Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2010-09-15 20:09:09 följande:
    Jag köpte den på Pepiture eller nåt sånt. Suuuperfin är den! Och sitter som en smäck
    h80 skrev 2010-09-15 19:24:48 följande:
    katvigs gul/rosa body, nån som har sett om den finns kvar i nån webbshop?
    Köpte det också på Pepiture. Men vet inte om den fanns i dom strl du ville ha..
    Men den rosa/rosa var visst inte alls köpt på Petitpure. Köpte bara rosa/gul där. Rosa/rosa fann på brabarnklader.se
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

Åååhhh, fina fina KikKid till Klara i posten idag! Det syns att den kommer sitta hur bra som helst på henne, och den är ju nästan ännu snyggare i verkligheten än på bild!!
    Återkommer med foto när hon är hämtad på förskolan

Fick också www.funkybaby.se/dress-pinkrouge-p-1911.html
    Tog den i 104 eftersom de randiga kortärmade klänningarna i 98 börjar bli lite korta. Men den här ser mycket mycket stor ut... Så det blir lite intressant att se hur den kommer passa

• Lalalong

Är rejält tveksam på Katvigklänningen som jag lagt in kort på i BT.
    Hur mycket tror ni det sklijer på bredden mellan två storlekar?
    Den som hon har på sig där ska vi inte ha i alla fall... Frågan är om vi ska gå ner i strl eller hitta något annat...

• Lalalong
    h80 skrev 2010-09-16 16:08:39 följande:
    tänkte köpa en röd kik kid till min lilla (som hon ska ha i jul) vad tror ni om storlek. Hon blir 8 månader vid jul o om hon följer sina kurvor så ska hon vara 70cm lång o väga 8 kg (hon vad 61 lång o 6.0 på 4 månaders)
    Jag har beställt en 80:a till Alva som ju är 8 månader nu.
    Hon är nu 68 lång och väer 6.8 kg. Efter vad jag förstått på dom andra här som köpt till småttingar (eller är det kanske bara en som har gjort det...) så tror jag att 80:an kommer sitta hur bra som helst vid 70 cm.
  • Lalalong
    Mamma till Simon skrev 2010-09-16 16:32:02 följande:
    nä det gör du rätt i den satt ingen vidare, tyvärr! Tycker du ska hitta något annat smalare Flört
    Hehe... Jaa.. en eller annan Kik-kid till kanske Cool
    Den älskade jag verkligen! Ångrar inte en sekund att jag klickade hem den
  • Lalalong
    Mamma till Simon skrev 2010-09-16 16:40:46 följande:
    nä den passade din tjej jättebra i, värre är det med min som den sitter som ett korvskinnpå

Men din goa tjej passar å andra sidan fantastiskt bra i Molo's suits!! Är så avis!!!

Strl 104 var slut på just dom klänningarna på Funkybaby. Men hittade den här istället (också från Kik-kid då men den är ju inte enfärgd... Men kanske samma modell ändå...).
    www.funkybaby.se/kik-kid-klanning-flower-print-p-1861.html

Den ser jag fram emot att få hem nu istället när jag skickat tillbaka Katvigen
  • Lalalong
    Mamma till Simon skrev 2010-09-16 16:52:35 följande:
    jättefin, den kommer nog sitta så mycket bättre...tur det finns plagg till alla sorter
    Visst är det!!
  • Lalalong
    Kristyr skrev 2010-09-16 17:00:00 följande:
    har beställt en 80 (och 86) till min tjej som är 2 cm kortare än din och väger lika mkt.
    Tror det kommer bli super till våra små! Är säkert lite långa nu i början men i den här åldern så brukar ju oftast inte klänningar hänga rakt ner heller utan kasa upp och hit och dit I alla fall gör dom det på Alva, kvicksilvret själv
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-09-16 17:11:54 följande:
    Hemma igen efter dagishämtning. Just nu är jag "dumma mamma" och Noel är på risigt humör

Smilla och Busbellan- finfin shopping!

Lalalong- Coola Klara i solbrillsen Cool

Bubblan- Vad fin Ida är i de lila/gula ränderna! Melton strumpor? Är dem bra?
    Duntoffla skrev 2010-09-16 17:13:24 följande:
    En fråga till er som lägger upp i BT, sparar ni fotona i mappar först eller laddar ni direkt från datorn nu?
    ÄR så van att samla i mappar men det är väl kanske onödigt nu?
    Jag laddar direkt från datorn. Funkar bra!
    Men jag får bara tänka på att ställa om kameran att ta bilder i lite lite sämre upplösning för bilderna blir precis över 2 mb stora annars och då funkar det inte. Det är lite konstigt för förr behövde jag aldrig ändra något... Om dom har väl inte ändrat gränsen vad jag vet för hur stora bilderna får vara...?
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2010-09-16 18:06:14 följande:
    Lalalong:
    Vilken storlek har hon i katvigklänningen och hur lång är hon?
    Jag har ju den klänningen till Ella och visst är den rymlig, men jag tycker den modellen ser sådär mysigt stor ut
    Jag tog storlek 104, för dom kortärmade randiga Katvigisarna (är rätt specifik eftersom det är dom enda Katvigklänningarna hon har, vet ju inte med andra modeller ) börjar bli lite korta och dom har hon i strl 98.
    Hon är 95-96 cm ungefär. Det är ju riktigt svårt när man inte kan prova och se i verkligheten... Kanske hade det sett bättre ut med en 98:a, eller så hade hon rentav kunnat ha 92 men att det varit lite mer av en tunika istället. Men jag vågar inte chansa, så det blir en mönstrad Kik-Kid istället.
    Är i alla fall glad att jag tog 98 på denna sveali.se/katvigpocketdressgreenstripe-pi-1228.html
    För den ser också ut att kunna vara lite tältig så där

Vad har ni för strl till Ella då? 98?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17