Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-04-07 19:49:22 följande:
    Go kväll Kikar in en stund innan nattning.. Här har vi haft över 13 grader ute idag, ingen sol men sååå skönt ändå  Varit ute nästan hela dagen. I morgon ska vi åka och snosa bebis igen, å va moster tycker det är myyyys Hoppas det nåt?
    Hej!

Vågar man säga grattis? För vad önskar du dig i julklapp?
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-04-07 20:17:59 följande:
    Åh, jag börjar bli sjukt salgsugen!! Är det verkligen säkert att det blir nu i vår? Men visst fanns det lådor på salgen i höstas där det stod vår -10 på så det borde väl betyda salg, eller
    Åhhhhhh sååååå fin anoraken var på august! Helt underbar ju!!!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-04-08 19:45:34 följande:
    Gokväll Pust, en heldag hemma själv med alla tre barnen tar på krafterna Tur att det var så skönt väder så man kunde spendera dagen ute i trädgården. och så måste jag beklaga mig lite över ortopedtekniska där vi köper August skor Alltså man kan ju tycka att de borde vara kunniga på såna ställen, men för tredje eller fjärde gången har August fått hem för små skor därifrån. De kollar innermåttet i skon, INNAN hans inlägg ligger i, sen när inlägget kommer i blir ju innermåttet typ en cm mindre eftersom de tar lite plats, men detta lyckas de ALDRIG tänka på. Sambon var där med honom denna gången så han tänkte väl inte på att säga till dem att mäta skon igen (vilket man inte borde behöva säga till, alla vet väl att skon bir mindre med en extra sula i) Detta var liksom droppen idag, allt känns bara sååå jobbigt just nu, det är möten hit och möten dit om August. Mycket eftersom han ska börja särskolan till hösten och JAG ORKAR INTE MER! Vill bara att allt ska flyta på nu, så minsta lilla motgång tar knäcken på mig. Skulle egentligen behöva sätta mig och göra både schemabilder och pecsbilder. Måste fundera ut August kortistider i sommar redan nu, måste ringa kommunen för att A ska få taxi till skolan till hösten. Möte på hab och med lss-handläggare nästa vecka, läkarbesök samt möte på dagis veckan efter det. Och till allt detta måste jag vara förberedd på ett eller annat sätt Sådär nu känns det lite bättre när jag fått gnälla av mig lite
    Men lilla vännen då! {#lang_emotions_heart}

Jag förstr dig till fullo. Det är verkligen ett heltidsjobb att bara sköta allt runt ett barn med specilla behov. Man skall verkligen vara en kordinator heeeeeela tiden.

Men får ni ingen hjälp? Tänker främst på bilderna. Vill du att jag fixar en lika dan bild pärm som den vi använder? Det gör jag mer än gärna!!!
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-04-08 20:59:16 följande:
    Vad är det för pärm ni använder? Har insett att jag måste ändra systemet med våra pecsbilder nämligen. Har ju haft dem på magnettavla, men August låter dem inte vara kvar där utan lägger dem överalt istället, eller plockar sönder dem. Nej, nån hjälp får vi inte med att fixa sånt. Först ska det fotas, sen ska det skrivas ut, lamineras mm. Låter kanske inte så jobbigt, men det finns liksom ingen tid över till det. Visst kvällstid skulle vi kunna hinna det ibland, men då vill jag bara va
    Vi har en liten pärm (a5 format?), på framsidan är det ett karbareband, i ark sedan inne i pärmen sitter det bilder. Vi använder inte foton (endast personer) utan bilder som vi plockar från ett dator program. Men vår pärm har vår talterapute gjort. Men programet har vi fått till datorn, så behöver vi extra bilder tar jag ut dem själv.

Innan hade vi också bilder överallt, men det gick bara inte. en pärm är jättesmidigt, för då åker samma pärm med barnet vart det än skall och alla parter använder samma pärm, vi träffar ju talt., ergot., läkare, dagis, assitent... ja listan görs ju öång när de gäller dessa barn.
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2010-04-08 21:06:24 följande:
    Åh, det låter smidigt. I en sån måste man ju kunna sätta även såna bilder vi använder oss av. Ska fråga efter en sån på hab när vi ska dit nästa vecka tror jag
    Ja absolut! Vi har lite blandat, foton, ritade, datorbilder.. Allt beror ju på vilken nivå barnet ligger.
  • SmillaMilla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-04-08 21:11:24 följande:
    Go kväll Idag har vi varit och snosat bebis   Lilla tösen har lagt på sig ett kilo senaste månaden och blivit en riktig liten knubbis Och Molos 56:or passar perfa nu *me like* Fy va bebisar e goa *mysklumpar*
    Såååå himlans söt!
  • SmillaMilla
    Buttelina skrev 2010-04-08 21:44:39 följande:
    haha jag tänkte på dig när jag köpte den kepsen till isabel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17