• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jen80: Bild på jackan finns nu i mitt galleri

• jompa
    Jen80 skrev 2010-08-22 14:24:51 följande:
    Åh, du gör det svårt för mig ...
    Lade ut bild på Ava i klänningen, men det blev kanske inte så bra eftersom den är lite för stor på henne.
    Såg det och den är bara sååå fin.
  • jompa
    Jen80 skrev 2010-08-22 14:26:59 följande:
    Haha, såg nu att vi har nästan exakt lika långt mellan våra barn (ja, mina två äldsta då ). Slog på några dagar .
    Ja undra om vi inte pratat om det förut
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-08-22 15:05:55 följande:
    Hej flickor! Hur är läget med er?

Är det nån som vet hur lång bytestid man har på babyshop? Har försökt läsa, men jag är nog blind för jag hittar det inte... Kom på att jag vill byta Milos lila lurv mot den grå/lila. Kände det direkt när jag såg den grå/lila på riktigt i fredags. Den hellila tycker jag ser mer och mer blå ut...
    14 dagars bytesrätt.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-08-22 15:23:52 följande:
    Eller, hmm. Den 8 fick jag mail om att ordern var skickad. Kanske det går då, det bli ju 14 dagar imorgon. Hoppas dom svarar på mailet imorgon fm

Allt bra med er Jompa?
    Japp allt är bara bra. Så stor din lilla tjej blivit, kollade på bilderna i BT. Och nu börjar hon bli mer lik storebror
  • jompa

God morgon tjejer.
    Längesen man var här inne nu
    Har shoppat lite men inte så mycket danskt faktiskt men några godbitar har man allt hittat.
    Var på Fuerteventura förra veckan och det var väldigt mycket danskar där och det verkar vara Hummel som gäller för dem.
    De allra flesta barnen hade Hummel badkläder och även en del vanliga oxå, såg en Katvig baddräkt. Måste nog erkänna att man är lite skadad när man sitter och kollar sådant

• jompa
    Smultronhjärta skrev 2010-09-19 09:23:53 följande:
    Jag hade det likadant på Kreta..på vårt hotell och på grannhotellen bodde det bara danskar.. Dessa körde enbart på Ida t och Katvig hela tiden! Dessutom helt galet i storlekarna..antingen toklitet eller tokstort..
    Det var en del av mitt semesternöje att sitta på balkongen och kolla vad danskbarnen hade på sig inför kvällens restaurangbesök
    Min man börjarde undra om jag borde söka för det där men jag sa att det är långt kvar till jag måste göra det
    Här var det bra på att klä barnen i rätt stl, i alla fall badkläderna, de vanliga var dock nästan alltid för stora.
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2010-09-19 10:02:35 följande:
    Sååå fina barn i bt! Gud vad stor tjejen blivit! Söötnosen

Jag är likadan. Kollar alltid på barns kläder, ibland undrar jag om jag är helt störd för jag checkar alltid vad barn har på sig och är det danskt så blir jag alltid så glad . Fast här i denna stan och i vår by är det inte många som har danskt... Mina ungar sticker verkligen ut, hehe. När man är i danmark kollar jag alltid efter danskklädda ungar och det vimlar ju av dom där! Tycker dock deras kläder, tex. lurvar som barn har på sig där, ser så ovårdade och väldigt välanvända ut på många barn.
    Ja hon är stor nu, större och mer bestämd
    Dina små är ju inte heller så små längre, söta lilla tjejen som nu ålar sig fram och storebror som bara blir finare och finare tycker jag. Han är så söt.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2010-10-01 21:41:14 följande:
    Här är nog våra första danska

esl på liiiten Bubbla..

Hugin suit

Å den här bara för att hon e sååå gulli på den bilden
    Åhhh söta lilla Bubblan, kommer ihåg den där IdaT matchningen som om det vore igår. Tänk att de små är så stora nu.
  • jompa
    lillronya skrev 2010-10-01 21:51:59 följande:
    Bara måste...
    Så söta de är dina små trollungar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17