• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • SmillaMilla

Bara jag som har barn som inte sover hela nätterna än?

Svea vaknar fortfarande minst tre gånger varje natt. {#lang_emotions_demon}

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-04-22 08:52:55 följande:
    Bara jag som har barn som inte sover hela nätterna än?Svea vaknar fortfarande minst tre gånger varje natt.
    nej då, du är inte ensam
    Ella är fortfarande vaken minst 2 gånger varje natt, en gång av dem är det bara upp att göra välling
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tjollabolla
    Bara jag som har barn som inte sover hela nätterna än?Svea vaknar fortfarande minst tre gånger varje natt.
    Uch vad jobbigt. Milo vaknar en gång/natt, då kommer han in till oss och somnar om direkt, oftast.
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-22 08:53:55 följande:
    nej då, du är inte ensam Ella är fortfarande vaken minst 2 gånger varje natt, en gång av dem är det bara upp att göra välling
    Evelina vaknar också fortfarande varje natt. Hon börjar natten i sin säng och avslutar i vår. Hon dricker dock inte välling på natten, men dock morgon och kväll. Samuel har egentligen bara sovit hela natten i sin säng i ett halvår och han är snart sju. Men han tyckte det började bli lite trångt i vår säng så numera föredrar han sin. Skönt kan jag säga.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • maugu

Men fy..hur orkar ni bli väckta varje natt i flera år? Jag fixade det inte och fortfarande är min sömn helt störd..lägger jag mig inte samma tid varje dag och får sova till typ kl 6.30 så funkar jag inte som människa..Behöver dessutom medicinera för att sova så det funkar nu men inte förut...Ja, dessa kids.. mina två stora hade bra sömn, jag var i princip ensamstående och jobbade heltid och fy om sömnen strulat..nu kom det två sömnstörare till oss...hoppas nu att det får fortsätta..

• Kristyr
    nej nej sonen vaknar vid 23 och knölar... i natt kom han till oss vid 23:30 och fick sova med oss, tror han har sovit lungt hela natten. Det är pappan han ligger och sparkar på.... Jag har iaf sovit sedan 23:30 eller nått sånt Har varken haft hans huvud eller fot i sidan..
  • maugu

Vi hade oxå välling race dvs när de vaknade så trattade vi dem välling, sent på kvällen elle rmitt i natten, vi trodde att vi hjälpte dem men stjälpte dem snarare för de blev hungriga och vaknade samma klockslag varje kväll/natt..vi tyckte det var skitjobbigt så min man tog tag i det hela..de fick ingen välling utan han gick in och sade; pappa är här, det är kväll/natt och nu ska du sova..de tog tre nätter sedan sov de rakt igenom..de första kvällarna/nätterna protesterade de förstås..vi upptäckte oxå att de blev mindre griniga och åt bättre dagtid när de började sova natten igenom..om de vaknar nu så går han in och säger sin lilla ramsa så lugnar de sig och somnar om..vi bär inte över de i vår säng utan går hellre in mer ofta någon natt för att trösta och ta bort "nattmonstret"..

• Ullis 10

Oj, va jobbigt.. Jag har aldrig gett en vällingflaska på natten till mina killar.. tror det kanske är bättre att inte börja eller bara sluta?

Skulle eg kolla om nån sett småfolk i butik än?

• SmillaMilla
    maugu skrev 2010-04-22 09:13:54 följande:
    Vi hade oxå välling race dvs när de vaknade så trattade vi dem välling, sent på kvällen elle rmitt i natten, vi trodde att vi hjälpte dem men stjälpte dem snarare för de blev hungriga och vaknade samma klockslag varje kväll/natt..vi tyckte det var skitjobbigt så min man tog tag i det hela..de fick ingen välling utan han gick in och sade; pappa är här, det är kväll/natt och nu ska du sova..de tog tre nätter sedan sov de rakt igenom..de första kvällarna/nätterna protesterade de förstås..vi upptäckte oxå att de blev mindre griniga och åt bättre dagtid när de började sova natten igenom..om de vaknar nu så går han in och säger sin lilla ramsa så lugnar de sig och somnar om..vi bär inte över de i vår säng utan går hellre in mer ofta någon natt för att trösta och ta bort "nattmonstret"..
    Ja så gör vi också. svea har inte dryckit välling på natten på jätte länge. På kvällen får hon dock fortfarande, men funderar på att sluta med den. Dock kommer hon ju nästan alltid över till oss vid 02. Men jag orkar verkligen inte springa upp för trappan hundra gånger varje natt. Då är jag inte människa på morgonon.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17