Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Angående Matadorkids...

På deras hemsida står Molo som "tillfälligt slut" och så något om att det inte går att beställa.
    Är det verkligen tillfälligt slut, eller finns det i butiken??
    Ska skicka dit min kusin i morgon

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Preggi skrev 2010-09-11 18:16:44 följande:
    Hej,
    Jag var där igår och molo var verkligen inte slut... De fyllde på med massor av linnen bla och babykläder...
    Fanns en del ytterkläder och lurvar kvar då iaf. Har svårt att tro att de har sålt slut redan...
    Finns det mer än vad som finns på nätet??
    Det står nåt om att de packar upp nyheter och det hamnar på utförsäljning direkt. Då har dom kanske inte lagt upp det i websoppen ens?
    Svårt när man ska skicka någon annan ju...
    Skulle vilja ha London-tröjan, men den finns inte på nätet t.ex.
  • Lalalong
    Preggi skrev 2010-09-11 18:27:52 följande:
    Det fanns inget i Londonprintet. Jag frågade men hon sa att de inte tagit in det.
    Vad är du sugen på mer? Jag har hyfsad koll på vad som fanns igår iaf...
    Åh vad synd!
    Jag har skrivit till henne att kika efter Rådjurs body och knapptröja och en lila Kik Kid klänning.
    Vet du om dessa fanns?
    Hon hade inte jättemycket pengar att lägga ut, så får nöja mig med det...
    Men vet du om det fanns mer vinterkläder än på nätet? Typ en regnbågsoverall i 74
    Kristyr skrev 2010-09-11 18:29:54 följande:
    lalalong> Står  på matadors sida "20100902 Molo går inte att beställa för närvarande pga överbelastning och fel i lagersaldot. Vi återkommer när felen är åtgärdade."
    Ja.. jag såg det. Antar att det är därför det står "Slut i lager" på allt Molo. Lite därför jag tänker också att dom kanske har packat upp nyheter som dom inte lagt ut på nätet men som ändå finns i butik.
    Hade man skullat dit själv hade det ju varit mycket enklare.
  • Lalalong
    Preggi skrev 2010-09-11 19:11:05 följande:
    Rådjursbody fanns igår. Såg ingen knapptröja inte heller någon lilla kik kid klänning.
    Vinterkläder har det funnits ganksa mkt. Hade blivit lite mer utplockat igår men det fanns kvar.
    Jag tror inte att det fanns någon regnbågsoverall kvar. De såg jag bara första dagen jag var där..

Men eftersom de packar upp lite nytt så kan det ju finnas vad som helst... Klart värt ett besök tycker jag..
    Tack
    Vi får se vad hon kommer tillbaka med helt enkelt
    Det är ju inte så att vi egentligen behöööver något
    Ja, mer än overallen i 74 då. Men den behövs inte förrän efter jul så jag kan vänta
  • Lalalong
    Preggi skrev 2010-09-11 19:24:42 följande:
    Kan inte lova att jag går dit men om de packar upp nyheter är det inte omöjligt.. Lovar att tänka på dig då..
    Lalalong skrev 2010-09-11 19:12:43 följande:
    Tack
    Vi får se vad hon kommer tillbaka med helt enkelt
    Det är ju inte så att vi egentligen behöööver något
    Ja, mer än overallen i 74 då. Men den behövs inte förrän efter jul så jag kan vänta
    Hoppas ditt bud hittar några fynd åt dig..
    Jag med
    Det är världens bästa kusin som är 19 år och som egentligen inte har ett dugg koll på vad det är hon ska handla förutom att jag visat bilder. Så det kan gå hur som helst
    Men det är väldigt snällt av henne att åka dit på sin lediga dag
  • Lalalong

Isch... Idag är jag rädd att jag ska lägga mer pengar på en Molobody än vad jag egentligen vill... En body som jag egentligen redan har betalat en gång, men alltså ska betala igen.
    Jag och en kompis köpte och gav bort till en "kompis" när hon fick barn. Av olika anledningar så ses och hörs vi inte mer. Nu ligger bodyn på Tradera. Oanvänd. Och jag tänker köpa tillbaka den. Känner mig bitter och bitsk samtidigt. Jag är skitlöjlig som ens bryr mig om det, samtidigt som jag känner att... Jo, jag tänker bannemig vara skitlöjlig i detta fallet. (Ligger mycket bakom, men tänker inte dra hela "vi är tillbaka på höstadiet"-storyn).

• Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-09-12 16:08:08 följande:
    Babyshop
    Testade den på Meja innan och den är verkligen liiiiiten, framför allt tajt, knappt att jag fick på henne den och då är hon ju inte ens speciellt tjock.
    Lägger upp en bild ikväll.
    Vad tog du för strl då och hur lång är Meja?
    (du har kanske redan skrivit strl.. ledsen för upprepning i så fall).

Jag hade ju bud på Matadorkids idag, tyvärr fanns inte Molo rådjuren som jag ville ha och jag kunde inte klydda i telefon med att besrkiva andra saker hon kunde titta efter.
    Men en kik-kidklänning blev det. Jag tog strl 80 för att vara helt helt säker på att det inte skulle bli för litet direkt! Men jag hoppas ju lite samtidigt att den inte är tokstor heller... Det ska ju inte dröja ett halvår innan hon kan ha den helst.

Hon är någonstans kring 66-68 cm..
  • Lalalong
    ängeln83 skrev 2010-09-12 16:40:36 följande:
    Jag tog 80 till Meja som är 74 cm. Den var perfekt i längden, precis som en klänning ska vara men oj så tajt Dessutom har hon ju ganska så stort huvud så den var svår att få på, likadant med ärmarna, vid vrida o ha mej innan jag fick på den. Känns knappt som om hon kommer kunna ha den på sitt 1 års kalas om 1½ månad, det får nog bli användning direkt.
    Tack för info! {#emotions_dlg.flower}

Kanske blir lite lång till Alva nu då, men just klänningar är ju liiite förlåtande om dom är lite långa. Så även om den kommer vara så lång nu så det ser lite halvtöntigt ut så dröjer det kanske bara en 2-3 cm innan det funkar hyffsat i alla fall
    Skönt att höra

Men så himla märkligt med en klänning som sitter så tight! Som du säger så är hon väl inte jätterund direkt ens.. Märkligt... Jag kommer tycka det är jättetråkigt om Alva har vuxit ur den på bredden innan den hinner passa perfekt på längden. Även om vi kommer börja använda den redan när den är lite lång så vill man ju gärna att plagget ska sitta helt optimalt på alla håll _någon gång_ i alla fall.
    Men men, även om jag hoppas att Alva ska tjocka på sig lite så får jag i detta avseende hoppas att hon håller sig spinkig i alla fall till Kik-kiden passat perfekt en enda gång
  • Lalalong
    SmillaMilla skrev 2010-09-12 16:51:18 följande:
    Ähhh jag förstår dig! Har lite samma senario. Ger massa av barnens kläder till en släkting som sedan inte används och som de sedan säljer. Känner kanske lite att jag vill ha tillbaka dem istället för att de säljer dem.
    Gud vad tråkigt!
    Ja, jag hade hellre sett att dom som man ger saker till hade varit ärliga och sagt
    "Tack, men det där är inte min stil riktigt, kan vi kanske få byta den?", eller om man ger något då "Tack, detta tar jag gärna men det här kommer inte bli använt så det är bättre du behåller". Än att dom ska tacka och bli jätteglada och sen sälja kläderna, oanvända.... Jag tycker det är falskt.

I detta fallet handlar det om ren och skär princip. Personen avskyr Molo mer än något annat i världen. Hon kräks bara hon ser Molo och deras kläder. Hon har lagt ut något plagg i hennes blogg där hon skriver att, jo det var ju faktiskt snyggt men hon skulle aldrig använda det eftersom det är Molo.
    Så det är ju det det handlar om. Detta hatet fanns dock inte när vi köpte och gav bort bodyn till henne (då var det bara att hon inte gillade dom allra skrikigaste och mest färsprakande printen) och vi ansträngde oss verkligen för att hitta en body i en färg hon skulle gilla och i ett print vi visste att hon tyckte om. Men det blev som det blev med den saken. Och nu tänker jag som sagt köpa tillbaka den. Hade ju dock hoppats att den inte blev så himla dyr...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17