Maliten skrev 2011-04-07 09:33:43 följande:
God förmiddag ladies!
Ser att ni pratat lite jobb. Grattis till fast tjänst 1 och 1!!
Själv jobbar jag 16,5 mil hemifrån

Fast just nu är jag FL då jag fick lilltjejen i december. Men i drygt ett år pendlade jag 16,5 mil och jobbade heltid. Jag jobbar i en koncern med flera fabriker och då de la ner den som låg "hemma" blev jag flyttad till en annan. Hade en lägenhet så jag kunde övernatta ett par dagar i veckan och så hade jag avtalat att få jobba hemifrån en dag i veckan. Min vecka brukade se ut som följande; Gå upp vid 5 på måndag och åka till jobbet. Jobba länge på måndag för att få ihop tid sen sova kvar i lägenheten. Börja tidigt på tisdag morgon och åka hem vid 15.30 för att hinna hem till kvällsmat, bad och läggning (ett barn då

). Sen jobba hemifrån på onsdag och hämta efter lunch på dagis. Upp 5 igen på torsdag och sen samma rutiner to-fr som må-ti

Det är bra med flex när man kan göra på det viset. Dvs Jobba mycket vissa dagar och sluta tidigt andra. På fredagar brukade jag storhandla på vägen hem också
Nu är jag väl en person som inte behöver så mycket sömn och då funkar det ju men i långa loppet blir det slitsamt...
Nu hoppas jag hitta ett annat jobb att börja på efter min föräldraledighet för med två barn funkar det nog inte att vara borta så. Men jag skötte läggningen 5 dagar i veckan och gissa om sonen blev bortskämd med sagor på kvällen

låter riktigt jobbigt :-/