Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-05-13 08:19:58 följande:
    Ja, han hade tydligen sovit jättedåligt från tio och var lite ledsen. Hade sagt att han hade ont i halsen. Han är lite täppt i näsan men somnade direkt när han kom hem och vi prövar dagis idag.

Dock har han sovit lite dåligt hemma på sistone, vaknat var och varannan timme och det var nog det som hände när han var där. Säkert nån fas ...

Snacka om att jag var långt inne i sömnens värld när telefonen ringde.

Ja, då får man nog ingen vidare fräsch molo-filt i a f .

Jag hoppas du nås av posten idag förresten. Såg du bilden på P? Visst är den fin?  
    Åh nej det har jag inte sett, måste kolla!

Åh stackars Liten. Åker dom på läger med dagis?? Har jag nog aldrig varit med om, varkens på alla ställen jag jobbat eller på Milos förskola... Milo hade aldrig fixat det, han är sån mammagris
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-05-13 08:34:08 följande:
    Nån som sett Småfolk t-shirten med krabbor i storlek 110/116 nånstans?
    ÅÅÅ den är så fin! Vill ha så mkt från Småfolk.. Både den, brandbilarna, elefanterna och några sommarsuits till Liafia Kanske skulle hoppa salgen
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2011-05-13 08:26:36 följande:
    Vår och höst åker vårt dagis/förskola med avdelningarna (1-3 & 3-5) på läger över natt. Ena veckan en avdelning och nästa vecka den andra. Föräldrarna får hjälpa till att skjutsa (ca en halvtimme från där vi bor) och sedan leker dem, grillar och hittar på annat skoj hela dagen, sover över och så får man hjälpa till att hämta nästa dag före lunch. De har gjort så här väldigt många år och barnen älskar det. Första gången man är med så får föräldrarna hämta på kvällen men sen sover de kvar. Denna gång gick det dock inte så bra då för G, men det var troligen tillfälligt då det inte var problem förra gången. 

Barnen älskar det och pratar supermycket innan och efter om det och fröknarna tycker det är jättebra för gruppen etc. Jag beundrar att de orkar.
    Tjollabolla skrev 2011-05-13 08:21:52 följande:
    Åh nej det har jag inte sett, måste kolla!

Åh stackars Liten. Åker dom på läger med dagis?? Har jag nog aldrig varit med om, varkens på alla ställen jag jobbat eller på Milos förskola... Milo hade aldrig fixat det, han är sån mammagris
     Finns i BT. Svar ovan på lägerfrågan. Mina barn har inget problem att sova borta, förutom nu då då han blev förkyld.
    Åhh så fin han var i den!

Alltså det låter ju ganska mysigt... Men huuu. Nej jag hade inte velat göra det som personal heller Milo har blivit en väldig mammagris sen Lia kom, han vill aldrig sova borta mer. Han kanske tror det kommer en lillasyster till då? .
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-05-13 08:42:37 följande:
    Ja jag kom plötsligt på att Liam måste ha den, o så har han själv bestämt att han vill ha den blå med bilar. Finns massa t-shirts jag vill ha till Meja men jag tyckte 86/92 vart lite väl stort så jag veti sjuttsingen, kanske nån klänning i stället.

Ha ha, jaaaa, jag har nog offrat min salg tripp för en massa VV jag.
    VV tröttnar alltid jag på.... Har slutat köpa den.

Ja storlekar är svårt... Vi får förhoppningsvis elefantklänningen i lådan idag, ser fram emot att se den! Å leopard t-shirten den var ju ett måste för djurtokiga Milo. Han har väldigt lite t-shirts så vi skulle kunna handla med gott samvete... Men jag vill ju på salg med
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2011-05-13 08:42:37 följande:
    Ja jag kom plötsligt på att Liam måste ha den, o så har han själv bestämt att han vill ha den blå med bilar. Finns massa t-shirts jag vill ha till Meja men jag tyckte 86/92 vart lite väl stort så jag veti sjuttsingen, kanske nån klänning i stället.

Ha ha, jaaaa, jag har nog offrat min salg tripp för en massa VV jag.
    Den finns ju i andra färger på LLM och pleasemum.se
  • Tjollabolla

Nej vit bakgrund är ju ingen hit! Fast faktiskt, på småfolks kläder har jag alltid fått bort alla fläckar. Milo kom hem från dagis en gång med en vit småfolk t-shirt totalt inkletad i blåbärs kräm, trodde aldrig det skulle gå bort. Med lite Vanish blev den som ny!

• Tjollabolla
    Duntoffla skrev 2011-05-13 16:43:08 följande:
    Nja, inte jag. Det känns som om det blir 25-29. Nu borde det ha kommit om det är redan nästa vecka.

Thea- kommer du åka oavsett vilket datum det blir? 
    Inte jag heller, tror inte det är nästa vecka. Hoppas inte heller för onsdagen kan jag absolut inte.

I höstas kom ju mailet så himlans sent...  Det kom på fredagen runt lunch. Så det borde ju va passerat nu då... NÄSTA fredag, DÅ ska jag vänta på mail som en toka!
  • Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-05-14 22:22:15 följande:
    så där ut med alla pop skalis jackor och byxor som lillasyster skulle ärva efterstore bror. Nu har hon fått ett eget skalset från isbjörn PAKET! EntrantW Shell Jacket+Pant för 1895:- ist för 2400:-. Erbjudande på addnature.
    Huujedamig så dyrt säger jag ändå! Tycker vi knappt hunnit använda skalkläder här, varkens i höstas eller nu i vår...
  • Tjollabolla
    Kristyr skrev 2011-05-14 22:40:02 följande:
    ganska stora.. har 98/104 till min son som jag tror är 96 lång och jackan är lite stor. Har iof en annan modell med de borde vara samma.
    Mawe123 skrev 2011-05-14 22:31:02 följande:
    Såg det också, skulle såå gärna vilja ha det till storebror, men de slutar en storlek för tidigt.. Han är 150 lång och tror inte de gör så stora kläder Gråter

Bra köp!!
    åhh vad trist :-/används massor här då barnen (lillasyster i höst) är ur och skurisar...
    Jo, vår förskola är i stort sett alltid ute och vi är ute hela dagarna, men nu är det absolut för varmt för skalkläder här och det har det varit ett bra tag. Tror det var 3-4 veckor max som dom användes... samma i höstas, så nu lägger jag inga stora pengar på det.
  • Tjollabolla
    Busbellan skrev 2011-05-14 22:49:53 följande:
    Ja, det gör vi med, men det har ju inte behövts regnkläder många dagar i vår precis
    Nej verkligen inte! Himmel... Det har inte varit många dagar med regn... Om ens en?? När vi hade överdragsbyxor var det ju för kylan!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17