Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

movie skrev 2010-09-27 12:26:47 följande:
    Busbellan: Usch det låter jobbigt. Tycker du ska ringa privat om dom inte lyssnar på dig på vc. Gjorde vi när dom vägrade ta emot oss och Alice hade båda öronen och förkylnings astma. Förstår inte varför dom ska vara så vrånga

Greksmurf: Kram till dig för tråkiga kommentarer, att vuxna människor bara kan med!

Är det någon shop som har större utbud på Molo alltså mer olika varor?
    Ja, det är ju det där med förkylningsastman också. Trodde faktiskt vi kunde få komma till barnmottagningen pga den, men inte ens det gick.
    Hon har ju gått oavbrutet på airomir nu i 6 veckor, det kan väl ändå inte vara meningen att det ska behövas?
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-09-27 12:52:58 följande:
    Lägger mej i...
    Hon ska ha en tid hos barnmottagning!
    KAn du inte ringa direkt dit?
    Eller åk in akut, då hamnar ni väl där?
    Har ringt dit, ringde dit inna vc idag
    Men nej, de tar bara emot barn under 1 år, detta trots att jag påpekade att astman inte var bra heller.
    Nej, sköterskan var helt övertygad om att det var den gamla öroninflammationen så hon hänvisade oss till vc.
    Jouren här öppnar vid 17 när vc stänger, åker vi in då så KANSKE de skickar oss till barn, men då blir det Växjö och så akut känns det inte så jag känner för att åka dit
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2010-09-27 13:34:35 följande:
    Hoppar o studsar här

Men Maia som redan har för mycket vinterkläder
    Valde en i strl.116 så kan hon nog ha den i slutet av vintern och nästa med
    Förstår att du är glad!
    Såå roligt när nån i tråden vinner tycker jag
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-09-27 13:52:52 följande:
    Tipsar om barnläkare Ulf Liljeberg i Växjö!!! Bättre barnläkare får man leta efter
    Du är den andra som tipsar om honom idag, en kompis på fb gjorde det också så han måste vara nåt extra
    Blir absolut ett samtal med honom om jag inte får nån respons hos vc idag. Tack!
    har du gått hos honom med något av dina barn? Väntetid?
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-09-27 14:09:22 följande:
    Vi går där med alla barnen, hur bra som helst !!!
    Tröttnade på att ge Hilda hostmedicin när hon var bebis och alltid var förkyld och svårt att andas. Ringde Ulf och fick en tid direkt. Han sa att hon har ju astma och behöver helt andra mediciner. Sedan dess har vi aldrig behövt åka in akut och andas, knappt varit sjuk heller. Har alla mediciner vi behöver hemma.
    Aldrig några problem att få tid i rätt tid Han har ett jätte stort fint väntrum med massor leksaker och en lekhörna i sitt behandlingsrum, så aldrig några ledsna eller otåliga barn.
    Det tycker jag var så bökigt när man skulle till vårdcentralen med alla barnen ensam, det fanns inget för barnen att göra och alltid fick man vänta läääänge på läkaren.
    Som sagt han är sååååå bra & trevlig och tar sig tid.
    Var i Växjö finns han?
    Låter ju hur bra som helst i alla fall och det kan absolut vara värt att åka till Växjö för att få rätt hjälp, där hamnar vi ju ändå när vi blir inlagda för att vi INTE får rätt hjälp här
  • Busbellan

Hej på er, vad händer här ikväll då?

Hoppas få lite sällskap här så jag kan hålla mig vaken tills man får reda på vilka som går vidare i idol

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-09-27 21:46:37 följande:
    VA? Är det idol idag?
    Alicia övertalade mej om att det inte var idag.
    Jodå, hela veckan denna veckan.
    Kval ju, så 6 stycken har sjungt och två går vidare till kvalfinalen på fredag
  • Busbellan
    h80 skrev 2010-09-27 21:47:49 följande:
    hur är nova stars mössor i storlek? vad ska jag ta till min (snart) 2-åring?
    Ta, storlek M
    Den funkar till min 3-åring, men sitter lite tight, L hade varit bättre
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-09-27 22:07:38 följande:
    NÄE!! Jag trodde oxå det var i morgon...
    Men, har ni ingen koll eller

sitter här och hoppas på att Chris och Linda går vidare tills på fredag.
    Linda för att hon är klart bäst. Chris är visserligen också bra, men också en barndomskamrat så då måste man heja lite extra
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-09-27 22:11:49 följande:
    Åååå vad surt!
    Vilka har sjungit och när får man veta vem som åker ut?
    Hmm, det var tre tjejer och tre killar
    Chris, Jonatan och Sebastian
    Linda, Janine och hon jag inte kommer ihåg vad hon heter.
    En av dem man fick rösta mellan om de skulle gå vidare i alla fall, och inte Jamilla utan den andra fick vara med

En kille och en tjej går till fredagens kvalfinal. sen får juryn välja fyra som inte blev framröstade dit
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17