Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-02-08 23:01:36 följande:
    Ja alltså han saknar verkligen dagis, så jag är helt kluven, känns på nåt vis taskigt att ta ifrån honom det samtidigt som det känns knäppt att lämna honom...men han skulle nog bli tok glad om han fick börja igen
    Eventuellt så kanske han får börja efter sommaren iså fall, för nu till våren vill jag ha honom hemma.
    Ja, saknar han det verkligen och får ut mer där än hemma så kör på.
    Han lär väl ändå inte gå superlånga dagar gissar jag så ni får mystid ändå
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Smultronhjärta skrev 2011-02-09 11:20:59 följande:
    9 februari och maken frågade igår när han ska ta semester för att jag ska kunna åka på salg Själv har jag nu stoppat ner ytterligare 500kr i min salgbössa så nu borde jag ha runt 2500 där i..det tar sig
    DET är kärlek det
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2011-02-09 13:13:02 följande:
    Hej i tråden förresten!
    Nu har vi varit på öppna förskolan.
    Har också pratat med både M och skolan så nu är jag inte så deppig mer.
    LÅter bra!!

Själv är jag überstressad, fattar inte hur jag ska hinna styla i ordning huset tills på måndag inför fotograferingen.
    Lätt med 3 barn som röjer runt med alla sina grejer hela tiden och en 4:e som vill hänga i titsen konstant
    Och sen ska man försök ahålla huset i samma skick ytterligare 2v. fram till visning
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2011-02-09 17:23:14 följande:
    kom på att hon ju har ett par leggings fr höstkollektionen i 110 o de e stora men åker ej ner så 110 t sommaren blir nog bra. fast ev 116 i tshirt...
    74 i bodysuit t lillan, hon har nu precis börjat m 68. fast frågan e om 74 e för liten t sommaren då??? fast 80 kan man ju inte köpa till en 7-8mån?!
    Fast jag köper stl. 80 i Katvig sommarsuit till min Mini i sommar. Hon har börjar med 68 nu och jag tror 74 är för kort i grenen till sommaren
  • ChokladMoshin

God morgon alla

Idag ska jag ta mig en shopping tur till Lindex, behöver tråksaker som kalsonger till sonen och pyjamaser till Mini, hua vad hon växer.
    Sen ska jag kika på skalkläderna
    Måste även gå till polisen och kolla om någon snäll lämnat in våran bilnyckel, fast jag tror nån tatt den ur min väska
    Håll tummsen, blir dyyyyrt med en ny annars.

Busbellan skrev 2011-02-10 07:56:09 följande:
    God morgon på er!
    Idag vaknade man och såg att marken var täckt av snö igen, inte kul
    Läste ditt inlägg lite snabbt och läste: MAKEN var täckt med snö. Tänkte men HUR gick det till
    lillronya skrev 2011-02-10 08:07:03 följande:
    Denna fina
    Fint print på en ännu sötare kille
    Tjollabolla skrev 2011-02-10 08:31:27 följande:
    Godmorgon!

Åh, har planerat föräldrapenning nu för sista halvåret. SNYFT! Känns som det börjar närma sig jobb, det vill jag INTE. Tänk vad tiden går, Lia fyller 1 år på lördag!

LIllronya; Det printet är sååå fint! Vill oxå ha det, dock så vill jag köpa det live för trycker varierar som bara den ju... På en del är där bara några bilar längst ner och på andra börjar bilarna mitt på magen....
    Trist
    Jag har precis börjat planera för Mini
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-10 08:37:46 följande:
    Morning

Uff...förstår känslan. Jag försöker njuta av varenda sekund jag är hemma.

Håller med, lätt finaste pojk printet, men ja, köp det irl, beställde ju linnet till Liam och det var några bilar längst ner, inget på mitten och nån längst upp, hade helst velat byta men Liam var ju snabb att ta på det så det fick stanna.
    Trist med printet när det blir så.
    Vill ha T-shirt till pojken men vill nog också köpa det irl hur nu det ska gå till.....gillar INTE åka in till city.
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-02-10 23:43:52 följande:

jag har insett att mina barn varit mycket enkla att "få torra"
    isabel vägrade blöjan själv när hon var 18- 19 månader och fick panik när hon kissade på golvet för det var äckligt tyckte hon vi satte henne på pottan och när hon kissade där så klappade vi och tjoade hon blev skitstolt och ville bara kissa och bajsa där.. så hon blev torr på en dag bara sådär helt plötsligt.. när hon var ca 20-21 månader var hon torr dygnet runt.. eg hade jag kunnat ta bort nattblöjan tidigare men jag kunde inte fatta att en så pass liten kunde säga till om hon blev kissig på natten
    Det "jobbiga" med att hon blev torr som så liten var att när hon blev kissig så blev hon det NUUU så pottan var med öööverallt. hon har kissat på pottan på coops parkering, framför mjölkdisken på konsum osv nöden har ingen lag liksom.

lillebror var 2år ca då vi bara tog bort blöjan på dagen, han kissade på sig hela tiden men till slut tyckte han nog det var drygt med allt det blöta och alla ombyten så han satte sig på pottan istället tog 10 dagar sen var han torr.

Mina barn låter väldigt lika dina med blöjorna
    När vi tog bort blöjan på dagen så tog det bara några dagar och sen var nattblöjan borta och sen nån dag till och dom var torra.
    Alla har varit 2 år ganska precis.
    Sonen stod naekn en dag vid sin leksakslåda på golvet som var fylld med Duplo och han råkade kissa just där (hade varit utan blöja 2 dagar).
    Allt Lego blev ju helt nedkissat i hela lådan så det var ju bara att köra i maskinen, så han var utan sitt älskade Lego ett tag. Han kissade aldrig mer på sig igen

Du förresten, såg på ett foto på dina sötisar att ni har en likadan säng som vi, fast ni har nog målat eran vit. Så snyggt!! Har försökt övertala maken att vi ska måla tjejernas vit  men han tror inte det blir snyggt.
    Please kan inte du fota den till mig så jag får visa honom??
  • ChokladMoshin

Hej ni som vet allt
    Dom där FIX överdragsbyxorna kommer dom till hösten med eller kommer dom bara på våren?

• ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2011-02-11 13:10:47 följande:
    Jaaa! Vad trög jag är! Inte förrän nu kom jag på att jag kunde beställa safari påslakanen på B&R ju! Jag som var på väg igår. Åh vad glad jag blev, blev ändå 100 kr rabatt Dom ska Milo få i födelsepresent!
    Har du sett dom irl? Dom är inte alls lika fina som printet är på kläderna
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2011-02-11 13:17:24 följande:
    Nej det har jag inte. Men jag hoppas jag tycker dom är fina. Läste att du inte tyckte det. Men isf vänder vi den andra sidan upp, det matchar ju hans rum såå bra! Har letat länge efter grönt lakan med vita stars!
    Ja, just det det har ni ju. Blir ju den ultimata matchningen
    Men å andra sida älskar säkert Milo dom, han lär väl knappast se trycket på det sätt som jag gör *petig*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17