Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ikväll bestämde sig Ella för att hon skulle sova i sitt prinsesstält

Så n liiger hon där me fötterna utanför på massa täcken och kuddar och sover gott, undra hur länge det varar, hon kommer nog snart uppkrypande i vår säng istället

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-09-12 22:35:01 följande:
     Visst var det!? Nu återstår bara att se hur skicket är.. men vi hoppas på de bästa!
    Tycker NS nästan alltid håller sig fina läääänge, ja om det inte är fläckar på vill säga
  • Busbellan

Hej på er!

Hemma från skolan. Idag hade vi hela förmiddagen ute, skulle bygga vindskydd, håla på med stormkök, allemansrätten och leka lekar.

Låter väl helt ok om det inte varit så att det ösregnade hela tiden

Tycker mina regnkläder brukar vara bra, men detta klarade de inte så nu känner jag mig som en dränkt katt eller nåt.

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-09-13 17:33:25 följande:
    FÖRLÅT! Skrev i fel tråd!

Tjejer snabb hjälp nu igen om kikkid klänning.

Svea är 94 lång och 17 kilo tung.

Den lila kikkid klänningen. vilken stl? Beställde 110 men är så orolig att den blir för stor. Nu funderar jag på om kompisen skall ta denna och jag beställa snabbt en i 104. Vill ju inte att den skall bli för stor. SNÄLLA någon som vill ta mått?
    Jag kan ju ta mått på 104:an om det skulle hjälpa något?
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-13 20:39:25 följande:
    KIKKID klänningarna är 60 cm långa i 104 och 65 cm långa i 110,  Bubblis har 104 och är en meter lång ca. 110:an är för lång.
    Har med 104 till Ella, 110 hade varit för lång här med, 104 är ju på gränsen till för lång

• Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-09-13 20:48:15 följande:
    Ja dom är långa o smala, men ack så fina

Tycker åxå 104:an e liiite för lång, men tar man 98 så räcker ärmarna inte till Obestämd

Va söööt hon e i den Hjärta
    Nej, precis ärmlängden i 104 är ju perfekt
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-09-13 20:56:58 följande:
    så konstigt att vår 122 sitter så bra då Obestämd skiljer ju bara 6 cm mellan bella o bubblan..  måste ha lite med kroppsbyggnad och så att göra.. jag tyckte 110an på jacaos dotter satt super och hon är väl typ 95 tror jag nån skrev?! så olika det kan vara
    Tror det har MYCKET med kroppsbyggnad att göra
    Är barnet åt det smalare hållet är det ju inte licka mycket tyg som går åt till kroppen
    Räcker nog med nåt kilo till så åker den nog upp en bit eftersom den är ganska tight.
    På en klänning som inte sitter åt spelar nog inte barnets kroppsbyggnad så stor roll, men på denna kan den nog göra det
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-09-13 21:22:17 följande:
    Ja jättesvårt. Men eftersom svea har kvar sin vällingmage så kanske hon behöver lite större, jag är ju orlig att den blir för smal och att hon inte kan andas
    Ja, smal är den men väldigt följsam så jag tror inte det blir obekvämt även om den är tight
    Mycket tunnare i materialet än kik kids volangklänning t.ex
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17