Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-07-01 14:11:14 följande:
    Svarta NS är ju ett måste och såklart de mörka harem Hjärta
    Ja, army och mörka harmen kommer ABSOLUT att flytta hit
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Busbellan skrev 2010-07-01 14:17:37 följande:
    Visst var det så att de skulle komma även i större storlekar nu i höst? I så fall blir det riktigt dyrt, då måste vi ju ha 3 par harem
    Ja det vet jag inte riktigt faktiskt Då blir det dyyrt Vet ni när NS brukar komma ungefär?
  • solouniko
    Milliz skrev 2010-07-01 14:22:02 följande:
    Jag fick rådjursklänningen, tröjan med björnar och flygplan (all-overpint), och den med kattar och garnnystan med lila stjärnärmar. Jag är så nöjd!
    Ja enkelstorlekar hade varit en fördel. 86 hade varit perfekt, men 86/92 är ju mer som 92 tyvärr..
    Fiiint Var den fin tröjan med katter IRL?
  • solouniko
    Busbellan skrev 2010-07-01 14:33:37 följande:
    Nej, ingen aning när det kommer. Hoppas faktiskt det dröjer lite till så man hinner spara lite pengar
    Ja, det har du ju faktiskt rätt i
  • solouniko

Tjejer hur är småfolk i storlek? Milla som är 76 cm, ska hon ha 74/80 eller 86/92? Den mindre känns ju naturligast, men man vet ju aldrig med alla dessa storlekarna

• solouniko
    Milliz skrev 2010-07-02 14:16:10 följande:
    Hej i tråden!

Är Molos babytröjor mindre i storlek än tidigare säsonger? Jag köpte en till Ella i 92, och hon är ca 86 cm lång men den satt alldeles precis. Det fanns knappt någon växmån alls.. Det är knappt någon skillnad mellan 86 från våren och 92 nu i höst, jag hoppas att det var bara just den tröjan jag har som är liten i storlek.
    Har tagit 86 till Milla som är 76 cm typ. Hon har så mkt tröjor i 80 och några i 86 från våren som sitter okej, lite långa i ärmarna men det funkar ändå..
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2010-07-04 22:18:48 följande:
    Hmmm, ja då måste jag fundera på om bebis kanske ska få 56 i alla fall.
    Kan ju säkert användas lång tid ändå.
    Busbellan skrev 2010-07-04 21:49:26 följande:
    Har inte beställt själv, men det var väl nån som hade shoppat såna och slängde in bild i BT, har för mig att de var större än de varit innan
    Ja, just det Solouniko var det. Ska kika i Bt igen, tack
    Japp det var jag Lite större än tidigare verkar de vara de nya från hösten, mer som 86orna från förra höstens.. ÅH snart kommer softshellen också, Milla ska få den liiiila Har just fått upp 20 auktioner på T, måste ju finansiera alla nyheter Var sååå länge sen jag sålde på T nu, satte 1 kr på allt Galet kanske, men äsch jag orkade inte bängla så det får bli en chansning
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2010-07-04 22:29:09 följande:
    Kollade precis in dina foton
    Så det blir stl. 56, jag brukar inte klämma ut sååå stora bebisar
    56 brukar ju vara ganska stort på alla nyfödingar Det blir nog perfekt Åh så mysigt med bebis. Och GRATTIS förresten, jag kom på att jag nog missat att säga det "Skämms" Faen vad kul även om det verkar ha varit otippat minst sagt Börjar bli liiite bebissugen här!
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2010-07-04 22:41:44 följande:
    Ja, precis, slår till på 56. För i stl. 62 kan jag ju handla av vårnyheterna
    Tackar Ja, helt otippat men det börjar sjunka in nu.
    Men ska inte Milla få bli storasyster snart då??

'
    lillronya skrev 2010-07-04 22:38:07 följande:
    Hej i tråden!
    Allt bra här?

Hur tänker man när man rör ihop en bulldeg såhär dags? Fy vad jag ångrar mej! 
    Allt bra här.
    JA, hur tänkte du då egentligen Men hua vad gott
    Precis, det gäller att vara lite strategisk så man kan köpa så mkt molo som möjligt
    Nja, jag vet inte.. Eller joo, nog ska hon få bli storasyster såsmåingom hoppas jag, måste först bara se hur det blir med mitt jobb osv. Blev ju prel. uppsagd iom finanskrisen osv men nu har de börjat återanställa igen så vi får se Börjar jobba igen i augusti så det är ju inte sååå länge kvar tills jag vet hur det blir
  • solouniko

Åhh nu har jag sålt nästan alla Millas suits, de är ju underbara men vi använder de vääääldigt sällan. Blir bara tröja eller klänning nu för tiden, så jag funerar även på att sälja några av bodysarna. Sorligt!! Men då kan jag bungra mer tröjor till hösten istället iofs  Någon body måste jag ju spara för det är ju kanon på vintern så det slipper glipa mellan tröja/byxa osv såklart. Längtar efter katvig ränder också

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17