Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej tjejer.

Har ett litet i-landsproblem här. Lillan ska ha molos lila vinteroverall den här vintern, den från förra säsongen. Till den behöver hon ju då ha en snygg väpnarluva såklart. Till problemet då. Jag har en lammrånis som är sååå fin och underbar men den matchar ju inte overallen direkt. Så hur ska jag göra, ska jag strunta i att det inte matchar och köra ändå på lammrånisen eller ska jag göra mig av med den och införskaffa nån från nya kollektionen istället som säkert passar bättre?

• Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-08-10 22:24:15 följande:
    då tycker jag att du ska snoka reda på en pusselrånis-hur fint som helst Lammrånisen som jag antar är med röd kant kan du ju använda med jackor istället...eller sälja till mig
    Just nu har ju inte lillan så många jackor. En mörkblå lurv bara och en lila lurvoverall på väg hem. Vill ha NS råsa jackan till henne sen dock men rånisen har ju röd kant och inte råsa.

Den är ju så fin och hon kommer se ut som godis i den, men vill ju inte att den ska bli liggandes heller och jag bara använder nån annan istället.
  • Lilla Ego 07
    ChokladMoshin skrev 2010-08-10 22:25:54 följande:
    Eller köpa en till overall som lammrånisen passar till
    Ja den idén gillar jag! Flört Gillar inte plånboken just nu när det är så många nyhetssläpp på alla olika märken dock. Vet inte om jag kommer ha användning av mer än 1 overall just nu heller då hon inte börjar hos dagmamman förrän efter nyårGlad
  • Lilla Ego 07
    ChokladMoshin skrev 2010-08-10 22:29:58 följande:
    Eller hur! Varför sälja ngt så fint när man kan köpa nytt istället
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-10 22:27:47 följande:
    Ja den idén gillar jag! Flört Gillar inte plånboken just nu när det är så många nyhetssläpp på alla olika märken dock. Vet inte om jag kommer ha användning av mer än 1 overall just nu heller då hon inte börjar hos dagmamman förrän efter nyårGlad
    Men efter nyår är det fortf. kallt och då behöver hon ett extra ombyte
    Yes jag vet och därför köper jag en sen när de har något bra erbjudandeTyst

Får bara hoppas hon växer lite snabbare än hon gjort hittills då hon höll på att drunkna i 80 som jag har hemma.
  • Lilla Ego 07
    ChokladMoshin skrev 2010-08-10 22:39:13 följande:
    Precis, då får du köpa en som matchar lammrånisen.
    Ja så får det bli tror jag! Den är ju alltför fin för att bara slängas bort så att säga. Ska kolla så den sitter bra också men det lär den väl göra på min pytte Glad
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2010-08-10 22:57:05 följande:
    hmm är den blå med röda kanter? jag hade inte haft den till overallen men jag är ett matchningsfreak
    Jag är inte nåt matchningsfreak men vill ju gärna att det ska passa någotsånär iaf.

Dock så är det svårt när sonen tidigare har varit benhård på att få ta på sig nån riktigt ful mössa typ spindelmannen el nåt som farmor köptKräks När jag nu har typ en bra bit över 20 superfina mössor till honom som skulle passa bra mycket bättre.
    Har mer eller mindre förbjudit släkten att handla kläder till barnen. Kalsingar och strumpor kan jag gå med på men inte nåt annat. Slutar bara med isf att sonen vägrar alla fina kläder jag har köpt och vill ha nåt fult med nån seriefigur el nåt. Går jag inte med påGlad

Men får fundera på det iaf. Får väl köpa nån jacka el overall som passar annars för en lammrånis kan man ju inte bara ha liggandes till ingen nytta
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2010-08-10 23:11:35 följande:
    haha jaa köp en overall el jacka som matchar eller köp ett par röda vantar som matchar rånisen.. så går outfiten ihop liksom
    Appropå vantar. Har molo ändrat sina vantar eller är de lika värdelösa som de varit förr? Alldeles för korta och svåra att få på.

Vad ska ni andra ha för vantar till era barn? Har en dotter som kommer vara 1,5 år i vinter och en son på 3,5 i vinter typ så de har ju lite olika behov.

Sen funderar jag på vilket som är bäst, att ha en lurvrånis eller en sån där stickad med krage?

Sonen hade lurvrånis förra vintern och han blev ofta helt genomsvettig i den. Köpte dock en ny till iår som sitter kanon på men den kanske blir för varm tänker jag. Den är blå med grå kantband tror jag, så jag vet inte om jag tycker att det blir för matchat tillsammans med den blåa overallen som fanns förra säsongen som sonen ska ha i år.
  • Lilla Ego 07
    lillronya skrev 2010-08-10 23:20:13 följande:
    Jag vill också ha mösstips!
    Vad ska E ha till sin blå molooverall?
    Förra årets blå? Den ska jag med ha till min son :) Vet inte heller riktigt vad jag ska ha.

Har iofs köpt en regnbågsrånis som ska användas. Vet inte om den matchar helt men de skiter jag i för den är så fin ju
  • Lilla Ego 07
    Buttelina skrev 2010-08-10 23:30:25 följande:
    jag tycker molo vantarna blivit bättre. dock har vi bara provat dom hemma

de stickade mössorna är toppen
    Funderar på att sälja lurvrånisen då och köpa en sån stickad. Lurvrånisen blir han ju dyblöt i och det var ju ändå en rätt kall vinter förra året så han lär väl bli än svettigare i år om det är mildare.
    Ofta räcker det med en tunn men man måste ju gardera sig.

Såg att det fanns längre molo vantar på llm nu, funderar på att testa ett par sådana. Hoppas 3-5 år räcker då, han har rätt stora händer lillemannen.
  • Lilla Ego 07

Hej, snabb fråga då batteriet dör snart :)

Finns det några roliga butiker i karlstadsområdet?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17