Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-04-21 22:17:42 följande:
    jo men kan ju var om 2-3 veckor med =P å då MÅSTE vi vara väl förberedda HAHAHA så det så =P... hmmm vi sak byta bil med då våran börjat krabbar å ja HOPPAS att vi hunnit fixa en annan till salgen =S....
    Ja, fixa en sån tråd!! och med tillhörande bildtråd så man vet vad man kan hoppas på att hitta
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    melizza skrev 2010-04-21 22:19:11 följande:
    vad söt Ella var i den fina byxdressen.....en sådan eller den korallfärgade måste Stella verkligen ha men dem är lite dyra tycker jag så får vänta på nån bra rabatt......vart köpte du din??
    Tack
    Velade med mella de färgerna, men valde denna
    Köpte den till fullpris på LLM, men vågade inte vänta eftersom den redan var slut i vissa storlekar
  • Busbellan

melizza:'
    Måste säga att jag är lite imponerad av att du kan sy så bra, hade varit kul att kunna. Blev ju jättefint!

• Busbellan
    melizza skrev 2010-04-21 22:24:29 följande:
    hur är dem i strl?? vilken strl har du till Ella?? och vilken strl brukar du ha på Katvig leggings för att jämföra lite??
    Hon är 95 cm lång och det är 98 i dressen.
    Hon kan ha både 98 och 104 i leggingsen, men 98 är nog det som sitter perfekt
  • Busbellan
    melizza skrev 2010-04-21 22:30:14 följande:
    tack! ja dem blev faktiskt fina fast det är ju inget mot Katvig förstås då kanske man ska ta 110 till Stella som både kan ha 104 och 110 i Katvigs leggingshur får man av dem och hur är dem i benslut......åker dem lätt ner menar jag så man inte köper för långa som hon bara kommer trampa på menar jag eller sitter dem uppe med mudden??
    Man får dra den neråt när den ska av. har inte kollat jättenoga, men tror nog att den sitter uppe runt vristen även om benen är lite långa
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-04-21 22:32:25 följande:
    så fin hon var i den i bildis guuud vad jag stör mig på hon i andra tråden . grrrr nu slutar vi ge barnen spagetti haha
    tack

Ja, lite smått irriterande är hon, det är såna personer som gör mig så anti alla kostråd som finns, mani kan man kalla det.
    Sak nog gå in och skriva att mina barn får godis mitt i veckan då och då, Ella lever på välling, August äter inget kött utan bara pasta/ris och dricker chokladmjölk osv
    .-D
    Men det är ju lätt att säga att man ska lägga om kosten på barn med autism när man inte har nån koll på att de inte precis stoppar i sig vad som helst utan ganska ensidigt
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-04-21 22:39:57 följande:
    haha ja det är så löjligt det hon håller på med. hon har dessutom en duktig dotter som vet vad hon vill äta och inte är det ris inte, och att hennes dotter bara slickar av smöret och äter pålägget på mackan, VILKEN unge gör inte det när dom är små PINSAMT
    ja, precis det gör både Ella och August här fortfarande
    Men hon kan ju försöka tala om det för förskolan eller skolan sen att hennes dotter minsann bara behöver äta den del av maten som är fattig på kolhydrater, det går säkert hem.
    Servera barnet hur många köttbullar som helst bara, inte behöver hennes unge äta pasta också för det skulle säkert fungera om alla gjorde så
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2010-04-21 22:49:55 följande:
    busbelan härigt att du dragit dej in i dissutionen hahahaha.... så kul å läsa när folk dividerar=Pallra helst när det e totalt ute å cyklar som denna verkar a vara =p.. ypu go girl =P.. hihOJ maxen slickar ju med ac smöret KORS  i taket måste var ngt fel då=P
    Ja, jag hoppade in nånstans rätt tidigt i tråden när hon påstod att det berodde på kosten att så många barn fick sutism, adhd och andra npf diagnoser.
    Vad jag vet så det medfödda eller tidigt (typ förlossning) förvärvda hjärnskador

nej, maxen gör heeelt rätt, inte kan man äta dumma kolhydrater, det förstör bara kroppen
    Frågan är varför hon ens ger mackan då, ge ungen ett paket smör och en sked istället
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-04-21 23:01:42 följande:
    Hej i tråden!Vad hittar ni på?Var tvungen att kika i den där tråden och attan vilken smart unge jag visst har!JAg har kallat honom matvägrare, men nu förstår jag. Han väljer det som är bäst för honom! Kyckling, fisk och kött. Och pålägget utan brödet. Inget annat... Förutom vällingen då.
    Men fy sluta genast servera honom välling!!
    Drycken från helvetet ju

Vet inte vad vi gjort om det inte funnits välling, Ella hade i alla fall vägt bra mycket mindre än vad hon gör
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-04-21 23:05:25 följande:
    I know! Hade inte varit mycket med E heller utan vällingen...
    Vilken tur att denna kolhydratrika dryck finns då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17