Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-09-09 10:20:19 följande:
    Haha....hur gammalt är barnet?
    En månad.
    Hjälmmössan då? Minsta storleken, eller?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-09-09 11:01:18 följande:
    Hej,

Jobbar hemma idag men hamnar visst vid min privata dator hela tiden.. Lite roligare..
    Finns det någon roligt erbjudande någonstans nu?
    Känner att jag behöver tröstshoppa lite.
    Fick just svar på stora tjejens prover om varför hon är så trött och blek. Hon har struma..

Dunis: Gud vilket söt bild på Noel!
    Hej!
    Vad trist att hon har fått struma!
    En av våra tjejer fick det för ett år sen och nu har en till av de dåliga värden.

Hoppas hon piggnar till snabbt av medicinen!

Kram
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-09-09 11:13:48 följande:
    Hej,
    Åh, har ni det med. Vad trist.. Det är tråkigt att få diagnos men jag var faktiskt orolig för värre saker än struma.. Men man vill ju aldrig att det ska vara något med ens barn.
    Äter din dotter levaxin? Blev det snabbt bättre av medicinen? Sorry för OT..
    Kram

Någon som har denna modell på klänning till barn typ 5 år? Ser det ok ut eller blir det lite nattlinne?
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=5006...
    Ja man blir jätteorolig innan man får rätt på det.
    Ja hon äter levaxin och det blir snabbt bättre, men det tar tid innan det blir riktigt bra.
    Vi tyckte iaf att det var så.
    Fats iofs hade hon nog dragits med sjukdomen ett bra tag innan vi uppmärksammade den. Hennes sköldkörtel var jättesvullen...

Anjelin har den modellen på klänning och hon är nsart fem. Tycker det funkar, bara den inte är för lång. Hennes ska läggas upp.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-09-09 11:32:05 följande:
    Skönt att höra att det vände snabbt.. Hoppas att det blir så för P med..

Är klänningen lång i modellen?
    Ja jag tycker den är ganskalång. Om det nu är denna modellen vi pratar om.
  • lillronya
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-09 11:51:36 följande:
    Tycker också att den är ganska lång. 98/104 har jag till tösen som är 103 cm, perfekt i ärmarna men aningens för lång i kroppen. Är nog lite längre än förra modellen där vi har kaninklänningen för den upplever jag inte alls som för lång...
    Synd att de gör de så långa tycker jag. Eller så kunde de förlänga ärmarna lite. Lättare att vika upp ärmarna än att sy upp klänningen ju.
    Preggi skrev 2010-09-09 11:52:26 följande:
    Ja, den menade jag. Vad söt hon är!
    Håller på att vela inför dagisfotograferingen...
    Tack!
    Ja jag måste också börja fundera på fotograferingen snart. Fast det är inte förrän den 6e oktober.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-09-09 12:04:21 följande:
    Hehe, vi har ett tag kvar men jag måste fundera i tid så jag kan vela fram och tillbaka..

Hur gör ni som tar syskonbild? Jag vill inte ha likadana kläder men jag vill att det ska passa ihop. Förra året valde de själva.. Blev inte alls så fint ihop...
    Vi tar inte så ofta syskonbild eftersom våra barn inte befinner sej på samma inrättnignar om man säger så.
    Har ju från öppna förskolan till gymnasiet.

Jag tycker iaf att det är snyggast med så lite mönser som möjligt och gärna i samma toner.
    Nån gång tog jag på småttarna i katvig midiapple. En med svarta och en med cerisa. Det var snyggt men på gränsen till för mycket mönster.
    Katvigränder funkar bra att syskonmatcha med.
  • lillronya
    lillronya skrev 2010-09-09 12:07:51 följande:
    Vi tar inte så ofta syskonbild eftersom våra barn inte befinner sej på samma inrättnignar om man säger så.
    Har ju från öppna förskolan till gymnasiet.

Jag tycker iaf att det är snyggast med så lite mönser som möjligt och gärna i samma toner.
    Nån gång tog jag på småttarna i katvig midiapple. En med svarta och en med cerisa. Det var snyggt men på gränsen till för mycket mönster.
    Katvigränder funkar bra att syskonmatcha med.
    Det här är den enda syskonbilden vi har där alla är med.
    Fick beröm av fotografen för att klädseln var så genomtänkt.
    PC110179.JPG
  • lillronya
    Viktorsmamma skrev 2010-09-09 12:13:24 följande:

Hallå alla danskanördar Drömmer

jag ska köpa en Molo fleece, vill helst ha UTAN luva, sitter och kollar på babyshop där jag handlar de mesta mina barnkläder. vilken rekomenderar ni, vilken är snyggast i färgsättning utav:

Ulan Dark Grey Melange
    Ulan Berrie
    Ulan Fjord 

Sen vilken storlek ska man ta, han har 86 på sin Nova Star fleece som sitter bra nu och vill helst ha en som passar längre, ska gärna passa ääven ivår.

hjälp mig nu

Hej du!

Jag är helt kär i den översta lurven! Har den till Emilio och den är verkligen tokfin!

HAn har 92 i sin NS-fleece och den är ganska precis nu. I molon har han 104.
  • lillronya
    Preggi skrev 2010-09-09 12:25:45 följande:
    Nattlinne vill vi inte ha... Kör på den andra modellen tror jag.. Försökte vara lite ekonomisk för en gång skull..
    lillronya skrev 2010-09-09 12:09:57 följande:
    Det här är den enda syskonbilden vi har där alla är med.
    Fick beröm av fotografen för att klädseln var så genomtänkt.
    Gud vilken fin bild! Den blev ju hur bra som helst! Man vill ju inte att kläderna ska ta över bilden..
    Förra året tog de både färg och svart vit så jag vill att printet ska göra sig i både och..
    Svårt..
    Hade bestämt mig för att P skulle ha sin www.luckylittleme.se/product.asp?product=4340... men nu vet jag inte alls...Jag hade tagit den översta!
    Tack!
    Stjärnorna funkar ju bra på bild!
    Viktorsmamma skrev 2010-09-09 12:26:28 följande:
    jo jag såg den i Nova Star tråden, väljer mellan en molo och en NS, men har sååå mycket NS så känner för en Molo  

vilken storlek bör man ta då?
    Svårt att väla mellan molo och NS.
    Här är NS-fleecarna mer lekjackor för de tål mer tvätt och slitage, tycker jag.
    Mololurvarna använder vi mer i bilen eller om man har jacka över.

Och storlek... 98?
    Hur lång är han?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17