Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-22 21:17:26 följande:
    Vi har samma i jackan och overallen.
    Hade jackan förra vintern med, men då hade vi overall i en stl mindre.
    Okej! Tack för svar...
    Känner mig väldigt osäker måste jag säga... Ärmen på en jacka kan man ju inte vika upp på samma sätt som på en tröja och det måste ju vara jobbigt att leka när ärmen åker över händerna så att säga.
    Men jackorna är kanske mindre än overallerna, just för att de ska ju kanske inte sitta på samma sätt... ? Om mitt flum är begripligt överhuvudtaget
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    lillronya skrev 2010-08-22 22:06:10 följande:
    Ärmarna i molojackorna är ju ganska korta.
    Denna bilden är från november förra året och jackan är i 104.
    Har inte provat hur den sitter nu men har räknat med att ha den även i vinter.
    Tack!
    Nu känns det bättre
    Då ska jag leta 104. NS jackan blev inte min, så nu fick jag ett obeskrivligt sug efter en jacka...
  • Lalalong

Fortsätter tjata jackor

Hur är Mini-A-Tures jackor i storleken?

• Lalalong
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-22 23:00:47 följande:
    Japp, vi har samma storlek, 110 till en på strax över metern och 128 till en på 120 cm.
    Kanon
  • Lalalong

Fick veta typ vid 16 tiden idag att det är fotografering på förskolan i morgon!! Och syskonfoto ska tas på onsdag...

Jag spånar på Nova Star jeans, och Girly rainbow tröja till i morgon (eller ev. GR tröja och GR leggings, med ptästkragekjolen där emellan som bryter av), och sen till på Onsdag tänker jag prästkragar... Knapptröja till klara och body till Alva. Nederdelen spelar mindre roll då, men det blir nog GR leggings till K (lite tjatigt kanske, men det passar så bra ihop och båda är mina absoluta favorittryck!!) och NS till Alva tror jag.

Men man vet inte... jag hinner kanske ändra mig 20 gånger innan dagen är slut

• Lalalong

Måste bara berätta att jag fyndat lite idag på loppis. Både danskt och OT.

Jag köpte 1 cerise MeAndI plyschoverall (den med det oranga hjärtat i rumpan), En långärmad MeAndI tröja (med nyckelpiga på eller vad det är), MeAndI flugsvampstunika, MeAndI turkosa leggings, ett par rosa hängslebyxor med giraffer på från Snoozy (nya) och ett par rosa/gröna babytights från Molo.
    Allt till den blygsamma summan av 150 kr.

• Lalalong
    Buttelina skrev 2010-09-04 16:18:39 följande:
    guuud vad kul!! grattis
    Duntoffla skrev 2010-09-04 16:36:05 följande:
    Grattis till fina fynd!
    Haha, tack Ja, det var trevligt med lite fina fynd.
    Det fanns en hemsida till loppisen med lite bilder. Där fanns en lurvoverall.... den hade man ju velat lägga vantarna på!! Men jag hittade inte den, blev säkert såld snabbt som attans
  • Lalalong
    LJ2 skrev 2010-09-06 19:47:48 följande:
    ge en chans till.-. e du inte klok
    suits e ju underbara!!! tyvärr vägra dottern numera det, hon blev blöjfri mycket tidigare än väntat! så.. byxor/klänning o tröja till e det som gäller här..
    men vissa suits bor kvar som "pyjamas"..
    totalt förälskad i dom..

o vilket pris!!! kap ju du gjorde
    Jaa, missförstå mig rätt. Jag älskar suits!! Det är ljuvligt.
    Bara inte på min unge :-/
    Dom är egentligen alldeles för breda för henne och sitter som en säck. Det är så sorgligt
    Men visst såg denna liiite smalare ut än vad de brukar? *lever på hoppet*
  • Lalalong
    LJ2 skrev 2010-09-06 19:51:59 följande:
    oh va tråkigt när kläder inte sitter som man vill =(
    du får göda henne med grädde med, så hon fyller ut dom, då sitter de bra sen *smart, japp*
    tyckte den såg ganska smal ut, hoppas den e det! =)
    Haha, ja... jag önskar jag kunde! Hon är mjölkallergiker och den mjölkfria grädden är nog inte lika fet
    Men jag försöker proppa henne full med mat, och hon äter och äter men vill ändå inte bli en tjockis!! Hon är 69 cm lång och väger 6,2 kg. Lilla spetan.
    Men jag håller tummarna för den här ljuvliga saken Och oavsett så var det ju ett pris värt att chansa för
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17