Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-12-18 22:00:28 följande:

E har fastnat i nåt vällingtrams. Hans nattsömn är ju helknas och så fort han vaknar ska han ha välling.
    Nu äter han ok på dagarna och då är vitsen med vällingen borta.
    Så nu tror jag och hoppas att om han vänjer sej av med att dricka välling varje gång han vaknar så kanske han inte vaknar så ofta och så länge.

Han älskar sin melle och skulle kunna gå runt med den där flaskan dygnet runt, så det känns hårt, men också nödvändigt.
    mmm, vet hur ni har det, vällingen har varit en kär vän här också för två av barnen i alla fall
    Nora drack välling tills hon var drygt 6 år. Helt ok tycker jag, men den behöver ju inte täcka alla mål mat
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Usch nu snöar det igen
    Känns inte helt bra, vi ska skicka iväg Nora på innebandy ända till Karlshamn imorgon, gillar inte att ha henne ute och åka när det är sånt här väder

• Busbellan
    lillronya skrev 2010-12-18 22:38:59 följande:
    Ja jag tror också det i detta fallet iaf.
    Har provat att dra ner men det funkar inte så bra.

Han är ju ändå så stor nu så det ska ju funka.
    Ja, äter han ändå bra nu så kan han ju absolut sluta med vällingen om ni vill det
    Här är det ju fortfarande lite dåligt med det så vällingen känns bra att ha.

Det man ska tänka på är ju bara så det finns nåt annat de vill ha om de skulle bli sjuka t.ex. Äter de inte mycket i vanliga fall så blir det ju oftast ingenting när de är sjuka
  • Busbellan

Usch vad jag är trött, men jag ska minsann sitta uppe till midntt och kolla småvi:s lucka, vet ju att jag får sova imorgon i alla fall

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-18 22:58:30 följande:
    Gokväll!
    Gokväll, hur är det med dig då?
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-18 23:03:01 följande:

Jo tack, jag har gått på julledigt.. Jobbade sista dagen i fredags och ledig fram till den 12 jan, känns lyxigt! Trivs sååå himla bra på mitt nya jobb, känner mej som en helt annan människa!

Hur e de själv?

vad roligt att du trivs så bra!
    Här är det bara bra, ska bara till skolan på tisdag också, sen har jag jullov till den 10/1
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-12-19 17:12:17 följande:
    Ah, bortskämda makar ni har!
    Vi ska återigen inte köpa några klappar till varandra men i år har jag faktiskt inte kommit på något...
    Så han får en handkontroll till Wii, hade visst kommit nån ny med bättre sensor - den kan ju barnen använda sen oxå! Så vi får väl se om maken blir besviken i år, han har ju sagt alla andra år att "du behöver ju inte..." Drömmer
    Här blir det heller inga julklappar till oss vuxna, vi har ju redan köpt våra egna
    sambon ville avsolut ha en ny tv och köpte det, jag har avbokat mina julklappar bara jag får börja rida i vår
  • Busbellan
    CamillaJ skrev 2010-12-19 19:50:49 följande:

God kväll !!

Jag letar ihjäl mej både på internet och i affärer i stan men hitta ingen fin julklänning eller julkläder =( några bra tips? Vad ha ni andra ? Letar och letar men till killarna finns ju allt men inte till lillan ... =/

Säger som flera andra, vi ska ha kik kids röda

Sen har vi ju lite kalas och sånt i juldagarna också och i alla fall nån dag ska Ella ha det här
    http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_707679_F_1.jpg
    http://www.kappahl.com/ProductImages/KAW_769398_F_1.jpg
  • Busbellan
    ChokladMoshin skrev 2010-12-19 20:10:51 följande:
    Ja, det blev gott, älskar kardemumma.
    Sen blev det 2 satser Wienernougat, varav en med apelsin.

Så ni har fullt upp ni med, härligt!
    Va jobbar Ronya?? Och lämnar oss här
    Stormis skrev 2010-12-19 13:10:37 följande:
    Tyst med dig . Har redan kokat två omgångar knäck som är slut Tungan ute. Måste göra en gång till julafton, men får väl vänta till dagen innan så jag inte äter upp dem med
    Ja, knäck är mumsigt, men här kokas bara lakritsknäck.
    Har redan gjort 2 satser som jag gömt Jag har köpt en flygbiljett så han kan flyga hem och hälsa på sin mamma, men det kanske inte är så aktuellt för din man Drömmer
    Vänta bara, Ronya kommer titta in i kväll, hon har ju de lugnaste kvällarna när hon jobbar
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-12-19 20:25:24 följande:
    Hon jobbar inte nu, Nu lägger hon golv Men kommer med största sannolikhet in snart
    Aha, det är sånt jobb ikväll
    ChokladMoshin skrev 2010-12-19 20:28:04 följande:
    Hihi, låter som om vi är desperata och jagar henne.
    haha, bara liiiite
    men hon kan väl få känna sig saknad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17