Zvartaliljan skrev 2010-04-23 11:54:27 följande:
Bus gjorde tappra försök o lyckades ibland att leka med Maia...men mest sprang Maia iväg o skrek o gnällde *suck*. Hon kom o sa till mig "jag vill inte att bus ska döda mig" med gråten i halsen, när bus bara försökt krama henne!! Jag vet inte vart hon får allt ifrån...hon blir livrädd så fort andra barn kommer för nära...det är inte bara bus, utan alla barn som är livliga. Hon klara bara att leka med väldigt lugna barn, därför dras hon lite till dom äldre. Men dom vill inte alltid leka med henne...hon hängde efter 5-åringarna på dagis idag men de tyckte ju inte att hon skulle leka med dom... Åh jag vet inte vad jag ska göra åt hennes rädsla...kommer det en bebis krypande mot henne så skriker hon som om det vore ett monster!!!
Vi har två rätt lika tjejer tror jag bestämt. Klara har också "barn-fobi" och har haft det ända sen hon själv blev medveten om barn runt omkring henne. Det är bättre nu, men ett tag så skrek hon bara andra barn tittade på henne. Och skulle någon komma mot henne skulle hon släppa allt hon har i händerna och bara tjuta rakt ut.
Nu har hon några kompisar som hon leker med, men det är för det första mest på hennes villkor och så mest icke-fysiska lekar. När de börjar stimma och stoja, så det rör sig massa barn runt henne så går hon undan.