Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-08-06 20:59:07 följande:
    En fråga till er experter:
    Lurvoverall till nyfödd bebis. Kan man ta 62 direkt, jag menar dom ligger ju bara i den i vagnen liksom.
    För dom pengarna vill man ju kunna använda den ett tag. Eller blir 62 åt skogen för stort??

Lillronya: Du som är lite expert (enligt mig ) på området, finns laktosfritt mjölkpulver?
    Eh hur tänker du nu?
    Vad ska du ha mjölkpulvret till?
    *funderar sålänge*
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:00:21 följande:
    Fick ett plötsligt habegär efter babyklänningen med karusellhästar, men den går inte att få tag på, eller?
    Kolla cillen. Hon har ahft en hel del klännigar kvar.
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:01:44 följande:
    JIPPIE!!
    Provade Mini´s Crazy Salmon overall på henne nu i stl. 92 som hon hade i våras och den passar än med god växtmarginal, då slapp jag göra mig av med den fiiiiiiina!
    Undrar om denna passar till??

www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=44046
    Jag tror inte den passar till.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:04:42 följande:
    Vad jag tänker? Menar du lurvoverallen eller? Jag kanske var lite luddig.

Mjölkp. ska blandas ut och drickas.
    Jag menade hur du tänkte med mjölkpulvret. Skrev lite knäppt bara.
    Det borde finnas men jag VET inte.
    Annars är ju havremjölk inte kylvara om det är därför det inte funkar med vanlig laktosfri mjölk.
  • lillronya
    Vikkan76 skrev 2010-08-06 21:05:15 följande:
    Ja, jag blev förälskad i den blå direkt.
    Detta blir första vintern med MOLO ytterkläder för oss!

JA den var verkligen fin!

Jag har inte titta så noga för vi har redan vad vi ska i den vägen.

Häe hade två barn molo i vintras. I år blir det tre eller ev fyra som har molo.

• lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:11:56 följande:
    Ok, får väl ta en 56 och sen shoppa ny i vår sen
    lillronya skrev 2010-08-06 21:07:29 följande:
    Jag menade hur du tänkte med mjölkpulvret. Skrev lite knäppt bara.
    Det borde finnas men jag VET inte.
    Annars är ju havremjölk inte kylvara om det är därför det inte funkar med vanlig laktosfri mjölk.
    Näe, det var nog jag som var luddig som vanligt
    Havremjölk får jag tyvärr inte i mig, ska åka utomlands i 3v. och där finns inte laktosfritt och jag måste få i mig ca ½ l. mjölkprod. om dan......
    Nä havremjölk är äckligt så det förstår jag.
    Kolla nån välsorterad matbutik om det finns. Eller apoteket. Det borde ju finnas...
    Hmm vilket dilemma.
  • lillronya
    Vikkan76 skrev 2010-08-06 21:22:15 följande:
    Fast lurvisar har vi haft sen innan. Kanske 1½ år tror jag. Var ju så glad att jag hittade en exakt likadan med luva som var Elias allra första men nu i större storlek. Det var Butte som sålde den till mig! <3

Man kan nog säga att jag är ordentligt MOLO biten....iaf nu mer än någonsin då barnens stort sett hela garderob är MOLO. Lite Ot finns där med men inte mycket om man jämför.

Aha...2 blir 4. Är det de små som var först med ytterkläderna och så vill de större också ha?
    Det var Anjelin och Nikita som hade molo förra vintern. Nu ska Emilio med ha det. Alicia önskar sej en regnbågsjacka men jag vet inte om hon kan ha 152.
  • lillronya
    Tic1 skrev 2010-08-06 21:17:58 följande:
    tackar för tipset )  Den lät snygg!
    Kolla på deras hemsida novastar.nu
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:18:51 följande:
    Usch sitter här och mår lite dåligt och måste få beklaga mig nånstans så det fick bli här
    August är på kortis och har varit där sen i tisdags em, ska vara där till sön em.
    Som längst har han innan varit där 2 dygn, men nu är det alltså 5 dygn.
    Känns som vi överger honom. Just nu känns tillvaron ju ganska lätt så då skulle han kunna vara hemma, men jag vet ju att direkt han är hemma så kräver han uppmärksamhet 100% av tiden, det är bara det att man inte ser det när han väl är borta.
    Visst är det skönt att kunna ligga och mysa i sängen länge på morgonen med de andra barnen, äta en lugn middag och sen bara "va" på kvällen och säkerligen behöver vi det också.

Men jag kan ändå inte låta bli att få dåligt samvete. Tänk om han tycker vi överger honom, ingen har ju förklarat för honom hur länge han ska vara borta och när vi kommer. Självklart har vi inte gjort det eftersom han inte har den förståelsen alls. Han kanske tycker detta är en evighet. Hur vä han än trivs på kortis så vet jag ju att han alltid bli jätteglad när han blir hämtad

Så nu har jag beklagat mig lite!
    Kramar om...

Du vet ju egentligen att haninte har tid att tänka på er nu. Han har ju roligt där.
    Men allt det här kan du redan. Njut och tänk på hur smarta ni är som låter honom ha en rolig tid på kortis medan ni laddar batterier som är såå viktigt.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:25:38 följande:
    Ja, jag måste nog kolla upp det där.
    Eller dricka vanlig mjölk och äta såna laktos tabletter under dom veckorna, men vet inte om dom funkar......
    Isch, varför skulle jag bli laktosintolerant innan semestern??? Drömmer
    Laktostabletterna funkar bra på de flesta så ta med såna!
    Det har alltid vi när vi ska bort. Då är det bara en som behöver specialmat istället för fyra.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-08-06 21:48:58 följande:
    Hur mycket brukar deras långärmade tröjor kosta?
    Sonen älskade dom randiga, han tycker Me&i har blivit för barnsligt

200 tror jag.

Busbellan skrev 2010-08-06 21:49:49 följande:
    Ska försöka tänka på det
    Det är ju massor med superengagerade sommarvikarier där just nu så där är nästan ännu bättre än vanligt
    Den ordinarie personalen är jättebra, men de som hoppar in då och då har verkligen  hur mycket energi som helst

Ja säga vad man vill om sommarvikarierna, men engagerade är de.
    Vi hade en mamma som sa häromdagen att om inte en speciell sommarvikarie fick stanna så visste hon inte om hon tyckte att vi var så bra längre.
    Hoppas vi kan bygga upp det igen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17