Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Kikar in nu när mina små ligister sover..
Soda stream står på önskelista här oxå..vi har vatten som kommer rinnandes ner från Alperna-supergott!!
Kikar in nu när mina små ligister sover..
Soda stream står på önskelista här oxå..vi har vatten som kommer rinnandes ner från Alperna-supergott!!
Nehe-ingen lång tid i tråden idag heller..är det inte barnen som vill ha ens fulla uppmärksamhet så är det maken.see ya..
God morgon!
Här sover barnen oxå hela nätter sedan någon månad tillbaka..blir så avvis på er som har småttingar som sover ok fast de är så små..min småbarnstid gick ju ordentligt förlorad på icke-sömn men tråkiga följer som ett brev på posten..men, missförstå mig rätt, jag är otroligt glad för er som får behålla sömnen!!
Här har det mest shoppats MOLO förstås på sistone, många sommarsuits..92 passar fortfarande på Gustaf och Livia drar 80 eller 86.
Superfina bilder i BT!
Byxdressar tycker jag är så fint..hade min syrra när hon var liten i början på 80-talet. Jag har en som väntar på Livia från svenska Franka i garderoben ![]()
Apropå välling; vi ha rnog postat välling för några tusen hit av snälla släktingar
Det har räddat oss när barnen varit sjuka och Gustaf dricker fortfarande trots att han nu är 3..
Men fy..hur orkar ni bli väckta varje natt i flera år? Jag fixade det inte och fortfarande är min sömn helt störd..lägger jag mig inte samma tid varje dag och får sova till typ kl 6.30 så funkar jag inte som människa..Behöver dessutom medicinera för att sova så det funkar nu men inte förut...Ja, dessa kids.. mina två stora hade bra sömn, jag var i princip ensamstående och jobbade heltid och fy om sömnen strulat..nu kom det två sömnstörare till oss...hoppas nu att det får fortsätta..
Vi hade oxå välling race dvs när de vaknade så trattade vi dem välling, sent på kvällen elle rmitt i natten, vi trodde att vi hjälpte dem men stjälpte dem snarare för de blev hungriga och vaknade samma klockslag varje kväll/natt..vi tyckte det var skitjobbigt så min man tog tag i det hela..de fick ingen välling utan han gick in och sade; pappa är här, det är kväll/natt och nu ska du sova..de tog tre nätter sedan sov de rakt igenom..de första kvällarna/nätterna protesterade de förstås..vi upptäckte oxå att de blev mindre griniga och åt bättre dagtid när de började sova natten igenom..om de vaknar nu så går han in och säger sin lilla ramsa så lugnar de sig och somnar om..vi bär inte över de i vår säng utan går hellre in mer ofta någon natt för att trösta och ta bort "nattmonstret"..
Tänk vilka som indvider de är våra barn!!
Kul (eller inte) att läsa om vilka nätter alla har..Hoppas ni oxå får uppleva flera nätters sömn i rad snart..
Jamen så blir det lite quack-quack hitåt från Eleraff..Livia är helt galen i sin bodysuit med kycklingarna på..Mamma tyckte ju att den var fulsnygg i början men är en favorit numera.. hon hämtar den själv när hon får välja ![]()