• MammaT

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2010-07-12 17:29:01 följande:
    lägg i blöt med vanish?
    förlåt att jag frågar men hur länge då för jag bränner alltid hål på kläderna när jag tar vanish
  • MammaT

ok jag ska prova mig fram det kan ju inte bli värre än vad det är hoppas jag, håller på och packar inför resan och jag har kommit fram till att tösen har för mycket kläder

• MammaT

va ni är duktiga och vilka intressanta möjligheter, jag ska skriva upp allt så jag har infon framme nu när vi ska vara borta i 5 veckor och där kommer det nog bli många fläckar

• MammaT
    LJ2 skrev 2010-07-13 00:25:19 följande:
    HEMMA!!!!
    kollar läget, trött!!!! sova i egen säng..
    ni snackar om varmt här hemma?? *skrattar*
    vi säger numera svalt till detta vädret

shoppat! *sååklart*
    badat!
    solat..
    pirater..

nä. sooova nu!!!! så trött! för 12 timmar sen va vi lixom fortfarande i tunisien.. Obestämd
    va har det redan gått 1 vecka hade ni skoj
  • MammaT
    Greksmurfen skrev 2010-07-14 10:14:54 följande:
    hej itråden..=)
    idag blir det packa bb-väskan, å städa å dona med et sista...
    tro inte att lillan tänker vänta till igångsättning nästa vecka om vi säger så...
    har haft mensvärk konstant å för att inte verkar allt för äcklig så är slemmisen på g med=P
    med maxen så släppte den sen kom han 2 dagar senare....så vi få r vella se.. kanske blir en ny danskbebis snart =)....
    så spännande
  • MammaT
    Smultronhjärta skrev 2010-07-15 15:04:26 följande:
    Jag hade handtvättat de i handfatet- vissa basketskor kan ibland bli gula i sulan(eller främst där limmet sitter om man kör de i maskin) Jag har tvättat många par Converse i maskinen och det har varit blandade resultat.
    ok tack
  • MammaT
    1 och 1 är 3 skrev 2010-07-15 17:42:23 följande:
    Jag har fått såååå fin OT post idag!

Värd varenda krona!!
    underbar tavla
  • MammaT
    Ia Y skrev 2010-07-15 20:02:22 följande:
    Slänger in en fråga till er Molo experter och hoppas att någon kan svara ;)  Hur är linnena i strl? Har en liten 13 månaders som anv strl 86 i de flesta andra tröjor. Tror ni att 92/98 linnet blir alldeles för stort då? Kanske med t-shirt under?
    jag har 92/98 til min tjej och i vanliga molo tröjor har hon 80 och det fungerar bra lite långa bara men dte går
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17