Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-06-11 11:06:21 följande:
    Noel har sommarfest på dagis och här har det ösregnat. Trist när de skulle ha uppträdande på ängen och picknick. Men nu har det i alla fall slutat regna. Borde sätta fart och baka den där Chokladkakan jag ska baka...
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
    Jag bakade 3 kladdkakor ,med kolasås igårkväll Tyckte lite synd om grannen som halv åtta igårkväll skulle baka kladdkakor, tårtor, göra sallad, potatisgratäng och duka och städa innan studenten idag. Jag blev så stressad bara av att lyssna på det så jag tog över lite 
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla

Hej hopp igen! Har precis varit o vinkat till lite studenter som sprang ut, i öööösregn. Å snart ska vi på fest, känner inte alls för att sitta inkurad i ett partytält med en bebis och en 3åring Obestämd.

Å så är jag sååå besviken på att mina molosar från Rackamaja inte kom idag, det blev ju skickat igår. Det var bland annat en butterfly bebisklänning som kompisarnas bebis skulle fått på söndag...

• Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-11 15:07:22 följande:
    Å trist med sena molosar

fina bilder i bildis, va hon har vuxit lilla sötisen Solig
    På julafton är jag tjockare än jultomten...
    Jaaa det har hon! 4 månader imorgonFörvånad. Jag hinner inte med! Var nyss på bvc, 64 cm o 6800 gram. En stadig liten bit med mååååånga goa valkar
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-11 15:05:30 följande:
    Jag mår helt sjukt dååååligt idag, fick tokriva i hallen igår efter mögel fyndet o efter att ha sågat upp golvet så är en ytterbalk helt genomrutten i grunden, höll på seeeeent i allt rivdamm, fick frossa och hövvevärk efter igårkväll å mår skit än..

Usch.. tänk om de e farligt att bo i det Obestämd
    Hmm... kan man inte läsa om det nånstans? Vet inte om det är farligt faktiskt...
  • Tjollabolla
    h80 skrev 2010-06-11 14:58:19 följande:
    totalt OT, men måste bara skrika/skriva av mig lite...............JJJJAAAAAAAAAAA vi vann precis budgivningen på huset vi ville haSkrattande
    Åååh va kuuul!!!!! Grattis!
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-11 15:14:19 följande:
    Mmm.. Inte så där jättelycklig över det Gråter
    Usch nej.. Att ni aldrig ska få njuta av ert hus!!
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2010-06-11 15:16:18 följande:
    Alltså jag är såååå nervös

Sambon fyller ju 30 år nästa vecka. Så nu skall jag överaska honom. Så mina föräldrar kommer med båten sent i kväll hit. De kommer hela vägen från Göteborg, men de är de enda som kan passa alla tre barnen samtidgt. Och i morgon bitti åker jag o sambo till en liten ö där vi skall bo i en stuga. Så i dag har jag handlat massa gott, som kräftor, hummer, tigerräkor, vin, champange...

Men hur tusan skall jag kunna hålla mig för skratt i kväll, timmarna innan mamma o pappa kommer hit? Tips?
    Åh vad mysigt! Så gulligt! Undvik honom
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-11 15:17:28 följande:
    Massa bebishull att gooosa med Hjärta
    Tjollabolla skrev 2010-06-11 15:14:19 följande:
    Hmm... kan man inte läsa om det nånstans? Vet inte om det är farligt faktiskt...
    anticimex sa att det är bara o bo i det, men jag nojjar ändå Obestämd Funderar på att stänga av entren helt, och använda bakdörren ett tag..

Å hur fan byter man en balk som en hel vägg vilar på?? Ska man lyfta hela huset eller?? Kommer bli BILLIGT detta NOT Gråter

Längtar tillbaka till min lägenhet just nu!!
    Säger dom det så är det ingen fara! Usch nej... det låter riktigt dyrt... Har ni hört nåt mer om dolda fel?Om den förra ägaren kanske får stå för det?
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2010-06-11 15:20:21 följande:
    Äsh inte du också Det spöregnar ute så trädgården är ju ingen hit. Och städat i hela huset är det redan.
    det är nog det enda som funkar Skyll på huvudvärk o vila på soffan hela kvällen, hehe.
  • Tjollabolla
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-11 15:25:49 följande:
    ett dolt fel är det ju, det är vi nästan 100 på. Vi har sökt säljaren utan resultat.

Känns bara så enormt ledsamt då det enda vi INTE ville köpa va ett sjukt hus och därav tog besiktningsman för 9000.- spänn samt en svindyr försäkring efter med anticimex å en besiktning 2, å ändå så är husfan sjukt!

Å nu ska vi ha en liten bebis mitt i allt detta åxå, oroar mig för om vi kommer orka
    Jag förstår det!!! Men ni får ju nästan kontakta nån advokat eller nåt??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17