Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

AochJsMamma skrev 2010-04-09 18:42:28 följande:
    hmm tror det fann sen ljus/mellanrosa förrav åren, med rött på och dragkedja fram. Jättefin!
    Måste nog smsa henne tror jag{#lang_emotions_dreamer}
    Helle skrev 2010-04-09 18:43:24 följande:
    Oo me like. Hoppas det finns något kuligt imorgon också. Någon som vet hur NS mössorna är i storlek? VIlken ska man ta till ett huvud på 53 cm?
    Hoppas du hittar massor med skoj!
    Mamma till N -95 och Bus -07
  • Everlonn

Väldigt OT men nu måste jag skicka ut ett SOS i tråden som faktiskt kan hjälpa till med allt inte bara barnkläder

Min syster går Personal och arbetslivsprogrammet på högskolan i Kristianstad, hon tar examen till sommaren men och det är ett STORT MEN!! Hon har inte lyckats få tag på praktik/verksamhetsförlagd utbildningsplats!!!! Hon har kämpat i flera veckor för att hitta en plats, ringt massor med företag men ingen har plats för henne

Hon får ju inte sin examen om hon inte har praktiken!!!!

Hon behöver en praktik på en personalavdelning, på vilket företag som helst...Hon behöver alltså jobba med personalfrågor. Praktiken ska vara i 7 veckor, mellan 26/4 -9/6. Så det börjar ju bli lite panik {#lang_emotions_sealed}

Min lillasyster är helt knäckt av alla avslagen och gråtfärdig på telefonen{#lang_emotions_cry}

Gärna praktik i södra sverige, karlskrona till malmö typ..

Snälla goa tråden HJÄLP!

• Everlonn
    MammaT skrev 2010-04-14 14:49:29 följande:
    har hon provat ericsson i karlskrona
    Hon har provat ALLA företag/kommuner/sjukhus som vi kunnat komma på! Tror vi behöver nån med kontakter helt enkelt...
  • Everlonn
    Everlonn skrev 2010-04-14 14:46:46 följande:
    Väldigt OT men nu måste jag skicka ut ett SOS i tråden som faktiskt kan hjälpa till med allt inte bara barnkläder Min syster går Personal och arbetslivsprogrammet på högskolan i Kristianstad, hon tar examen till sommaren men och det är ett STORT MEN!! Hon har inte lyckats få tag på praktik/verksamhetsförlagd utbildningsplats!!!! Hon har kämpat i flera veckor för att hitta en plats, ringt massor med företag men ingen har plats för henne Hon får ju inte sin examen om hon inte har praktiken!!!!Hon behöver en praktik på en personalavdelning, på vilket företag som helst...Hon behöver alltså jobba med personalfrågor. Praktiken ska vara i 7 veckor, mellan 26/4 -9/6. Så det börjar ju bli lite panik Min lillasyster är helt knäckt av alla avslagen och gråtfärdig på telefonenGärna praktik i södra sverige, karlskrona till malmö typ..Snälla goa tråden HJÄLP!
    Uppsalaområdet går oxå, då kan hon bo hos vår bror!
  • Everlonn
    Zvartaliljan skrev 2010-04-14 15:25:53 följande:
    Everlonn - Har hon kollat med Tarkett i Ronneby?? Där hade jag min logistikpraktik och de var supertrevliga där.
    Tror hon hört där, men ska framföra
    annie dark skrev 2010-04-14 15:24:47 följande:
    Testa Uppsalakommun, annars finns ju en massa stor aföretag här, ASFAB, Upplands lokaltrfaik, Akademiska sjukhuset, massor.
    Ska jag oxå framföra men uppsala är sista utvägen, hon vill ju helst kunna bo hemma med sambon och vovven
  • Everlonn
    JsN skrev 2010-04-14 18:51:30 följande:
    Everlonn, vad har hennes skola för back-up om man inte får någon praktikplats? JAg har för mig att man inte får kräva praktik för examen (dessutom i det här fallet under terminstid, dvs med studiemedel) om man inte har en lösning för de studenter som inte själv fixar det. Har hon pratat med studierådgivaren/kursansvarige?
    Om hon inte hittar praktik så får hon nog vara med på själva examenscermonin men sen hitta nåt ställe och göra praktiken utan studiemedel..nåt sånt var det, skolan försöker hjälpa till och ringa oxå men många företag har inte tid/ork/ekonomi och alla möjliga ursäkter
  • Everlonn
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 15:59:55 följande:
    oki.. liiite gillar mamman kläder åxå då Här får det plats måååååånga byråer   *me like*
    Har du inventerat garderoben nu? Tror jag vill ha ett kompendium med bilder ha ha Virrigt på salg ju!
  • Everlonn
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 16:13:23 följande:
    Aha.. Ni kör pellets Vi har lyxat med 23-24 grader inomhus nu och ändå är räkningen så här låg DET tycker jag är kanoners Ja liiite av anledningen va allt platsen för alla garderober Ja nu har jag hyfsad koll   Du kommer få rätt fria händer faktiskt, jag säljer bort det om det är nåt jag redan har bara Knapptröjor älskar vi ju, prickar i alla möjliga färger, ja ALLT går bra jag är enkel att handla åt, blir glad för nästan allt
    Tro mig, jag vill ha riktlinjer! Har ju ADD och liiite svårt med koncentrationen vid stressiga tillfällen Lååång lista på allt som du vill ha/inte vill ha
  • Everlonn
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-16 20:23:39 följande:
    Oki fnular ihop en då Hur mycket får jag max skicka med?  Tänkte å du orkar bära
    Har maken med mig, han är ruskigt bra att ha med på salg{#lang_emotions_heart} Så han får bära Så skicka hur mycket du vill
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17