• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Lalalong
    Zvartaliljan skrev 2010-04-23 13:46:11 följande:
    Ja det låter precis som Maia! Hon leker också bara med andra om det är på hennes villkor. Och det andra stämmer med. Jag var precis likadan och hade ett helvete i skolan...systerdottern är också likadan och vill just nu inte gå till skolan längre då alla barn är så elaka o ingen vill vara vän med henne. Så det är ju verkligen något man behöver lära dom att inte göra...att inte gnälla o skrika så fort någon kommer för nära för då blir det mobbarnas paradis...
    Usch ja
    Ett tag var jag riktigt riktigt orolig för hur det skulle bli med hennes sociala kontakter. Jag tänkte just så att ingen kommer ju vilja vara kompis med henne, för hon går inte att leka med! Vi gjorde allt för att hon skulle tuffa till sig. Har tränat på att leka genom att vara hemma hos kompisar mycket. Även om lekstunderna blev mest gnäll och gråt i början så är det som sagt bättre nu, så det är skönt!  Även om hon fortfarande tycker det är jobbigt med andra så är det åtminstone bättre. Så det går åt rätt håll Och det låter ju som att det går framåt för Maia med! Så bra

Detta har gjort att K är grym på att leka själv (hon har i denna stund lekt ca 1,5 timme med sina dinosaurier och har byggt upp ett stort landskap med hinkar, legoklossar o.s.v. och pratar med massa olika röster hela tiden) vilket vi alltid sett som en ganska bra egenskap ändå. Fantasi och självständighet är ju bra. (Jag gillar att det inte går att få henne att göra saker bara för att "Men My klipper ju sitt hår, det blir så fint". Det skiter hon ett stort stycke i, vill hon inte så vill hon inte!). Men nu när det börjar bli bättre med det sociala så tycker visst förskolan att det nu är ett problem istället. Hon har tydligen lite för mycket fantasi och lever i en liten bubbla med sina figurer och "vänner". Så nu observeras hon av specialpedagog av den anledningen.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Helle
    Kristyr skrev 2010-04-23 13:53:03 följande:
    Då är det knappt en timme kvar då sedan går man hem från jobbet och är borta i lite mer än ett år...
    Härlig känsla DÅ är det snart dags för bebis  
  • Kristyr
    Helle skrev 2010-04-23 14:12:24 följande:
    Härlig känsla DÅ är det snart dags för bebis  
    blandad känsla... har ju bara jobbat 4 månader....
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-04-23 13:48:14 följande:
    lillronya: Var har maken gjort sina? Har du oxå "drabbats"?
    Vi har gjort våra hos Billy. Japp jag är också drabbad.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2010-04-23 13:51:21 följande:
    Nä dom tatueringarna jag gjort har inte alls gjort ont, mer typ obehag iså fall men ingen smärta, men som sagt, jag har hög smärtgräns, tyckte knappt det gjorde ont att föda barn ju Det är ju verklkigen olika det där, en kompis till mej höll typ på att dö och stor lipade när hon tatuerade sej på vaden, där tycker jag knappt det känns
    JAg var mycket sämre på att hantera smärta när jag började föda barn och tatuera mej än vad jag är nu.
    Hahhaaha det där lät helt knäppt men är faktiskt sant. Är ju 17-18 år sen det började.
    Så jag har ganska hög smärtgräns nuförtiden.
    Men som du säger, det är väldigt olika hur man uppfattar det.
    Sen om man tex har en infektion på väg i kroppen så gör det MYCKET ondare att tatuera sej och det kan man ju inte veta då. Det märker man ju inte förrän efter nån dag när den bryter ut.
  • lillronya
    Kristyr skrev 2010-04-23 13:53:03 följande:
    Då är det knappt en timme kvar då sedan går man hem från jobbet och är borta i lite mer än ett år...
    Vilken känsla!
  • Kristyr
    lillronya skrev 2010-04-23 14:24:27 följande:
    Vilken känsla!
    som sagt jag är kluven känns nyss som jag gjorde samma sak och kom ju tillbaka för 4 månader sedan..
  • Buttelina

melizza: HELT klart kik kid/kanin och daisys/blockrand

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • melizza

hej i tråden......

händer här då??

har lagt in lite bilder i BT på vad Stella ska ha hos fotografen men kan ju fortfarande inte bestämma mig och ju mer jag velar desto mer kläder tar jag fram men jag har iaf kommit ner till 4 outfits som jag velar mellan men det ska bli 2......hjälp!!!

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • melizza

Buttelina: (gick inte att citera) ok du står fast vid det

(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17