Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Greksmurfen skrev 2010-10-05 14:35:16 följande:
    jasså det hittade du =P..........
    du ska ju ringa bär du e i krokarna har vi ju sagt ;)..... var ju med nere på stan .. lr ja på sjukhuset med melina så hade ju kunna träffas=)..
    Jag funderade faktiskt på att ringa
    Men jag var bara inne en snabbis på vägen hem

Hon hade visst hängt ut den tröjan igår. Stod och hölli en katvig velourkofta också, men 116 bir nog på gränsen till för liten för August tror jag.
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 14:51:31 följande:
    ah oki=)....j a ibland kan man göra fynd där;)....
    vad hade ella för hjärtfel nr hon föddes?
    Hon hade inte hjärtfel utan diafragmabråck
    Däremot hade hon ett pyttelitet hål i hjärtat också, men det växte igen bara på nån vecka.

Läste att Melina hade öppen ductus, det är ju det kärlet som stängs när de är några dagar egentligen väl, det var det de väntade på innan de opererade Ella, att det kärlet skulle stängas

Hoppas allt bara är bra med henne ändå, och att du kan få lite mer info för det är inte kul att inte veta ordentligt vad det innebär!
  • Busbellan
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 15:10:37 följande:
    ah okej..

jo ha nsa  att det vanligtvis skulle var stängt, att det är vanligt på förtidigt födda barn men då anses det normalt fynd eftersom den inte skulle vara stängd egentligen förrens de var fullgångna.....när det är på normalgångna barn så anses det som en missbildning "hjärtfel"
    när föddes ella? när stängdes det för henne??

allt e ju bara med lillis hon e ju pigg å så =) så det  ju positivt. fick direktnr till hjärt ssk så ja kan ringa när ja ville=) känns toppen om det skulle vara ngt man går å tänker på. det som känns bra 'r ju att de har koll på henne å att det inte är livsfarligt å går att åtgärda sanbbt om hon fortfarande skulle ha det kvar när hon väger typ 10kg sa han.
    Hon föddes i v40+2 och har för mig att det var när hon var 3 dagar den stängdes, det var i alla fall när hon var 3 dagarhon opererades och de ville göra det så fort ductus var stängd.
    Då sa de att den brukade vara öppen när barnet föds, men stängs oftast inom en vecka ungefär
  • Busbellan

Åh måste bara tala om nåt roligt, eller det känns så lättande i alla fall
    Ella har ju aldrig varit riktigt pigg sen första febern i höst v.33
    Inte ätit osv

Men NU har hon kommit igång och äter mer än vad hon någonsin har gjort.
    Börjar dagen med en flaska välling vid 7, sen två mackor framåt 8-8.30
    Idag åt hon helt ok med lunch på dagis, både biff och potatis.
    Sen mellis innan jag hämtade henne, men nu ville hon ändå ha en rostad macka när hon kom hem.
    Hoppas det börjar visa sig på vikten snart också!

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-10-05 15:28:08 följande:
    Det har varit så hos oss ett tag nu också och det är så himla skönt!
    Roligt att hon äter nu!
    E frågar efter mellanmål och äter ändå bra frukost, middag och kvällsmat. Härligt!
    Ja, visst är det härligt!
    Vad skönt att E äter bra också, han har också hållt sig frisk ett tag va?
    Förstår att de förstmåste bli friska, annars har man ju ingen matlust
    Greksmurfen skrev 2010-10-05 15:28:40 följande:
    va duktig hon e.. kanske blir en sånt där språng som det blev för malous maia =).. från spinkis till normalis=)
    japp, hon får gärna gå upp till en vikt som passar längden
  • Busbellan

Åh, nu är jag sådär sjukt shoppingsugen igen
    Kändes lite knapert här ett tag, men så slänger svärföräldrarna in ett antal tusenlappar på kontot och då rycker det ju i shoppingtarmen igen

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-10-05 18:06:09 följande:
    Trevligt! Jag vill ha katvig men väntar på att bus och rackartyg får in dem.
    Vet du om de kommer få in mycket?
  • Busbellan
    Madeleine skrev 2010-10-05 17:52:02 följande:
    www.minpluddevutt.se har 20% om du skriver "klipp" ii kassan gäller ej nova star
    hmm, är du säker på att det var den koden? Får det inte att funka
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17