Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-10-12 08:21:20 följande:
    God morgon!

Vi kör ganska länge skaljacka/byxor och skaloverall med fleecejacka och fleecebyxor under. Idag behövdes dock inga fleecebyxor, vi hade 6,5 plusgrader här imorse.

Däremot skor känner jag att jag behöver investera i till barnen, vad ska man satsa på? Typ allväders stövlar? El vad har ni?  
    När det gäller skor brukar vi gå direkt från gympaskor till goretex vinterskor.
    Ella har dock ett par fodrade stövlar stående på dagis som hon använder redan nu när det är blött, men det var mest för att hon ville ha ett par kitty-stövlar
    Men snart är det nog dags för vinterskorna känns det som, blir ju inte svettigt om det är goretex
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Kristyr skrev 2010-10-12 10:37:27 följande:
    åh jag behöver tips om vantar när det är omkring nollan.

Köpte hesta med avtagbart ull i helgen, men det är ju liiite för varma nu.

en vaarm mössa letar jag med efter..
    Är det torrt ute så använder Ella ett par tunt fodrade stickade vantar från fix. Är i modellen som tunna tumvantar, bara lite tjockare.
    Men de står inte emot väta alls så vad vi ska ha om det är blött vet jag faktiskt inte
  • Busbellan

Usch är så sjukt shoppingsugen, trots att jag vet att jag verkligen borde spara på pengarna inför salgen!
    Sen är det inte ens nåt jag är sugen på för tillfället egentligen

• Busbellan

Här är vinterskorna faktiskt färdiga, krävde inte jättemycket planering
    Noras från förra året passa fortfarande. August får skor från ortopedtekniska, inte mycket att välja mellan och till Ella hittade jag Ecco till bra pris redan i somras så de fick det bli. Är dock lite nervös över att frångå mitt favoritmärke superfit

• Busbellan

Nej, här händer det visst inte mycket idag
    Vi har nyss varit iväg på apoteket och hämtat ut ytterigare en flaska kåvepenin till Ella

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-10-12 17:35:27 följande:
    Verkligen!
    Busbellan skrev 2010-10-12 15:47:36 följande:
    Nej, här händer det visst inte mycket idag
    Vi har nyss varit iväg på apoteket och hämtat ut ytterigare en flaska kåvepenin till Ella
    Å vad trist! Är hon dålig igen?
    JAg gav precis E ipren för han har feber. Astman har hållt på ett par dagar redan och idag kom febern.
    Alla barnen här är sjuka just nu och jag är trött.
    Dock ska M och A till skolan igen imorgon.
    Usch, drygt när flera stycken är sjuka, här är det bara Ella
    Hon har halsfluss och början till öroninflammation på båda öronen, så nu kanske hon håller sig frisk i alla fall de tio dagarna kuren pågår
  • Busbellan
    H o p e skrev 2010-10-12 18:35:17 följande:
    Jag är nyfrälstSkrattande. Fick hem dom svarta Nova Starbyxorna i dag. Stl 104 till sonen och 86 till dottern. Provade dom som hastigast nu ikväll och oj oj oj så fiiiina dom var. Det blir outfiten i morgon till dagis. Ska försöka få till ett foto i morgon.
    Ja, visst är de fina!
    har du de mörka harem också? För dom är jag ännu mer kär i
  • Busbellan

Alltså hur kan vara så överaktiv när man är sjuk??
    Ella håller i gång för fullt än trots feber hela dagen och ändå har hon inte ens sovit middag.

• Busbellan

God morgon på er!
    Hemma idag också, men imorgon hoppas jag Ella kan gå till dagis igen

• Busbellan
    Ängelii skrev 2010-10-13 19:05:05 följande:
    Datum för MOLO-salgen har inte kommit än va? Behöver man ha "Born-i-byen-kort" för att komma in på salgen?
    Nej, inget datum än, brukar väl komma max en vecka innan det är dags
    Inget kort behövs
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17