Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-09-11 19:57:49 följande:
    i ärmlängden hur mkt skiljer den då jmf med molo 62/68? Hur lång är Meja? Det är ärmarna jag inte vill att den ska bli för stor, vill ha den på hennes dop om mindre än 1 mån.
    Har tyvärr inga långärmade Molo klänningen så det vet jag inte. Meja är 74 cm lång.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-09-11 20:01:17 följande:
    då låter det kanske som en 74 då skulle kanske vara bra...
    svårt.
    Hur lång är din?
    Ska prova på Meja imorgon, misstänker att den är lite stor eftersom Molos 62/68 är ganska så lagom i längd på henne, men jag har ju inte tänkt börja använda den förens om 1 månad.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 20:08:54 följande:
    Öh nä.. vilken e de? Drömmer

Ja jag vill ha nåt fint om jag ändå ska köpa en, men samtidigt liksom kanske 5-600 på en 62:a.. Njäe Obestämd
    Denna fina:
    http://babyfryd.dk/images/produkter/20101-648/3.jpg

Precis Meja är lixom gränsfall för hur pass rejäl overall hon behöver, hon kommer ju inte direkt vara ute på samma vis som Liam. Köpte en overall i Ullared till henne, billig fast den var faktiskt ganska så fin.
    Håller lite span på T efter beggade Molo overaller, dyker det upp en till bra pris så kanske
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-09-11 20:14:06 följande:
    Ängeln- Hm ok !! Ja men gud va svårt .. Tuva var för 1 månad sedan 65 cm..
    Och molos 62/68 är ju fortfarande något långa eller ja inte super långa men jag är nästan inne på att beställa en 80 .. eller kanske dumt hmmm gud va svårt !! Vet ju att Kikkid ofta är mindre ! Men man vill ju att den ska sitta med fast det gör den ju nångång då iaf än att den sitter super bra med engång =)
    Mja det är super svårt Men 80 till Tuva låter lite stort, speciellt om Molos 62/68 är lite långa, Kik Kiden är ju trots allt 3-4 cm längre än den.
    Jag hade nog köpt max 74 om jag vore som du, eller mindre kanske. 74 kan jag tänka mej hade varit perfekt på Meja nu.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 20:18:32 följande:
    Nä, vilken gosig Hjärta Å fin liiiila åxå

Jag kan ge Molo pris från kanske strlk 86-92 i overall, men innan dess tycker jag de e för dyrt Obestämd
    Ja den är hur fin som helst, o lila funkar ju alltid , fanns i grått också men den kändes ganska så trist. Kan tänka mej att den är ganska gosig för bebis, så slipper man ju tänka på kalla fötter o så.

Tror Liam haft 86 i Molos overaller som minsta. Betalar inte 1000 kr för en overall till Meja, no no
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 20:21:34 följande:
    Ja mysigt med påsmodell   *varmt o gosit*

Nä, 1000 spänn till en sån liten, där säger jag absolut NO
    Super mysigt, det hade Meja första månaderna

Fast, egentligen...ganska komiskt att jag nyss beställde 2 st klänningar för 650 kr men inte kan köpa en overall för några hundringar till
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    CamillaJ skrev 2010-09-11 20:23:10 följande:
    Ja det är sant som du säger.. nej men alltså molos är inte lång men molo är alltid liksom bred haha ! Men ja jag tar nog 74 isåfall.. köper mest 74 nu typ lindex osv.. hm iofs ser dom stora ut joggisarna jag inhandlade idag i 74 haha jaja blir nog bra men hellre för stort än för litet vill helst att hon ska ha det när hon är lite mera me .. spec. när hon sitter perfekt =) hehe.. fin fint!

Hm ha börjat tröttna suitar nu, vill ha klänningar .... =)))
    Ja Molos klänningar har ju egentligen ingen vidare fin modell tycker jag, jag gillar när klänningarna är lite tajtare.
    På Meja sitter 74 helt perfekt just nu, men jag köper 80 för det är nog dags snart, idag hade hon ett par mysisar från Lindex i 80 och dom var typ mudden för långa.

Ha ha...Meja äger bara 1 suit Hon är en riktig klänning tjej, 5 av 7 dagar har hon klänning på sej Dock är det lite opraktiskt nu när hon kryper och håller på, då får man lägga upp klänningen över rumpan på henne så att hon inte ska krypa in i den
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 20:28:46 följande:
    ha ha ha   Ja man e lite blind ibland

Har kommit på mig själv med samma sak fleeera ggr, en Molo tröja för 379 spänn e oki eller tom två men sen en jacka för en tusenlapp känns massor med dyrt
    Knasig man är Men det känns lixom mer ok att köpa typ 2 eller 3 plagg för 1000 kr, men ett plagg för 1000 kr känns så mycket mer
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-11 20:33:51 följande:
    Å jag e tv sugen men så är det den där förbaskade fotbollen på tv igen Obestämd  blöööö
    Mmmh, kikade just igenom kanalerna men det var bara skit som vanligt, måste väl finnas vettigare program att köra en lördag kväll vid denna tiden.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Drog alla nu?Drömmer
    Jag är sådär lagom uttråkad, inget på tv och hittar inget roligt på nätet heller.
    Märkligt det där, innan barnen somnar så längtar man sååå tills lugn och ro på kvällen men nu känns det bara tråkigt.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17