Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

OT fråga. Men bästa tråden ju

Jag skall ju köpa en systemkamera. Nu lutar det åt en canon eos d550. I morgon  far sambon till London, så han tänkte hjälpa mig med att köpa en på heathrow, där de brukar vara mycket billigare.

Men hur är dessa systemkameror när man skall fota barn? Hinner kameran knäppa innan barnet redan är ur bild?

• SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-09-19 19:19:55 följande:
    Jag har haft min 500 i typ 10 dagar och är såååå nöjd!! Och med miin vilding funkar de iaf Är dock itne ett dugg insatt och vet inte riktigt skillnaden på min och 550.... Obestämd
    TACK! Det låter riktigt bra!
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2010-09-19 19:26:57 följande:
    Det är högre upplösning på 550n ,vill minnas att även filmfunktionen är bättre och antagligen är ison högre också
    aha, ja på 550d kunde man filka med hd.

Hittade en annons här på Åland:
    Canon EOS 350D. Objektiv: Canon EFS 18-55 och Sigma 55-200, UV-filter till båda. 2 st minneskort, SanDisk Ultra II, 512 MB. Lowepro väska. Köpt för 1300 e till fotokurs, har varit mycket sparsamt använt sen dess pga tidsbrist/svalnat intresse.
    450 e

Vad tror du?
  • SmillaMilla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-09-19 19:31:31 följande:
    Du se SMILLA, fotonördens fru har talat
    bra att det finns sådan här i tråden
    Busbellan skrev 2010-09-19 19:31:49 följande:
    Ja, det funkar hur bra som helst
    Dels kan man ju ställa in på rörelse eller om man vill ställa in och ta flera bilder i följd utan att trycka av mellan
    Toppen. Känns som ett krav att det skall funka. För jag kommer kanske inte att fota sååå mycket stilla blommor
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2010-09-19 19:46:24 följande:
    Det låter dyrt tycker jag med tanke på att det har kommit fyra kamerahus efter det..Jag har inte köpt såvida det inte går pruta
    Ok, fast den hade ju ett långt extra objektiv, väska, två minneskort. Etc.

Men fick låna grannens canon d550 och den verkar ju grym. Hoppas nu att de har ett bra pris på flygplatsen.
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2010-09-19 20:23:53 följande:
    det är förmodligen det billigaste zoomobjektivet iom att det inte står utskrivet vilket objektiv det är..
    Minneskort och väska kostar inte mycket extra egentligen..Det man ska satsa på när man köper en systemkamera är huset tycker jag iom att alla tillbehör kan man uppdatera
    Aha, det har du rätt i!

Men en canon d550 är en helt ok kamera?
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2010-09-19 20:26:58 följande:
    Den är mer är ok-det är den bästa systemkameran för amatörer anses det! Absolut köpa säger jagTungan ute
    Åhhhhhh toppen! Precis det där jag ville höra!  Nu skall jag sluta tjata
  • SmillaMilla

Åhhhh idag har jag äntligen fått sveas kikkid klänning. HELT underbar ju!

Men vilken tur att jag tog 110 till henne. Sitter ju perfekt. Dock inte allt för smal över magen som jag trodde, men hon har smalnat av en hel del. Kommer bild lite senare... Är ju London änka hela veckan så har knappt tid att sitta här

• SmillaMilla
    anette 81 skrev 2010-09-20 12:57:50 följande:
    92 eller 98 i nova star jeansen till en tjej som är ca 91cm?
    98 tycker jag. Men jag vill också att de skall vara mycket häng
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17