Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2011-02-08 21:31:48 följande:
    Behöver shoppa något...rejäl tröstshopping så tipsa mig om något fint nu.
    Varför kan det aldrig någonsin bara vara bra för oss?? Varför ska allt alltid rasa samman? Nu säger sambon att vi får ställa in bröllopet om vi måste flytta...vi har varken tid eller pengar för båda...
    Jag skulle kunna bryta samman just nu känner jag...
    Skickar en stor styrkekram och håller tummarna det löser sig till det bästa för er!! Hjärta
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 21:55:05 följande:
    Nä fyyyy, bort med alla basilusker typ NU

Ja alltså jag tycker det är jätte skönt att vara själv på kvällarna men jag tycker inte om när han är 40 mil i 2 dygn, speciellt inte sen man fick barn. Annars njuter jag för fullt att ha heeeeela sängen för mej själv, och dessutom slippa snarkandet
    Vi får köra en hokus pokus mot alla baciller
    Näe, det är en stor skillnad såklart. Som idag jobbar maken 2 mil hemifrån och han kommer ju hem och sover över natten.
    Slippa snarkandet är ju ett plus.
    Han har gnällt över mitt extrema snarkande i typ 10 år och nu när jag gått ner så mycket i vikt att jag slutat, ja då börjar han snarka
    Men snart ska maken åka utomlands i 2 veckor, då kommer jag nog in å gnäller lite om ensamhet
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2011-02-08 21:59:40 följande:
    Kollade in den där jeanskappan på Lindex idag och insåg att det nog ändå inte är något för oss
    Visst den var fin, men jag tycker den såg lite bred ut, provade den dock inte
    Den är superbred.
    Provade den på min mellantjej och den satt inte fint alls.
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:03:04 följande:
    Ja det tycker jag låter bra Hade ju hoppats att Meja skulle bli som Liam som aldrig varit sjuk på snart 4 år men så blev visst inte fallet Nåja, var inne i hennes rum nyss och nu lät hon nästan normal i andningen.

Ja jag haaaatar det, han får jobba hur sjutton han vill bara han är i närheten. Innan jobbade han 5 skift 1 mil bort och det var helt underbart.

Ha ha Shysst av honom *asg*
    Jag slår min sambo gul och blå om nätterna man han snarkar bara högre och högre, kan säga att jag ofta hamnar ute i soffan, jag tillhör dom som måste ha absolut knäpp tyst när jag sover.
    Det är så jobbigt när det sätter sig på andningen. Man kan liksom inte koppla av.
    Ja, jag har ju fördelen att han håller sig inom Sthlm:s området, nu ikväll var han typ 2 mil bort och är redan hemma nu.

Eller hur!! Jag måste också ha helt tyst. Jag väckte ju till och med mig själv med mina snarkningar förut
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-02-08 22:07:06 följande:
    Busbellan skrev 2011-02-08 21:55:28 följande:
    Läste på fb
    Fy vilken otur ni har!
    Kram
    Ja jag o bubblan kan snart bilda klubb känner jag...i att vara otursförföljda...

Jaha, någon som har tips på hur man får bort fukt/mögellukt från kläder??
    Ja, låter inte kul. Varför måste ni flytta?
    Finns det inte ngt bra medel som man kan ha i båtar på klädsel som funkar på vanliga kläder?
  • ChokladMoshin

Efterlyser Molo pense muddisar i stl. 80 el. 86. Nån som sett?

• ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:30:21 följande:
    Ja det är hemskt, låter verkligen så läskigt, fast när hon är vaken verkar hon ju inte besväras så mycket av det som tur väl är.

Sköööööönt Känns alltid bättre när dom är i närheten, speciellt om det skulle hända nåt och dom behöver komma hem, glömmer aldrig när Liam slog sönder näsan när han var liten, då befann sej sambon i Västerås och det tog 4 timmar innan han kom hem, då var det faktiskt tur att vi fick sitta så länge på akuten och vänta, för jag hade inte velat vara ensam när dom sövde Liam *huuuuja*

Ha ha...öronproppar så kan du snarka vidare
    Ja, i såna lägen är det inte kul att vara själv. Ibland är man glad när man får vänta på akuten
    När min son var 1 år så svalde han en knappnål och då jobbade maken kväll, tog honom typ 15 minuter att komma hem och det kändes som 4 timmar.
    Kan tänka mig dig då som hade sambon lååångt bort.
    Öronproppar funkar inte på mig själv om det är jag som snarkar, dom hörs ju inombords Men nu har jag slutat och får slå maken gul å blå som dig
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:41:27 följande:
    Naeh det sög rätt hårt. Men men, det är väl bara att gilla läget, han har ju precis börjat jobba såhär igen och så länge jag är föräldrarledig så behöver vi dom extra pengarna. Det var lixom dealen om han började jobba så igen, att jag skulle få vara hemma länge

Tystar din då? För min snarkar bara ännu högre ju mer jag slår och sparkar
    Ja, men då får du se det positiva i det, att du får vara hemma längre.
    Jag är så glad jag kan gå hemma fortfarande
    Näe, det gör han inte. Ibland väcker jag honom och skickar in han till nån av barnens sängar.
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:53:26 följande:
    Precis, och då är det ju nästan värt det, eller ja det är det ju såklart.
    Jag var ju hemma med Liam tills han var 2½, sen gick han på dagis några månader och sen fick han komma hem igen när Meja föddes. Nu blir inskolning förmodligen i januari så Meja hinner också nästan bli 2½, vet dock inte om jag ska låta Liam vara hemma tills han är 5 år? Han pratar om dagis typ varenda dag, frågar mej när jag ska börja jobba så han får börja på dagis igen
    Hihi, vilken sötis. Kul när dom trivs med dagis.
    Här velar jag om mellantjejen (snart 3) ska få gå på 15-timmars i höst, men det lutar mest åt att hon får vara hemma med mig och Mini, hon har inte alls behovet just nu. Sen har dom andra inte börjat förrän dom varit över 4.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17