Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2010-06-10 21:00:26 följande:
    Ok, så man kanske ska satsa på 56 till en nyfödd då?
    56 passade perfekt på nyfödd 4-kilos. Lite uppvik på ärmarna bara. Kunde ha den i ca 6 v. Dock ökar de på bredden med stl eller så har min lille smalnat av . Nu är han ca 67 ??? och 74 sitter långt ifrån tight på honom. Nästan så att Molos sitter åt mer ! Och han ligger på normalkurvan. Långt ifrån smal/mager.
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Stormis

Ca 67 cm och ca 7700 g i stl 74:

Nån vecka i stl 56:

• Stormis
    Stormis skrev 2010-06-10 21:34:17 följande:
    Äh, vad f-n, man var tvungen att vara medlem. Morr. Orka?
    Äh, hade tråkigt och tänkte regga mig bara för att få lite känsla, men det gick inte. "Ett allvarligt fel uppstod". Vadå? varning, varning - en svennebanan försöker hacka vårt danska salgforum !
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2010-06-10 21:48:16 följande:
    Vilken sötfis
    Ok, ja nu beställde jag allt mellan 56-68 så får vi se vad som passar.
    De jag beställde är dock äldre variant, har för mig dom är ganska smala, hade nån till dottern när hon var bebis.
    160:- för suitsen var ganska bra tycker jag
    Absolut ok pris . Och ja, de blir säkert bra, så sköna och bra i passformen. Lätt den som satt bäst när han var nyfödd. Katvigen satt mer korvskinn och Molo mer flax .
  • Stormis
    ChokladMoshin skrev 2010-06-10 22:17:48 följande:
    Nån som vet hur Molo hjälmisar är i stl.?
    Sitter 3-6 mån. ok på en nyfödd eller är de tokstora som mössorna?
    TOOOKstora! De sitter ok nu på min 6-mån. Började bli användbara runt 4 mån. Gamla 0-3 passar bra på nyfödd. Nya 0-3 är stora de med.
  • Stormis

Jaha, då var det dags. Man är f-n inte klok !

• Stormis

Hoppar in .

Jag gjorde bara slut på ca halva min dkk-kassa. Helt enkelt för att jag inte "kunde köpa mer". fanns drös med linnen och t-shirtar. Nån eeenstaka klänning och några veloursuits. Jag ville ha långärmat, leggings och klänningar. MKT begränsat på i princip allt upp till 104. Inga suits (mer än enstaka till smått) bara sommasuits, så det tillsammans med allt kortärmat och linnen gjorde att de verkligen gjort en sommarsalg av det hela, vilket ju är lite trist. Knappt några pojkfärger alls och som Smultron skrev, om man bara haft pojk hade man varit MKT besviken. Vi var först till 92-98 och jag lovar, inte ETT ENDA "pojk"plagg utöver lilagrön velourjacka om man velat ha det. Visst jag har fått hem en del fint til oss, men jag är besviken. I 104 och 110 fanns det mkt fint, främst från våren , men även det, mest flick. Så det var tur att mina bud var mestadels i de stl, där kändes det bra iaf . Inte en enda väska (bara några skötväskor), knappt några ytterkläder (förtuom säsongens, men de var för dyra), inga filtar (mer än rosa velour (vi blev alla eld och lågor när vi såg på prislistan att de randiga skulle kosta 50 dkk, men inne fanns det inga ). Mössor end i stl 1. Strumpor endast pytte, inte ens till min 6-mån.

Ha, ha, nu blev jag allt bra neggig, ledsen för det , men det är bara att återigen konstatera - ska man på salg och vill ha bästa utbud måste man verkligen åka första dagen. Enl de danska sidorna hade det ju varit fantastiskt igår, så de shoppade säkert upp allt. De beskrev att det fanns massor med kläder, men i stl upp till 98 låg borden nästan tomma mitt på dagen.

• Stormis
    Everlonn skrev 2010-06-12 20:16:49 följande:
    Ho ho Hilla!! Stormis kommer inte ihåg mer än lila/grön velourklänning Och jag är ju så nyfiken att jag håller på att dö ju  

Vad säger ni om miniträff nästa helg?  
    Busbellan skrev 2010-06-12 20:18:37 följande:
    Ja, VAR är Hilla
    Jag tar hellre en träff i veckan nån gång
    Förlåt, men jag hade sorterat allt så fint i mina påsar och det totalt massakrerades i kassan och sen när det skulle med Hilla fick jag snabbt dela upp allt igen så hjärnan är halt kaos, ledsen för det Skäms. Men, ja, det fanns gulrosa leggings . Iaf till dig hittade jag ett par.  Tror jag *virrpanna*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17