• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-11-16 21:20:05 följande:
    Min son har 122 i Molos overall, han är ca 117 lång. Den sitter kanon. Så fundera på hur lång sonen kommer att vara till nästa vinter. Än så länge ser ju 122 ut att bli stort. De växer ju inte lika mycket när de är så pass gamla.
    Helle; vet du vad som gäller vi reklamation, har jag rätt till pengarna tillbaka eller får jag stå ut med tillgodokvitto?
  • jompa
    ängeln83 skrev 2010-11-16 21:08:40 följande:
    Alltså jag tycker det är skit svårt, vilken bilbana är det?, hade nog varit uppskattat här. Han leker ju mest med sina bilar men hit kommer inte en enda bil till, ska det vara leksaker ska det vara rejäla som INTE går att plocka sönder

Ha ha, pratade just med sambon och han hade precis köpt Cars filmen, tänkt som muta till klippning, jaja kanske inte är fel med dubbletter av den filmen, antar att den lär gå flitigt i spelaren.
    Här går oxå saker sönder, bäst är de leksaker som gjorts i bara en del då kan man liksom inte pilla sönder dem lika lätt
    Ibland skulle man kunna tro att sonen ska bli bilmeck för han plockar isär dem en efter en, kan hitta däck lite här och var.
  • jompa

God morgon tjejer.
    Var kan man hitta enkla tunikor utan en massa Hello Kitty tryck till bra pris? Hittar mest bara med en massa glitter tryck och det är inte riktigt vi

• jompa
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 09:46:02 följande:
    God morgon!

Har lite funderingar i går efter besöket på bvc. Är Svea tjock? Hon är 99 lång och väger 17,1 kg.

Alltså jag är inte alls orolig för henne och jag tycker inte att hon är tjock. Både jag och sambon är smala, så det vore ju konstigt om hon inte skulle smalna av så småningom. Men jag fick lite vinkar från tanten att det inte gjorde något att hon hoppade över något mål mat i bland (hon äter gärna inte frukost). Kändes som om hon tyckte att Svea var för tjock.
    Men inte är hon tjock, vet inte exakt vad min tjej väger men tycker hon ser ut ungefär som Svea och inte tänker jag på henne som tjock. Och jag tror precis som du att hon kommer nog växa ifrån det. Hur såg du eller mannen ut som små?
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 09:50:24 följande:
    oj!!! Då ligger hon ju till gränser för övervikt Gråter
    men är hon inte 3år? Då är det inte övervikt på henne ju.
  • jompa

Smilla, du behöver verkligen inte vara orolig för Svea tror jag, hon är jättefin.

• jompa
    Ocikatten skrev 2010-11-20 10:22:48 följande:
    Tack! Hjärta
    Önskar ju dock att jag även hade en prinsessa som dig!
    Ingen garanti att man får en prinsessa bara för att det är en tjej Min tjej är allt annat än en prinsessa, hon är gärna Batman istället
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 10:45:52 följande:
    jompa skrev 2010-11-20 10:06:18 följande:

Smilla, du behöver verkligen inte vara orolig för Svea tror jag, hon är jättefin.

TACK för era kloka ord. Det betyder mycket. Fast jag vet att jag har världens bästa dotter. Men vilken inverkan de där på bvc har. Bara de säger något negativt om ens barn så börjar man fundera.
    Så är det, man är känslig när det kommer till sin barn vilket man ska vara.
    Massa kramar till dig och din underbara Svea Hjärta
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2010-11-20 10:56:21 följande:
    Ja man är ju det. Och varför har hon då inte påpekat Antons vikt. När jag räknar ut hans vikt så är ju han underviktig. Finns knappt med på den där bmi kurvorna
    Du har det precis som oss, sonen som är äldst är smal som en sticka så brallorna åker av Dottern har mera hull men är inte tjock.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2010-11-20 11:14:11 följande:
    God middag!

Smilla- Svea är INTE tjock! Herregud, varför ska BVC kläcka såna kommentarer? OK, om man kollar upp barnen när de blir äldre och de faktiskt ligger i överkant men nu? I så fall är Noel också tjock. Han väger ca 18-19 kg och är 100-102 cm lång. Han har alltid vägt mycket och han är kraftigt byggd. Liksom lite fyrkantig i formen

BMI suger tycker jag. Jag ligger i princip alltid själv på den högre delen och jag tog upp det hos företagsläkaren på någon koll för jag tycker att det är gammalmodigt att ens använda BMI nu för tiden. En våg som mäter fett% är mycket mer rättvis. Det finns ju "smala" människor som har hög fettprocent och är chips-tjocka dvs allt sitter runt midjan. Det är ju farligare än lite depåer på höfterna Sen för egen del så har jag tränat rätt mycket och alltid vägt mycket och då blir BMI högt fast jag inte är tjock. (ja, kanske några kilon för mycket nu men inte så mycket i vanliga fall) Slopa BMI-testerna, de ger inte en rättvis bild många gånger.
    Håller med helt och hållet, folk brukar gissa mina vikt ibland och gissar fel på nästan 10kg, alltså de tror jag väger 10kg mindre än jag gör , och precis som för dig har jag alltid legat högt på BMI kurvan och varit en sån som tränat jämt, tror inte på den där kurvan så mycket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17