennes ska läggas upp.
    Skönt att höra att det vände snabbt.. Hoppas att det blir så för P med..

Är klänningen lång i modellen?
    Stolt mamma till Philippa -05 och Matilda -06
  • Preggi
    lillronya skrev 2010-09-09 11:47:25 följande:
    Ja jag tycker den är ganskalång. Om det nu är denna modellen vi pratar om.
    Ja, den menade jag. Vad söt hon är!
    Håller på att vela inför dagisfotograferingen...
  • Preggi
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-09 11:51:36 följande:
    Tycker också att den är ganska lång. 98/104 har jag till tösen som är 103 cm, perfekt i ärmarna men aningens för lång i kroppen. Är nog lite längre än förra modellen där vi har kaninklänningen för den upplever jag inte alls som för lång...
    Undrar om jag ska ta denna modellen istället då.. www.luckylittleme.se/picview.asp Vi har två och de sitter bra tycker jag.. Vill inte ha dem för lång och är för lat för att sy upp..
  • Preggi
    lillronya skrev 2010-09-09 11:58:25 följande:
    Synd att de gör de så långa tycker jag. Eller så kunde de förlänga ärmarna lite. Lättare att vika upp ärmarna än att sy upp klänningen ju.
    Preggi skrev 2010-09-09 11:52:26 följande:
    Ja, den menade jag. Vad söt hon är!
    Håller på att vela inför dagisfotograferingen...
    Tack!
    Ja jag måste också börja fundera på fotograferingen snart. Fast det är inte förrän den 6e oktober.
    Hehe, vi har ett tag kvar men jag måste fundera i tid så jag kan vela fram och tillbaka..

Hur gör ni som tar syskonbild? Jag vill inte ha likadana kläder men jag vill att det ska passa ihop. Förra året valde de själva.. Blev inte alls så fint ihop...
  • Preggi
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-09 12:08:15 följande:
    Jaa, om den modellen passar på kidsen så ta den istället! För lång klänning är inte så kul och eftersom ärmarna är i lagom storlek i förhållande till barnens längd så kan ju det lätt bli nattlinne-varning...
    Nattlinne vill vi inte ha... Kör på den andra modellen tror jag.. Försökte vara lite ekonomisk för en gång skull..
    lillronya skrev 2010-09-09 12:09:57 följande:
    Det här är den enda syskonbilden vi har där alla är med.
    Fick beröm av fotografen för att klädseln var så genomtänkt.
    Gud vilken fin bild! Den blev ju hur bra som helst! Man vill ju inte att kläderna ska ta över bilden..
    Förra året tog de både färg och svart vit så jag vill att printet ska göra sig i både och..
    Svårt..
    Hade bestämt mig för att P skulle ha sin www.luckylittleme.se/product.asp men nu vet jag inte alls...
    Viktorsmamma skrev 2010-09-09 12:13:24 följande:

Hallå alla danskanördar Drömmer

jag ska köpa en Molo fleece, vill helst ha UTAN luva, sitter och kollar på babyshop där jag handlar de mesta mina barnkläder. vilken rekomenderar ni, vilken är snyggast i färgsättning utav:

Ulan Dark Grey Melange
    Ulan Berrie
    Ulan Fjord 

Sen vilken storlek ska man ta, han har 86 på sin Nova Star fleece som sitter bra nu och vill helst ha en som passar längre, ska gärna passa ääven ivår.

hjälp mig nu

Jag hade tagit den översta!
  • Preggi

Godmorgon

Hur är kik kid klänningarna i strl i höst?

• Preggi
    melizza skrev 2010-09-11 11:06:50 följande:
    dem är väldigt små och smala.....vi beställde en i 110 till min dotter men den fick åka tillbaka och nu är det en beställd i 122
    Hur lång är din tjej?
  • Preggi
    melizza skrev 2010-09-11 11:42:08 följande:
    hon är ca 108 cm lång
    Tack.. Exakt som min hon var 108 på 5 årskontrollen för ett par veckor sen.. Då kör jag på 122. Så får det blir 116 till lillasyster.. Nu ska jag bara försöka hitta dom i samma shop..
  • Preggi
    h80 skrev 2010-09-11 14:17:53 följande:
    passar den till partypink tror du?
    Hej, den är superfin till. Jag är kär i den kombon.. . M har den på min pres bild.. Kan lägga i BT om du vill..
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 14:20:10 följande:

Lite mage har jag allt fått va
    Vilken fin bebismage Hjärta
  • Preggi
    h80 skrev 2010-09-11 14:51:52 följande:
    åh ja, kan du inte göra det
    Nu finns bild och några andra fynd från Matador
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17