• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • maugu
    h80 skrev 2010-04-22 09:55:19 följande:
    hejhejhoppas här är lite folk som man kan prata med o få mig på andra tankar :)här regelbundna värkar o sitter o funderar på om det är förvärkar eller "riktiga" o om man ska åka in eller inte
    Vad spännande..jag hade väntat men det beror ju oxå på hur långt det är till BB..min tredje startade mesigt och ca 1,45 senare var han ute Det är svårt det är..men, hellre en gång för mycket än en gång för lite..
  • Kristyr
    ängeln83 skrev 2010-04-22 10:01:46 följande:
    Nån som har koll på nån shop som rear Småfolk?, helst bodysuits.
    småvi har väl nått?

Men det är ju bara "gammal" väl?

Busfröt har bra priser på tröjor de har det kanske på suits med?
    *glömt* vet inte om de har några fina suit heller...
  • Kristyr

Det var ju en i tråden (för oss som fick våra förra barn ung samtidigt) som klämde ut sin dotter i badrummet förra veckan..

• Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-22 09:31:49 följande:
    Jag tar med mig Mateo...i bärsjal. Vi kan väl se till o åka dit samma dag så turas vi om att sitta ner med de små lite? Kan ju ta med en filt så de kan mysa på golvet tillsammans (givetvis väl påklädda för där är ju ganska kallt). Jag hoppas att kunna åka på salgen första dagen, d.v.s onsdagen. För helgerna där i maj och början av Juni är uppbokade nästan allihopa.
    Ja probelmet är bara att hon inte trivs i bärsjalen. Å inte i vagnen heller. Å inte i bilstolen heller Tror det hade varit väldigt jobbigt att ha med henne där. Vagn vill jag inte ta in, det blir för jobbigt. Hade hon trivts i sjalen hade jag absolut tagit med henne.
    Jag kan nog inte åka en onsdag, får bara ha Milo på dagis 8-11 och har ingen annan som kan passa mitt i veckan så...  Tror jag, kan ju alltid hända att min mamma är ledig. Men som sagt, det hade nog varit väldigt jobbigt att ha med Lia...

Jag kanske får inse att det inte blir nån salg denna våren Vet vi förresten ATT det blir en salg? Visst pratade det i höstas om att det inte var säkert??
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • h80
    maugu skrev 2010-04-22 10:01:53 följande:
    Vad spännande..jag hade väntat men det beror ju oxå på hur långt det är till BB..min tredje startade mesigt och ca 1,45 senare var han ute Det är svårt det är..men, hellre en gång för mycket än en gång för lite..
    lillronya skrev 2010-04-22 10:00:09 följande:
    Hej!Å vad spännande!Kan dock inte hjälpa dej, är ju 13 år sen jag hade värkar.
    Kristyr skrev 2010-04-22 09:58:53 följande:
    Huuuuuuur ont gör de?`Lärde mig sist att de skulle göra rejält ont innan man åkte in.. Åkte in en gång när de gjorde mesont och då hade det inte kommit igång riktigt.Men ring och pratat med förlossning?
    Det gör inte jätteont, men det gör betydligt mer ont än det gjorde för 1 timme sen o de kommer med ca 6 min mellanrum. Pratade med förlossningen för 1 timme sen, ska nog ringa dom igen om nån timme om det fortsätter så här.

Vill ju inte åka in i onödan, vi har bara 5-10 min till förlossningen så det är ingen fara. Men vi har en 1½ åring som vi måste lämna hos barnvakten innan vi åker.
  • ängeln83
    Kristyr skrev 2010-04-22 10:03:25 följande:
    småvi har väl nått?Men det är ju bara "gammal" väl?Busfröt har bra priser på tröjor de har det kanske på suits med? *glömt* vet inte om de har några fina suit heller...
    Ska kolla Småvi, ja men det spelar ingen roll vilken kollektion det är ifrån.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Helle
    ängeln83 skrev 2010-04-22 10:01:46 följande:
    Nån som har koll på nån shop som rear Småfolk?, helst bodysuits.
    Babyshop har ju 20% på Småfolk nu. Men du kanske önskar mer reda?
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-04-22 10:07:15 följande:
    Det gör inte jätteont, men det gör betydligt mer ont än det gjorde för 1 timme sen o de kommer med ca 6 min mellanrum. Pratade med förlossningen för 1 timme sen, ska nog ringa dom igen om nån timme om det fortsätter så här. Vill ju inte åka in i onödan, vi har bara 5-10 min till förlossningen så det är ingen fara. Men vi har en 1½ åring som vi måste lämna hos barnvakten innan vi åker.
    du kanske ska kontakta barnvakten iaf..
  • Zvartaliljan
    Det gör inte jätteont, men det gör betydligt mer ont än det gjorde för 1 timme sen o de kommer med ca 6 min mellanrum. Pratade med förlossningen för 1 timme sen, ska nog ringa dom igen om nån timme om det fortsätter så här. Vill ju inte åka in i onödan, vi har bara 5-10 min till förlossningen så det är ingen fara. Men vi har en 1½ åring som vi måste lämna hos barnvakten innan vi åker.
    Åhh vad spännande!!!
    Tjollabolla skrev 2010-04-22 10:07:15 följande:
    Ja probelmet är bara att hon inte trivs i bärsjalen. Å inte i vagnen heller. Å inte i bilstolen heller Tror det hade varit väldigt jobbigt att ha med henne där. Vagn vill jag inte ta in, det blir för jobbigt. Hade hon trivts i sjalen hade jag absolut tagit med henne. Jag kan nog inte åka en onsdag, får bara ha Milo på dagis 8-11 och har ingen annan som kan passa mitt i veckan så...  Tror jag, kan ju alltid hända att min mamma är ledig. Men som sagt, det hade nog varit väldigt jobbigt att ha med Lia... Jag kanske får inse att det inte blir nån salg denna våren Vet vi förresten ATT det blir en salg? Visst pratade det i höstas om att det inte var säkert??
    Om du nu inte kan åka så kan jag iaf vara ditt sändebud, inga problem.
    Mateo trivs i sjalen så det ska nog gå bra. Bilen går ok några timmar.
  • maugu
    Kanske förvarna barnvakten vilket du kanske redan gjort..6 min är ju bra..dessutom födde du ju inte barn för speciellt länge sedan så det kan gå fort..dvs från 6 till typ O..Vill inte skrämmas..2:an min var oxå en luring..segt,segt men sedan gick det undan..4 cm öppen och 40 min senare var ungen ute
    Blir spännande att följa!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17