Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-06-23 22:24:23 följande:
    Ok, nu kommer ett i-lands problem som ni får hjälpa mig att lösa. ella ska ha detta på sig på dagisfesten imorgon och på midsommarafton, vet dock inte vilket hon ska ha på vilket tillfälle, men vila knickers/leggings ska hon ha till klänningarna?

DSC_0622.JPG
    Jag röstar på blommor och stjärnor till dagisfesten och prästkragar o cerisa till midsommar! *ååååå fiiiint*
  • Ocikatten
    lillronya skrev 2010-06-24 14:39:05 följande:
    Hej i tråden!
    Nu har jag hämtat våra fiiiina molosar.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
    Åh vad penséerna var fina!! Hjärta
  • Ocikatten

Glad midsommar på er alla!
    Är lite avis på alla flickor som springer runt i prästkragar, passar ju utmärkt en dag som denna!!  

• Ocikatten

God morgon alla!
    Antar att ni ligger o sussar fortfarande?
    Ja dessa barn som är uppe hela kvällen, då kan man ju tro att man få sovmorgon men icke! Tungan ute *trött mamma*

Vilka härliga sommarbilder i BT på söta barn!

• Ocikatten
    Duntoffla: Men herregud vad du handlat till bebis!! Cool Massor av snygga saker, matcha med Lindex velour så blir det kanon! Hjärta

Lalalalong: Låter härligt med Stockholms-semester, funkar det att vara utan bil eller ni lånade på plats? Är lite sugen på att flyga/åka tåg dit med barnen!
  • Ocikatten
    Lalalong skrev 2010-06-26 14:16:28 följande:
    Det funkade  bra att vara utan bil tycker jag, men om jag inte blivit uppmött på stationen av min mormor och även fått sällskap dit när vi skulle åka hem så vet jag inte. Att kånka väskor, barnvagn, 5 månaders och 4 åring, ensam... ingen höjdare! Så det är en liten reservation om man inte känner någon där. Men nu var jag ju själv alltså, hade vi varit både jag och Mattias hade det inte varit några problem överhuvudtaget.
    Sen beror det kanske på också... nu skulle jag ett ärrende på ett sjukhus i sthlm så vi fick låsa in väskor och åka till slussen, och sen tillbaka igen för att hämta väskor o.s.v. Sen ta oss ut dit min mormor och morfar bor, utanför stan. Kanske hade det funkat även som ensam vuxen om man skulle bo på hotell eller liknande i centrala sthlm. Så man inte behövde krångla sig så långt med allting!
    När man väl kommit dit man ska bo och har kunnat lämpa av saker, då behövs det ingen bil. Så visst funkar det att vara utan
    Klara 060504, Alva 100117
    Tack för info! Hade tänkt ta maken med - vågar inte på ett sånt äventyr själv... Marcus hade GÄRNA flugit så vi försöker hitta ett bra resmål. Jobbigt att åka bil så långt.
  • Ocikatten
    ChokladMoshin skrev 2010-06-26 20:04:06 följande:
    Helt galet, har varit gravid i "5 dagar" och kände precis bebis "sprattla".
    Så det firade jag med lite shopping på FB, säkert från nån här inne
    Ha, ha, ja man brukar ju prata om "tidiga" fladder men i ditt fall så är det nog ganska äkta sprattel!
  • Ocikatten
    högbergarna skrev 2010-06-26 21:45:19 följande:
    Hej hej! Det va väldigt länge sedan jag skrev något. Måste bara berätta angående en här som skrev om sonen som fått Hello Kitty leksak i McD:s happy meal pga kanske inte unisex-tröja då.. Sonen o jag va o hälsade på släkt o vänner i gamla hemstaden Stockholm. När vi skulle åka hem skulle jag köpa med mat till tåget.. Knut (sonen) va iklädd molos regnbågelinne o turkosa villervalla shorts samt sin NiNaa hund i knät.. Han sov i sittvagnen... OCH fick en Hello Kitty leksak. Så tydligen är inte regnbågen heller unisex? Eller va det gosedjurshunden?? ;) Inte Knut emot då han gillar Kissekatten och det va två små rosa lapor i tingesten så den roade honom på tågresan.
    Men har Mc verkligen "köns-bundna" leksaker? Varierar de inte vecka från vecka? Vi fick oxå Hello Kitty i vårt Happy meal idag i alla fall...
    Regnbågen är absolut unixex, har jag köpt till mina grabbar!
  • Ocikatten
    högbergarna skrev 2010-06-26 22:31:12 följande:
    Ja jag tycker ju att regnbågen är unisex. :) De har även bilar nu samtidigt som de har Hello Kitty. Dom brukar fråga om det är en pojke eller flicka ifall inte barnet är med fram.
    Jaha, här har de aldrig frågat om kön när vi köpt Happy meal i alla fall. Någon enstaka gång har de frågat på Burger King. Trodde inte att de fick lov att dela upp leksakerna enligt kön utan att allt ska funka till vilket som. Ja, ja, Hello Kitty är det inget fel på i vilket fall som helst!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17