Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-10-26 21:54:59 följande:
    Ja det är ju det som är det bästa. Vilken stl har A?
    122 köper jag till honom, så lite mindre än Anton skulle jag tro
    Men inte så långt mellan hyllorna
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-10-26 22:01:43 följande:
    ok, ja Anton byter nu från 122 till 128. Stora killar

Sedan vill jag ju ha 104 flick och 110 pojk
    104 flick går jag ju ändå vid, först antagligen
    och lite pojk i 110 ska vi nog lösa också
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-10-28 11:52:51 följande:
    Såja!
    Sätter mej här med ett glas cola som belöning.
    Har nu målat klart, satt upp lister och satt sängarna och garderoben på plats.
    Blev fint!

Nu ska mannen övertalas att hjälpa mej att bära in hyllorna. Och sen ska jag skruva upp lite vägglampor.
    vad duktig du är!
    Här börjar jag mer och mer inse att jag och sambon aldrig kommer komma överens om vad Ella ska ha för tapeter
    och imorgon ska proverna lämnas tillbaka, hur ska detta gå?
    Att han inte fattar att män inte ska lägga sig i inredningen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-10-28 12:06:01 följande:
    Tack!

JA varför förstår han inte det?
    Här säger mannen att jag vet bäst ang sånt. Å andra sidan fixar jag det mesta själv också.
    Fast kan nu konstatera att kroppen inte håller med...

Just nu funderar jag på hur jag ska kunna borra, plugga och skruva upp en hylla i helgen.
    Mannen är borta då och just det är hans grej att fixa. Vem orkar vänta tills han kommer hem?
    Nej, det går ju inte vänta
    Nej, just sånt som ska upp på väggen brukar sambon fixa, och där ingår tapeter
    Måla kan jag göra däremot.
    Men det roligaste är ju att skruva ihop möbler

Måste se om det går att fota några av de tapeter som jag gillar, behöver nån annans åsikt känner jag
  • Busbellan
    H I L L A skrev 2010-10-28 12:15:17 följande:
    Har han inte gett sig än ???
    Nepp, och här slutar det alltid md att vi då inte diskuterar det alls, eftersom båda två är minst sagt envisa av sig

Har fotat lite tapeter nu som vi kollat på, måste ju höra vad ni tycker, slänger in lite bilder strax
  • Busbellan

Sådär, lite bilder då

För tillfället TROR jag att jag är mest sugen på den prickiga som fondvägg och sne den med hästarna på restan, men jag vet verkligen inte. Då skulle man kunna ha den randiga som gardiner nämligen eftersom den finns i tyg. Eller det kanske blir för mycket, men jag gillar ju när det är "mycket" i barnrum
    DSC_0475.JPG

Lite sugen fortfarande på den rödprickiga, men antagigen då tillsammans med en helvit tapet eller delvis vit och delvis med hjärtat. Det skiljer inte så mycket i färg som det ser ut på bilden, lär inte synas om de inte sitter precis intill varann
    DSC_0476.JPG

och så lite alternativ till. Vet inte riktigt hur man kan kombinera det, men antagligen en mönstrad eller randig som fondvägg, sen nåt ljust/vitt enfärgat på resten eller delvis den med stort hrta på resten
    DSC_0477.JPG

• Busbellan
    H I L L A skrev 2010-10-28 12:22:38 följande:
    Ajdå! Hoppas han ger sig snart i af Jag brukar köra uttröttningsracet Funkar ALLTID!

Ja, släng in tapetbilder
    Ja, hade vi bara haft tid till uttröttningsracet så hade det funkat. Men vi måste påbörja i alla fall rivningen av tapet i helgen, eftersom A inte är hemma då.
    Sen vill man ju ha det färdigt så fort som möjligt eftersom Ellas möbler får stå i resten av huset tills tapeten kommit upp
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-10-28 12:34:37 följande:
    Å vad många fina det finns!

Vad är mannens alternativ?
    Inte med här i alla fall
    Hans alternativ är i alla fall inte lika färgstarka
    han gillar tex den som är ljust rosa med vita kronor på om du vet vilken den är, finns i samma katalog som de där tapeterna med stjärnor som många har. Lite samma stil som stjärnorna, men med kronor istället.
    Visst den är fin, men jag vill ha mer färg, särskilt med tanke på att hennes möbler är antingen vita eller riktigt ljust rosa
  • Busbellan
    Julia1234 skrev 2010-10-28 12:42:11 följande:
    Hoppar in här och var bara tvungen att kommentera tapeterna

De randiga i rosa/turkost var ju helt UNDERBARA!!!
    Ja, dom är fina. Inte konstigt att det är svårt att bestämma sig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17