Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-18 10:18:17 följande:
    Hej!
    Ska ringa cillen vi middag och se om det kommer någon trevlig post dit idag
    1 och 1 är 3 skrev 2010-08-18 09:51:07 följande:

Fick man svära här!?!?!

J         Ä              V                 L             A    arbetsskygga människor de finns!!!

Jag blir knäpp!!!

Ledig 7 dagar och halva stället rasar ihop! Skrikandes

Ja det fick man nog.
    Trist när det är sådär!
    Ja, antog att du skulle dit och klämma lite
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-18 10:28:03 följande:
    Ja det måste man ju.
    Det var bara en mössa va?
    Japp, bara en mössa i L, den svarta från i våras
  • Busbellan

Alltså ska det vara helt omöjigt att få tag på den svarta hummeloveraen nu när jag bestämt mig för den

LLM har den bara upp till 116, ajabaja har inte tagit in den, och MPV ser inte heller ut att ha den trots att hon sa att de skulle ha den, men där finns ju andra overaller nu, men inte den svarta och får inget svar på mail heller.

Nån mer bra sida med hummel?

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-18 11:53:13 följande:
    Ring till rackarungar i boarp/Båstad.
    Hon tar alltid in mycket hummel och i större storlekar.
    Tror hon skickar, men gör hon inte det kan jag hämta åt dej.
    Ska göra det, måste bara ta mig en närmare titt på MAT overallerna först som små vi har fått hem, ser superfina ut de också
  • Busbellan
    Kissekatt skrev 2010-08-18 13:49:46 följande:
    Behöver lite hjälp här.
    Jag har alltid köpt reimaoveraller till mina barn och varit supernöjd. Vi bor i södra Sverige, så det blir ofta blötsnö och slask och då är Reima helt vattentät.
    I år funderar jag lite på Molo-overall, men har inte någon erfarenhet.
    Jag skulle behöva lite jämförelser från någon som har haft båda
    Vikten? Reima är ju lätta och smidiga
    Vattentät? Inte enligt vattenpelare, utan i den bistra verkligheten
    Storlekar? Reima är t.ex jättestora i storlek.
    Hur funkar den om man köper den begagnad? Håller den för mer än ett barn?
    Mycket tacksam för lite hjälp!
    Vi har haft både reima och Molo och bor i södra (blöta ) Sverige.
    Till och med när det inte var jättekallt så frös mina barn i reima, där krävdes alltid en extra tröja, men tätt höll den ju
    Molo tycker jag är lite varmare och även den har hålit helt tätt här, och jag har ändå bara haft begagnade molooveraller till mina barn.
    Sen är ju Molos mycket snyggare också
  • Busbellan
    Kissekatt skrev 2010-08-18 14:35:37 följande:
    Ja, det är ju just det....de är ju så mycket snyggare. Men jag hade känt mig ganska rutten som förälder om jag satsat på en snygg men värdelös overall Men då verkar det ju vara helt OK. och mamman kan få frossa i fina färger!
    Frossa på du bara!!
    Vi har varit helnöjda med våra molooveraller
  • Busbellan

iiiiiii, Nova star är på väg hit med posten, HOPPAS det hinner hit tills imorgon
    Jag menar, man behöver väl lite fodrade byxor, mössor och hoods i den här tropiska värmen som det är för tillfället

• Busbellan
    Jen80 skrev 2010-08-18 17:10:37 följande:
    Åh, hur kan man längta så mycket efter kläder!??! haha
    Var på mässa i helgen och såg dem "live" och de är verkligen jättefina! Det tråkiga är att Ilon som är 3,5 vägrar deras byxor . Tur att lillasyster ff vill ha dem.
    Men kanske kanske att det kommer imorgon då...
    Någon som förresten testat MATs ytterkläder. Har en overall liggandes som var för stor för Ava förra året, men som jag tror räcker hela vintern nu. Vet inte om jag ska göra mig av med den och köra på Molos ist. Känns som att de verkar lite otympliga, men det kanske de inte är på sen?
    Är sugen på höstjackan också, den lite utsvängda. Hojta gärna om ni ser en sån på bra pris, i stl 2 år... eller ska man ta 3 år? Hon blev 2 år i maj och har 86/92 i kläder...
    Ja, helt sjukt ju
    Är lite avis på dig som sett dem live, men jag antar att jag inte blir besviken. Här bir det de två minsta som får. Nora hade velat ha harem, men de fanns ju bara upp till 130

Vi har haft jacka och byxor från MAT, både vinter och den tunnara varianten. Är supernöjd med detta!! Vi har använt anorken, gillar den modellen.
    Visst är vinterkläderna tjocka, men inte otympliga tycker jag inte

Jag tycker de är helt normala i storlek. August har den tunna anoraken i 122, lite stor men funkar till honom som är 116 lång. I vinterkläderna har han 116 och jag tror de ska funka denna vintern också, men det är tredje vintern han använder dem i så fall. Köpte dem efter jul förrförra vintern
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-08-18 17:13:01 följande:
    Cillen fick inte sina lådor idag, men var nästan helt säker på att de kommer imorgon.
    Correlin hade tydligen fått dem idag och de är postade redan så jag hoppas posten är snabb

Men då blir det en sväng till cillen för dig senare i veckan då
  • Busbellan
    Jen80 skrev 2010-08-18 17:27:16 följande:
    Vågar inte köpa anorak till dem iaf. Köpte två Molo till Liam och Ilon och de vägrar dem. I och för sig var jag dum och provade dem på när det var varmt ute så de blev ju supervarma direkt. Men nja, jag byter nog dem till vanliga jackor ist.
    Fanns det inte stl 140? Hmm, kanske bara är upp till 130 då. Vet inte om jag ska ha några harem till Liam. Får nog fråga honom först. Men de nya harem är de finaste hittills tycker jag. Har inte beställt alltför mycket nu, men jag vet ju att det kommer fyllas på . Känns bara så mycket när man beställer allt på en gång. Bättre att sprida ut det lite .
    Kollade även in vårkollektionen.... hmhmhm ....
    Jo de festa plagg har gjorts upp till 140 eller 150, men just harem finns bara till 130 tyvärr

Åh vårkollektionen, mycket fint?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17