Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-12-16 09:19:09 följande:
    Usch nu måste vi göra nåt åt Ellas astma
    Inte kan det vara meningen att hon ska ligga och hosta varenda natt trots att hon medicineras och inte ens är det minsta sjuk i övrigt?
    Måste försöka få en läkartid lite snabbare än vad det är meningen för nästa kontroll
    Nej målet är ju alltid att man ska vara symtomfri med hjälp av medicinering. Så jag tycker att du gör rätt i att försöka få en tidigare tid.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-12-16 09:22:51 följande:
    Gomorron i tråden!
    Här vräker snön ner och jag måste verkligen ha en ny vagn nu. Får åka å kolla lite i helgen.
    Idag ska vi på återbesök på Neo, tänk att det redan gått 1 månad sen vi blev utskrivna.
    Hur gamla/långa var era barn när dom kunde ha Molo suits i stl 80, har hittat lite på rea jag vill bunkra till växalådan.

Smilla: Men usch, lider med din lilla tjej, hoppas verkligen ni får reda på vad det är så ni kan sätta in behand´ling.
    Hoppas killens ögoninflammation ger med sig fort.

Helle: Håller tummarna för att ni också blir friska.

Ronya: Hua, näe håller med dig, det är verkligen inte morgon 4.30.
    Godmorgon!
    Hoppas du får tag i en bra vagn! Behövs i det här vädret, ja.
    Här vräker också snön ner.

Jag tror att E var 8 månader eller något sån när han hade molo i 80. Men jag kan ha fel för det är så längesen.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-16 09:37:56 följande:
    ChokladMoshin skrev 2010-12-16 09:25:08 följande:
    Näe, det kan ju verkligen inte vara meningen. Lilla gumman, lider med henne
    Kom ihåg när min astma var som värst när jag var liten, men så fort medecin togs blev jag ju bättre.
    Hoppas du får en läkartid snabbare för astma är verkligen inte kul.
    ´Ja, vi får väl försöka få en tid
    Det är ju inte jättefarligt, hon hostar inte oavbrutet, men hon ligger och hostar i alla fall en stund varje kväll innan hon somnar och sen nån omgång på natten
    Nackdelen är ju också att hon dricker välling på kvällen och den kommer gärna upp när det kommer en hostattack
    Hostar hon inte alls på dagen?
    Tänkte på om det kunde vara kvalsterallergi elelr något?
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2010-12-16 09:39:47 följande:
    Ja, det blir nog en sån Edge Duo Kombi som jag beställt från början.....synd bara den inte har svängbara hjul, enda minuset tror jag.
    Ok, då har jag en liten aning om stl. i alla fall.
    Mamma till Simon skrev 2010-12-16 09:26:41 följande:
    Molly är ca 75cm och har 80 på molo suits men den är fortfarande lite lång i ärmar/ben men hon har ju en gosig mage som fyller ut den braFlört 
    Hihi, gosemage
    Hur gammal är hon? Funderar på 80 till min tös nästa höst, hon blir ju 1 år i oktober.Inga fler bilder på Molo? 'nyfiken*
    Bra vagnval!
    Ja svängbara hjul är bra, men jag tycker att allt annat som är bra väger upp det.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-16 09:44:10 följande:
    Nej, väldigt sällan i alla fall, kan vara när hon hållt igång mycket, men inte annars
    Kan man kolla kvalsterallergi på nåt sätt?
    Det kollar man med pricktest eller blodprov.
    Dock är inte testerna helt tillförlitliga. På E visar de ingenting alls...
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-12-16 09:52:40 följande:
    Nej det är det absolut inte! Har ni testat singulair tuggtabletter? Det brukar hjälpa de flesta astma barn. Efter en lååång kur med dem, blev anton av med sin astma.

De har vi och de är fantastiska!!

Nu kan ju E leva som vanligt.

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-12-16 10:07:26 följande:
    Ja men visst. Vet många astma barn som blivit mycket bättre/fri från sin astma med dem.

Anton hade ju en hemsk förkylningsastma, man kunde aldrig gå ner på underhållsdoserna, utan fick köra konstant hela tiden. Då fick han singulair utskrivet över sommaren. Kanske från april till september. Samtidigt tog han airomir och singular 4 omgånger var varje dag. Och sedan var han från astman
    E har förkylningsastma och ansträngningsastma alltid och allergisk astma av pollen på våren.
    Vi inhalerade ju också alltid.
    Han kunde inte vara på öppna förskolan utan att behöva medicin.
    Inte vara ute när det var kallt heller.
    Tex...
    Nu har han haft singulair ett år och har mycket sällan behövt inahalera.
    Så himla skönt!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-12-16 10:03:02 följande:
    Brukar det kollas på det vanliga pricktestet, där allt annat kollas för i så fall är det nog kollat på det sättet i alla fall
    Då väljer läkaren att kryssa i det han tycker är nödvändigt att testa.
    Så det beror ju på vad han kryssat i.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-12-16 10:57:02 följande:
    Men man undrar ju lite vad det är i den där medicinen, speciellt när läkarna inte gärna skriver ut den.
    Ja men det vill jag nog inte veta.
  • lillronya

Fy vilket snökaos det verkar vara i hela landet.
    Vi bestämde nu att tjejerna får skippa träningen ikväll. Vågar inte köra de tre milen dit.
    Hoppas snöandet avtar i natt...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17