Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon på er!
    Vet ju att det finns endel inredningsproffs här så jag tänkte be om lite tips

Vi ska göra iordning Ellas rum. Antagligen kommer hon delvis få tapet som är röd med vita prickar, men inte i hela rummet. Vad är snyggast att ha på resten? Vitt eller rött?
    Möblerna hon har är ganska neutrala så det är inget som behöver tas hänsyn till direkt. Hon har mest vitt och lite riktigt ljust rosa

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2010-10-26 08:23:46 följande:
    Finns det exakt samma röda som de prickiga+ För det är svårare att matcha exakt samma röda nyanser än det är att matcha vita
    Nu har vi inte ens tagit hem tapetproverna än, men jag är ganska säker på att det fanns en röd tillsammans med den prickiga
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2010-10-26 08:32:12 följande:
    I min erfarenhet så skiljer sig färgen ändå bara för att det är olika färgbad Obestämd Så de SKA matcha men gör inte det ändå..men man kan hoppas det blivit bättre

Jag hade nog kört vitt till de prickiga och sen haft rött med vita prickar detaljer i rummet  
    Tack för tipsen!
    Ja, rockabillystilen är ju sååå läckert
    Får väl se när vi hämtat hem dem idag om de ser ut att matcha eller inte.
    Är ju inte ens hundra på att det blir den är. Såg en läcker röd tapet med rosa prickar i lite metalic, som var supersnygg också
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-10-26 10:21:36 följande:
    Åhh vad fint med prickar!!! Vitt blir nog bäst till Risk att det blir fööör mycket annars kanske ?
    Ja, det är kanske det
    Kan vara så att man tycker det är jättefint från början, men tröttnar ganska fort

Får väl se om det blir det först bara, är ju bara jag som kollat in den. Tyvärr så vill mannen i detta hemmet inte altid låta mig bestämma. Allvarligt, är det inte sånt som de bara inte ska lägga sig i
  • Busbellan

Nu blev jag med lite sugen på MAT vantar ju
    Hur är de i storleken? Vilken storlek ska Ella ha, 3-åring med normalstora händer, 2-3 år eller 4-5 år?
    Och August, 7-åring med små händer? Kanske ska ta ett par i 4-5 år så kan båda använda dem, tror inte det skiljer mycket på deras händer, de har ju samma skostorlek i alla fall

• Busbellan

Gokväl på er
    Suttit och tittat på tapeter så jag är alldeles snurrig i huvudet
    Finns ju såå mycket fint så jag vet egentligen inte vad jag vill ha längre

Kolla här och gå in på belle rose, helt underbara tapeter. Finns många fler fina än vad som syns på bilderna där också
    http://www.midbec.se/undersidor/jquery/nyheter.html

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-10-26 21:06:18 följande:
    Trevligt 2500 kr in på shoppingkontot efter kvällens avslut på tradera.
    Grattis, kul!
    Du, ville du ha shopping hjälp på salgen? Jag tänkte jag skulle försöka växla snart
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-10-26 21:48:19 följande:
    Åhhhhhh gärna!!!! Hmmm hur mycket skall man dig låta handla för
    Du bestämmer
    Har jag bara en att handla till så ska jag nog lösa det
    Jag kommer inte åka förren lördagen bara så du vet det också
  • Busbellan

Jag menar, jag går ju ändå delvis på samma storlekar som du ska ha av

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-10-26 21:53:34 följande:
    låter bra Du får fria händer, men jag letar med ljus och lykta efter deras velour plagg, gärna klänningarna med lång arm. Vill såååå gärna ha dem. Men ja skickar ett inbox :)
    Yes inboxar du med lite önskningar så gör jag vad jag kan.
    Tror jag har ganska bra koll på vad du gillar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17