• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kikar in nu när mina små ligister sover..
    Soda stream står på önskelista här oxå..vi har vatten som kommer rinnandes ner från Alperna-supergott!!

• maugu
    Smultronhjärta skrev 2010-04-13 20:04:12 följande:
    Jag har idag gjort en Sodastream till nästa mål på makens belöningslista gällande VVV och min viktnedgång Alpvatten låter ju minst sagt lyxigt att bubbla till men jag får väl vara glad att Star74 upplyste mig om att vi har bra vatten här i stan
    Belöningslista..det skulle man ha..jag har köpt mig en stegräknare som ska ta mig till målet typ 5 kg lättare..än så länge inte många steg-barnens kontaminering (nyser en rakt upp i ansiktet)har gjort att jag just nu är vek..
  • maugu
    Smultronhjärta skrev 2010-04-13 20:21:33 följande:
    Ha ha ungdom Jag som nyligen konstaterade att det var lättare att gå ner i vikt för 10 år sedan, nu får jag fan slita för det
    Välkommen över strecket-jag närmar mig 40 och du, det är SKITsvårt att bli av med muffinsmagen..förut hoppas man över lite måltider en vecka så var man deffad..funkar inte nu kan jag säga..man får slita,slita..Hoppas du når ditt mål din galning..10 kg på 6 veckor-det är tufft!!
  • maugu

God morgon!

Här sover barnen oxå hela nätter sedan någon månad tillbaka..blir så avvis på er som har småttingar som sover ok fast de är så små..min småbarnstid gick ju ordentligt förlorad på icke-sömn men tråkiga följer som ett brev på posten..men, missförstå mig rätt, jag är otroligt glad för er som får behålla sömnen!!

Här har det mest shoppats MOLO förstås på sistone, många sommarsuits..92 passar fortfarande på Gustaf och Livia drar 80 eller 86.

Superfina bilder i BT!

Byxdressar tycker jag är så fint..hade min syrra när hon var liten i början på 80-talet. Jag har en som väntar på Livia från svenska Franka i garderoben

• maugu

Apropå välling; vi ha rnog postat välling för några tusen hit av snälla släktingar Det har räddat oss när barnen varit sjuka och Gustaf dricker fortfarande trots att han nu är 3..

• maugu

Men fy..hur orkar ni bli väckta varje natt i flera år? Jag fixade det inte och fortfarande är min sömn helt störd..lägger jag mig inte samma tid varje dag och får sova till typ kl 6.30 så funkar jag inte som människa..Behöver dessutom medicinera för att sova så det funkar nu men inte förut...Ja, dessa kids.. mina två stora hade bra sömn, jag var i princip ensamstående och jobbade heltid och fy om sömnen strulat..nu kom det två sömnstörare till oss...hoppas nu att det får fortsätta..

• maugu

Vi hade oxå välling race dvs när de vaknade så trattade vi dem välling, sent på kvällen elle rmitt i natten, vi trodde att vi hjälpte dem men stjälpte dem snarare för de blev hungriga och vaknade samma klockslag varje kväll/natt..vi tyckte det var skitjobbigt så min man tog tag i det hela..de fick ingen välling utan han gick in och sade; pappa är här, det är kväll/natt och nu ska du sova..de tog tre nätter sedan sov de rakt igenom..de första kvällarna/nätterna protesterade de förstås..vi upptäckte oxå att de blev mindre griniga och åt bättre dagtid när de började sova natten igenom..om de vaknar nu så går han in och säger sin lilla ramsa så lugnar de sig och somnar om..vi bär inte över de i vår säng utan går hellre in mer ofta någon natt för att trösta och ta bort "nattmonstret"..

• maugu

Jamen så blir det lite quack-quack hitåt från Eleraff..Livia är helt galen i sin bodysuit med kycklingarna på..Mamma tyckte ju att den var fulsnygg i början men är en favorit numera.. hon hämtar den själv när hon får välja

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17