Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2010-09-12 16:56:35 följande:
    Tack för info! {#emotions_dlg.flower}

Kanske blir lite lång till Alva nu då, men just klänningar är ju liiite förlåtande om dom är lite långa. Så även om den kommer vara så lång nu så det ser lite halvtöntigt ut så dröjer det kanske bara en 2-3 cm innan det funkar hyffsat i alla fall
    Skönt att höra

Men så himla märkligt med en klänning som sitter så tight! Som du säger så är hon väl inte jätterund direkt ens.. Märkligt... Jag kommer tycka det är jättetråkigt om Alva har vuxit ur den på bredden innan den hinner passa perfekt på längden. Även om vi kommer börja använda den redan när den är lite lång så vill man ju gärna att plagget ska sitta helt optimalt på alla håll _någon gång_ i alla fall.
    Men men, även om jag hoppas att Alva ska tjocka på sig lite så får jag i detta avseende hoppas att hon håller sig spinkig i alla fall till Kik-kiden passat perfekt en enda gång
    men visst måste man bara älska när det kommer ett plagg som även sitter bra på smalisar
    Kik kid klänningen sitter ju nästan åt på Ella, känns bra så många plagg är som tält
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2010-09-12 18:17:49 följande:
    Jo, absolut! Det är faktiskt bra att det finns lite variation i det där, Molo har ju tyvärr tendens att göra plaggen lite för breda för mina barn (haha, för det är ju mina barn de gör kläderna efter Inte det jag menade även om det lät så), framförallt för Klara. Alva har ju ändå lite babyhull så där. Men vi kämpar på med Molo i alla fall .

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en sån där klänning till Klara också, för jag tror den skulle sitta jättefint på henne efter vad jag sett i BT på t.ex. Ella (Och jag tror att K och Ella har ungefäär samma kroppsform)! Men jag har egentligen lite köp-stopp nu... Shoppingen på Matador var ju bara för det var 30% lixom... Drömmer
    Ja, är det 30% så är det klart man får shoppa

Lite variation på kläderna är bra! Även Molos nya modell på tröjot är ju smala och bra
  • Busbellan
    Lalalong skrev 2010-09-12 18:39:50 följande:
    Hehe, jaaa... Det måste man få. Det finns ganska många undantag när jag har köpstopp Oskyldig

Ah, menar du som den fina Londontröjan då? Den skulle jag också gärna vilja ha, men har inte varit och kikat IRL ännu. Så, bra att veta!! Vad har du för strl i den modellen till Ella?
    Jag har 104 till Ella, men hade nog kunnat ha 110 också
  • Busbellan

Mamma till Simon:
    Heja Molly, förstår att du är stolt, är ju så kul med framsteg!!

• Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-12 19:23:27 följande:
    japp så här stolt var jag ju inte med de andra (fast det kanske man inte får säga Flört)...men med molly är jag stolt över minsta lilla Glad
    Vet precis hur det, har ju hela tiden haft samma känsla med August
    Jo, man får säga så!
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-09-12 19:39:21 följande:
    Det blev en 110 till Svea. Hoppas att den inte blir för stor nu. Men bättre åt det hållet. Då kan hon använda den i vinter.
    I kik kid klänningen eller?
    Ja, det blir säkert bra, passar den inte med en gång lär hon ju växa i den

Men i detta inlägget var det tröjan vi pratade om, i klänningen hade Ella inte kunnat ha 110, hade blivit nattlinne tror jag
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-09-12 19:45:32 följande:
    Aha Trodde ni snackade klänning. Förlåt.

Ja i klänningen. Vi får väll se hur den sitter på Svea. Men hennes mage drar ju upp den lite.
    Ja, går ju kanske åt lite mer tyg runt magen där också
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-09-12 21:30:50 följande:
    Finns den lila ens i mindre än 80? Har bara sett röd.

Alltså jag tror nog Lia kan ha 80 också, hon väger ju nästan lika mycket som Meja och jag tror inte jag hade kunnat få ner Meja i en 74:a, tyckte den var nog så tajt i 80
    Finns den röda i mindre än 80? Trodde bara de fanns från storlek 80
  • Busbellan

Usch, blev inget traderande för mig ikväll heller, orkade inte. Får väl ta nya tag imogon då

• Busbellan
    ängeln83 skrev 2010-09-12 21:51:02 följande:
    Uff, inte för mej heller, har tänkt lägga ut flera dagar nu men jag har ingen luuuust

Btw, det var vi som pratade om Lindex mjukisarna?
    Köpte dom blå idag men blev besviken när jag kom hem, det var ju inte alls samma modell som dom gröna vi har, dom gröna är lixom tajtare och har bakficka och sömmar på baksidan också.
    Så det var inte samma ändå då.
    Har ju inte kommit iväg till Lindex än
    Men det var knytband i midjan då?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17