• MammaT

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-11-27 08:21:16 följande:
    beror ju lite på hur fruset barnet är, mina killar hade bara haft overall men de är varma av sig
    ok tack jag får prova mig fram hon är lite snuvig så jag var mest rädd att jag inte klär henne helt fel
  • MammaT
    lillronya skrev 2010-11-27 08:45:07 följande:
    Nä inte när det är så här kallt iaf.

Mitt problem med kylan är att det blir så kallt här inne på natten, men inte vill barnen ha pyjamas på sej för det.
    Ja det blir ju inte jättekallt men svalare än vanligt.
    De är ju som två små isbitar på morgonen när de gått upp. Om fötterna iaf.
    jag har liknande problem, ingen långarmad pyjamas och inget täcke tycker hon om
  • MammaT
    Mamma till Simon skrev 2010-11-27 08:27:11 följande:
    menar alltså att de bara skulle hafr vanliga kläder under, de skulle inte vara nakna
  • MammaT
    Smultronhjärta skrev 2010-12-07 16:32:05 följande:
    Men fy vad snabbt en dag kan vända ... Branden i V-ryd visade sig påverka även min dag då min bästa kompis ex omkom:( Ingen jag har kontakt med idag men vi umgicks rätt flitigt när hon bodde här...

Tacksam är därför dagens ord! För allt man har i sitt liv just nuHjärta
    uh va hemskt
  • MammaT
    Smultronhjärta skrev 2010-12-07 17:01:28 följande:
    jaa fy- det känns overkligt!

Nu när jag ser dig så kom jag på att jag måste kolla med dig om du kanske vet vilken firma jag ska ringa angående min hårddisk? Jag hittar verkligen inte lappen jag fick när jag hämtade hem min trasiga disk
    jag minns inte vad du sa vi hade en databutik innan men den är vist nerlagd men jag kan kolla i de andra affärerna vad dom säger
  • MammaT
    Smultronhjärta skrev 2010-12-07 17:23:51 följande:
    kanske får den skickas vidare helt enkelt
    du kan ju kolla med din databutik och skulle det vara så att det är butiken som har lagt ner så kan jag alltid fråga min bror, jag tror att han föddes med en dator i handen
  • MammaT
    lillronya skrev 2011-01-13 11:42:36 följande:
    Tack!
    Ja vi hittar säkert bara man är i rätt hus.
    det var länge sedan jag tittade in, har dom hittat vad som är fel nu eller håller dom fortfarande på att leta
  • MammaT
    Duntoffla skrev 2011-01-14 17:17:52 följande:
    Och då är ju frågan om man ska ha 74 eller 80? Vet någon om det är stor skillnad på dem ( kanske inte just i Colobri som är ny men i andra MOLO klänningar i enkelstorlekar) Jag har ex en prästkrageklänning hemma som är några centimeter kortare än Flowerfield ( i 74/80) eller vad den heter. 

Någon som har en 74 i Colobri hemma och har ett äldre print att jämföra med i samma storlek? 
    jag mätte min colibri 86 och den var lika lång som förra årets 74/80
  • MammaT
    Tibell skrev 2011-01-14 17:45:59 följande:
    Ser att ni pratat colibriklänningen... Och det var precis om den jag hade en fråga :) vilken stl tror ni blir bäst till en lite. Tjej på 8 kg och ca 74 lång? Hon är 14 månader
    min tjej på 80cm har jag köpt 86 men den är fortfarande under knäna så köp högst 80 eller kanske till och med 74
  • MammaT

men jag är helt säker på att det står på mina lurvar torktumla och sköljmedel eller har jag fel

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17