Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Det var någon härinne som var intresserad av min Småfolkströja blå med fjärilar i 86/92. Minns inte vem och har för mig att jag skulle skriva förtur... Nu ligger den på FB iaf!

-02 -08 -09 & BF mars -11
  • LitenBlomma
    Busbellan skrev 2011-02-23 19:05:05 följande:
    Nu har vi provat NS kläder för fullt
    Ella var väl inte så hemskt positiv till att prova, men med mutor så går det
    Vill gärna se hur de rååsa byxorna sitter på Ella, hon är ju ganska lik Meja.
  • LitenBlomma

Fick hem de nya Harem 2011 och Meja blev jätteglad, hon ville ha likadana som Ida. Blir perfekta att leka i ute i vår!

• LitenBlomma
    Busbellan skrev 2011-02-23 19:13:29 följande:
    har fotat, slänger in en bild om en stund
    Toppen, springer lite mellan datorn och busbarnen
  • LitenBlomma
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 11:35:40 följande:
    Min tur att vara ot idag.....

Hemma efter dagens utflykt... den bar in till stan för ett besök på barnakuten... Vc säjer att T är på gränsen till uttorkad då mängden vätska per dygn ligger under litern... blöjorna är sågott som torra.... jag åker in, väl inne blir jag bemött av en gammal, gråhårig, tant vars första fråga är om det är min unge.... sen konstateras det, i väntrummet, att hon inte är uttorkad så alltså för frisk för dom och vi kan åka hem igen... hon bjuder ungen på en piggelin som hon tar tre tuggor av och sen kastar på golvet med ordet: - BLÄ!

T har aldrig varit sjuk innan... eller jo något lokalt men inte på detta sättet... ringde till vc på väg hem och förklarade... hon blev helt tyst i luren, fick en tid 13:15 så vå får se vad dom säjer då....

Ser att ni shoppar nua molo, VAR? kan behöva lite uppmuntran nu....
    Hur länge har hon haft feber nu?

Mina småttingar var snoriga, hade slemhosta och hög feber (39-40,1) i 14 resp 17 dagar. VC gjorde inget mer än tittade i halsen, öronen och lyssnade på lungorna. Man känner sig så maktlös när de inte vill äta eller dricka bara ligga och sova. Hoppas att det vänder för er snart!
  • LitenBlomma
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 12:23:27 följande:
    Om jag inte fick i henne mat, vilket jag anser att jag inte får, gårdags skörd va två tuggor macka, max en halv pannkaka och en liten pinnglass.... så ja, minst 1 liter vätska.
    LitenBlomma skrev 2011-02-24 12:10:11 följande:
    Hur länge har hon haft feber nu?

Mina småttingar var snoriga, hade slemhosta och hög feber (39-40,1) i 14 resp 17 dagar. VC gjorde inget mer än tittade i halsen, öronen och lyssnade på lungorna. Man känner sig så maktlös när de inte vill äta eller dricka bara ligga och sova. Hoppas att det vänder för er snart!
    Hon har "bara" haft feber sen i söndags men då hon inte äter börjar jag ju fundera vad febern beror på... Vi får ju nästan säja stopp till T när de gäller mat, hon äter mest av alla ungar på dagis, ALLTID... nu äter hon som sagt, nästintill ingenting... igårkväll ville hon inte ens ha glass...
    Det ville inte mina små heller och tackar de nej till glass DÅ är det illa Obestämd Vår läkare sa att ge dem vad som hellst, allt är bättre än inget. Vill de bara dricka läsk hela dagarna så låt dem göra det.
    Jag köpte goda safter, nyponsoppa, juice i olika smaker, kex, banan, gjorde pannkaka. Det blev en tugga här och en tugga där men nästan inget under tiden de var sjuka. Man ser tydligt på Meja nu hur illa kläderna sitter och hon som redan var så smal.
  • LitenBlomma
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 12:32:39 följande:
    Här provar vi med allt, korv är en stor favorit men inte ens de funkade igår... ingen frukt allt, allt är bara blä! Saft, juice, festis med sugrör... en eller två klumkar sen bara blä... T har ju att ta av så det berör mig inte men som sagt, när hon itne ens vill ha glass, då känns de tufft. Ungen är ju frisk som en nötkärna annars... jag kan inte detta, mitt kontrollbehov fungerar inte... jag är ur balans! JOBBIGT!
    Håller tummarna att det vänder snart {#emotions_dlg.flower}
  • LitenBlomma
    Mawe123 skrev 2011-02-24 12:33:00 följande:
    Letar en vår/höst jacka att använda till pop skalbyxor.

Har molo någon bra?

Tänkte köpa pop, men så har jag 699kr att shoppa molo för, så tänkte att, har det något lika bra som pop, så varför inte..

Nå´n härinne som vet??
    Jag köpte en skaljacka från Molo, MMP, till min stora som fyller 9 nu. Den var dyrare än Po.p's men han är för stor för dem nu.
  • LitenBlomma
    CamillaJ skrev 2011-03-03 09:41:23 följande:
    Glömde ju nämna att det var den fina med fjärilar
    Kan du länka är du snäll
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17