Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong:
    Vilken storlek har hon i katvigklänningen och hur lång är hon?
    Jag har ju den klänningen till Ella och visst är den rymlig, men jag tycker den modellen ser sådär mysigt stor ut

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2010-09-16 18:24:08 följande:
    Jag tog storlek 104, för dom kortärmade randiga Katvigisarna (är rätt specifik eftersom det är dom enda Katvigklänningarna hon har, vet ju inte med andra modeller ) börjar bli lite korta och dom har hon i strl 98.
    Hon är 95-96 cm ungefär. Det är ju riktigt svårt när man inte kan prova och se i verkligheten... Kanske hade det sett bättre ut med en 98:a, eller så hade hon rentav kunnat ha 92 men att det varit lite mer av en tunika istället. Men jag vågar inte chansa, så det blir en mönstrad Kik-Kid istället.
    Är i alla fall glad att jag tog 98 på denna sveali.se/katvigpocketdressgreenstripe-pi-122...
    För den ser också ut att kunna vara lite tältig så där

Vad har ni för strl till Ella då? 98?
    Ella har faktiskt 104, men 98 hade nog egentligen suttit bättre på längden.
    Men där jag var och shoppade så hade de bara denfrån 104 så det fick bli den. Visst är den rymlig, men sitter helt ok tycker jag

• Busbellan
    Lalalong skrev 2010-09-16 18:49:41 följande:
    Hm.. så där fint sitter den inte alls på Klara... Framgår inte på bilden, men den är längre än så där också...
    Skiljer ju nån cm i längd på dem också, det gör kanske lite
  • Busbellan
    LJ2 skrev 2010-09-16 19:57:43 följande:
    www.tradera.com/NY-Molo-jacka-anorak-stl-152-...

de e inte softshelljacka funktion på den va?
    stora tjejens nya softshell gick sönder.. har bara en tunnare höstjacka.. men vill ha ny softshell liknande åt henne, då de värmer mer...
    Nej, den där är JÄTTETUNN!
    Absolut inget foder alls, mycket tunnare än alla skalajckor jag sett i alla fall
  • Busbellan

Hej hej!
    Idag blev det lite OT shopping.
    En orange fix jacka till August, valde mellan den och den koboltblå

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-09-16 21:30:12 följande:
    Coolt!
    Ja, jag hoppas det blir bra. Färgen är skitsnygg, men egentligen är nog inte orange Augusts färg
    Men blir nog fin till flera av de rånisar vi har tror jag
  • Busbellan
    h80 skrev 2010-09-16 21:25:43 följande:
    behöver tips på mössa till den mörkgråa lurven med turkosa kantband (till en tjej)
    Katvigs turkos/vita?
  • Busbellan

God morgon på er!
    Hemma med Ella idag på fm, i em ska jag till skolan och ha redovisning. Usch, tycker man borde vänja sig vid redovisningar nån gång, men jag tycker fortfarande inte om det

• Busbellan
    Tjollabolla skrev 2010-09-17 08:11:51 följande:
    Jag håller helt med dig, jag vänjer mig aldrig vid det! Avskyr det!

Godmorgon i tråden! Här är det så kyligt inne nu på morgonen så hade vi haft ved inne skulle jag eldat!
    H I L L A skrev 2010-09-17 08:25:49 följande:
    God morgon Solig

Busbellan -- Lycka till på redovisningen idag !!! Usch gillar inte heller att stå och prata inför en grupp eller så.

Maken kommer hem efter lunch idag och ska vara ledig hela eftermiddagen, vilket innebär att jag kan göra vad jag vill. Vilket inte har inträffat på evigheter Frågan är bara vad jag ska göra ?
    Hur länge har Gekås öppet idag Drömmer
    Nej, det spelar liksom ingen roll hur "vuxen" man hunnit bli, gillar det inte ändå.
    Tycker ju det vore en baggis att som 30+:are stå och redovisa för några 20-åringar, men nej
  • Busbellan
    nettan1016 skrev 2010-09-17 16:37:21 följande:
    Hej allihop!

Jag har återvänt från helvetet kan jag säga. Genomgick ju min andra laseroperation för närsynthet i tisdags och eftersom jag inte hade ont första gången så blev det 1000 gånger värre denna gång. Jag har spenderat all min tid i ett mörkt rum med rinnande och smärtande ögon. Idag är det i alla fall bättre och jag kan sitta en kort stund framför datorn med solglasögon på.

Så någon shopping har det inte blivit för mig.

Men snart är jag på banan igen.
    Usch var det så illa denna gången
    Blir ingen dans på söndag för dig då antar jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17