Lalalong skrev 2010-06-26 14:16:28 följande:
Det funkade bra att vara utan bil tycker jag, men om jag inte blivit uppmött på stationen av min mormor och även fått sällskap dit när vi skulle åka hem så vet jag inte. Att kånka väskor, barnvagn, 5 månaders och 4 åring, ensam... ingen höjdare! Så det är en liten reservation om man inte känner någon där. Men nu var jag ju själv alltså, hade vi varit både jag och Mattias hade det inte varit några problem överhuvudtaget.
Sen beror det kanske på också... nu skulle jag ett ärrende på ett sjukhus i sthlm så vi fick låsa in väskor och åka till slussen, och sen tillbaka igen för att hämta väskor o.s.v. Sen ta oss ut dit min mormor och morfar bor, utanför stan. Kanske hade det funkat även som ensam vuxen om man skulle bo på hotell eller liknande i centrala sthlm. Så man inte behövde krångla sig så långt med allting!
När man väl kommit dit man ska bo och har kunnat lämpa av saker, då behövs det ingen bil. Så visst funkar det att vara utan

Tack för info! Hade tänkt ta maken med - vågar inte på ett sånt äventyr själv...

Marcus hade GÄRNA flugit så vi försöker hitta ett bra resmål. Jobbigt att åka bil så långt.