Busbellan skrev 2010-04-08 20:59:16 följande:
Vad är det för pärm ni använder? Har insett att jag måste ändra systemet med våra pecsbilder nämligen. Har ju haft dem på magnettavla, men August låter dem inte vara kvar där utan lägger dem överalt istället, eller plockar sönder dem. Nej, nån hjälp får vi inte med att fixa sånt. Först ska det fotas, sen ska det skrivas ut, lamineras mm. Låter kanske inte så jobbigt, men det finns liksom ingen tid över till det. Visst kvällstid skulle vi kunna hinna det ibland, men då vill jag bara va
Vi har en liten pärm (a5 format?), på framsidan är det ett karbareband, i ark sedan inne i pärmen sitter det bilder. Vi använder inte foton (endast personer) utan bilder som vi plockar från ett dator program. Men vår pärm har vår talterapute gjort. Men programet har vi fått till datorn, så behöver vi extra bilder tar jag ut dem själv.
Innan hade vi också bilder överallt, men det gick bara inte. en pärm är jättesmidigt, för då åker samma pärm med barnet vart det än skall och alla parter använder samma pärm, vi träffar ju talt., ergot., läkare, dagis, assitent... ja listan görs ju öång när de gäller dessa barn.