Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-05-07 11:23:12 följande:
    Ojdå, ja han verkar gilla sjukdomar den lilla busen Magsjuka är ju skönt att slippa, iof inte så roligt med feber heller men magsjuka är nog det värsta. Antar att Liam slipper undan eftersom han inte är på dagis, men hursom så verkar han ärvt sin pappas immunförsvar, han är heller aldrig sjuk. Fast vi blev nog ganska bortskämda med Liam, han var alltid harmonisk som bebis. Meja är lixom lite krångligare, men så är det väl med flickor Men visst har det sin charm, man skulle nog försöka njuta lite mer även om det är svårt när det bara gnälls och gnälls.
    Ja det kan jag känna ofta nu at varför njöt jag inte MER av bebistiden men ibland gick ju liksom dagarna ut på att få vardagen att gå ihop överhuvudtaget tills karln kom hem från jobbet haha.
  • Fantastiska Skatt
    nettan1016 skrev 2010-05-07 11:36:23 följande:
    Usch vilken hemsk kväll jag fick igår. Alltid ska det hända något när mannen är bortrest. Samuel var ute och lekte igår kväll och kom helt plötsligt hem med en av barnens mamma och var helt hysterisk. Han hade fått ett basebollträ i pannan och hade världens jättebula. Så det blev till att hålla koll på honom resten av kvällen. Ingen hjärnskakning dock, men han är med mig på jobbet idag för han behöver nog ta det lite lugnt idag. Bulan är verkligen jättestor. Jag har inte sovit så mycket inatt. Har vaknat hela tiden och kollat honom.
    Men usch så obehagligt
    ängeln83 skrev 2010-05-07 11:45:14 följande:
    Ja, ha ha, det beror säkert inte på att hon är flicka Är dock glad att jag fick det snälla barnet först, annars hade det nog inte blivit mera barn
    Haha aj då såpass
    SmillaMilla skrev 2010-05-07 11:47:02 följande:
    Ha ha det där kunde vart jag som skrev. Anton har sin första trots period nu när han snart är 7 år!!!! Svea har en lååång trots period, ja den startade när hon föddes. en viljestark tjej det här.
    Svea tar igen för brorsan tror jag bestämt
    Söta viljestarka tjejen i bt!
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2010-05-07 12:47:53 följande:
    Hej tjejer. Nu har vi en liten prickig korv här hemma i form av en 3årig halvnöjd tjej. Nån som har bra förslag på vad man kan göra med kliandet, helst inte alltför kladdigt
    Hillu darling

Är det vattkoppor?
    De jag varit runt hos det sista i hopp om att smitta O har testat det mesta med potatismjöl, kylbalsam osv men hjälper inte utan det är Tavegyl som gäller tydligen.
    En hade köpt ngn salva som man har på brännskador (??) som också va bra (minns ej namnet)
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2010-05-07 21:53:45 följande:
    åhhhh mys!!! skönt, då kan jag pusta ut
    Kan du göra, jag har mailat lite med henne och det låter som hon och lilla tösen mår finfint!

Hallihallå töser!
    Oliwer ville lägga sig & vila med mig (vilket ja inte direkt tackade nej till) Liten vilade, mamman somnade, Liten väcker mamman, lägger sig brevid och somnar, mamman går upp och upptäcker att hela huset behöver städas.
    Nåja kan u konstatera att han är kreativ och tyst i alla fall
    *dåligt samvete till tusen nu*

Lillronya --- tycker badbrallorna med kalsongkant var urtuffa, precis min tekopp {#lang_emotions_cool}
  • Fantastiska Skatt

Mhe, nu ser jag ju att det var evigheter sedan det var aktivitet här *hoohoo* någon kvar?

• Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2010-05-07 23:04:07 följande:
    Jag är här och snurrar mellan varven. Försöka bringa ordning i hemmet efter att golvet i köket rivits upp. Damm ööööverallt!
    uffa då, renoveringsdamm är inge kul! Kvar till jul {#lang_emotions_undecided}
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2010-05-07 23:11:10 följande:
    Ja det är ju överallt. Äh det får vara så till imorgon. Har flyttat in köksbordet och det i vardagsrummet. För att komma till köksdelen med diskmaskin och sånt får jag balansera på bjälkarna i golvet. Tar disken imorgon också.
    Haha det låter som en bra idé . Du e så go du!

Hur är det med knoddarna annars? Friska & krya hoppas jag!
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2010-05-07 23:15:14 följande:
    Dags att natta här. HA det bra tjejer!
    Jahaja natti då'ra
  • Fantastiska Skatt
    Everlonn skrev 2010-05-07 23:17:06 följande:
    Uppdaterar om Bus tandläkar besök..det funkade inte alls med lugnande! Hon är envis i vanliga fall och det blev bara värre..så nästa steg är sjukhustandvården där de lär droga henne "ordentligt" Blir så irriterad på första sköterskan som gjorde att det blev så här!!!opedagogiska kärring som gjorde livet surt för oss!! Ser nästan i kors här nu Är ensam i helgen och det är lättare om man är så trött att man nästan faller omkull att somna själv..men känner att ajg nog hamnar sovandes i en hög på golvet om jag inte hoppar isäng nu natti!
    nämen Vad har hänt hos tandis som ställt till det så?? *missat*
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2010-05-07 23:21:28 följande:
    Men stackars bus!! Jättedumt att de inte gjorde som här. Lugnande direkt för att inte föstöra förtroendet som E har för tandläkaren och hela stället. Har funkat toppen! Godnatt
    Jag ska bara , jag ska bara
    Johorå fullt ös medvetslös typ, så det är finnemang!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17