• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-03-03 21:12:23 följande:
    Här vägrar vi galonkläder
    Visst har de bett om det nå gång, men vi säger att de har skalkläder som är lika vattentäta

Barnen har fodrade stövlar, men oftast används de vattentäta vinterskorna tills det är tillräckligt varmt för vanliga stövlar/gortex gympaskor
    Ja jag tycker de borde ha insett det vid det här laget. Om jag tex köper POPs överdragsbyxor ska de ju vara vättentäta och var minst lika bra. Galonisar blir de bara svettiga i oxå när det blir varmare.
    Buttelina skrev 2011-03-03 21:12:27 följande:
    kör ni på överdragsbyxor om ni föredrar det. vad du ska köpa bestämmer väl inte hon heller.

vi kör vinterfodrat till det är varmare och sen går vi över till gummistövlar när det är blött och gympadojor
    Jag vet det är jag som bestämmer Men jag blir bara så störd när hon verkligen påpekar att det ska vara galonbyxor. Jojo men nu finns det fasiken inte såna som inte har den klassiska hängsle varianten. Har kollat runt massor ikväll.
    Duntoffla skrev 2011-03-03 21:12:42 följande:
    Vi kör överdragsbyxor. Eller inte nu iofs då vi fortfarande har vattentät overall. Men när det blir varmare kör vi överdrag. På fötterna har Noel fortfarande sina Kavat vinterstövlar
    Ja så har vi oxå gjort förr men jag vet att de gnällt lite om det. Och skorna klagade hon oxå på idag. Men jag tycker det är för kallt än men bara gummistövlar.
  • jompa
    Buttelina skrev 2011-03-03 21:29:42 följande:
    tvinga  nääe tror inte det. inte värt bråket och dessutom har dom sååå mycket fint som dom accepterar liksom
    jompa skrev 2011-03-03 21:19:17 följande:
    Ja jag tycker de borde ha insett det vid det här laget. Om jag tex köper POPs överdragsbyxor ska de ju vara vättentäta och var minst lika bra. Galonisar blir de bara svettiga i oxå när det blir varmare.

Jag vet det är jag som bestämmer Men jag blir bara så störd när hon verkligen påpekar att det ska vara galonbyxor. Jojo men nu finns det fasiken inte såna som inte har den klassiska hängsle varianten. Har kollat runt massor ikväll.

Ja så har vi oxå gjort förr men jag vet att de gnällt lite om det. Och skorna klagade hon oxå på idag. Men jag tycker det är för kallt än men bara gummistövlar.
    jag förstår att det stör dig :-/ köp molos utan hängslor då. så kanske hon blir tyst
    Är det galonisar eller mer prasselvarianten?
    Vet du nån shop som har dem, känner mig lite lost på Molos ytterkläder Skäms
  • jompa
    Duntoffla skrev 2011-03-05 08:44:45 följande:
    De var nämligen svindyra. 500 spänn för ett par badbrallor
    Men var det Molos verkligen, de där Stalla Cove eller vad de heter kostade ju så mycket så undra om det inte är de du tänker på?
    Eller så är det jag som snurrar till det nu.
  • jompa

Usch vad jobbigt för er som känner sån skuld när ni måste vabba. Så borde det inte få vara, det är ju inte så att man vill vabba, inge kul när ens små är sjuka. Man lider ju så med dem och att då lasta på med mer skuldkänslor från arbetsgivaren är fasiken inte schysst.

• jompa

Gahhh tjejer, har lite jobbigt nu med barnens vårkläder (i-landsproblem)
    Hade idag köpt skalbyxor till båda, ett par POP till killen och ett par Lindex (Fix) till tjejen.
    Men POP var lite för korta till killen så de ska lämnas tillbaka. Ska man ta ett par FIX till honom med tro?

Sen jackorna har jag ingen aning om än, kikat lite POP, MAT och Molo. Men Molo har ju bara softshell och jag är inte så förtjust i det. Ni andra som har skaljackor vilken har ni?

• jompa
    Busbellan skrev 2011-03-06 21:06:32 följande:
    August har en MAT anorak och en jacka från Fix
    Ella har en MAT, pop skaloverall och en softshell från Molo

Väljer du mellan pop och fix tycker jag du ska ta fix. Känns ganska lika i kvaliten, har samma vattentäthet. Bara det att jag tycker fix har bättre modell på byxor, inte slits lika lätt samt är ju ganska mycket billigare
    Ja det lutar åt ett par FIX byxor till killen oxå.
    Sen är det bara jackorna kvar. Älskar MAT dock inte anoraken utan de andra men då bara "killmodellen", de andra är lite för kappaktiga i modellen tycker jag. Men gillar inte marinblått så mycket. Svårt det där.
    POP hade ingen färg jag riktigt föll för.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2011-03-11 20:39:42 följande:
    Hej tjejer!

Hur har ni det?

Jag har varit rätt dålig ett tag men är på benen nu.

Köpte våra första colibriplagg idag, det va verkligen på tiden Får se om jag gillar det IRL..
    Hej vännen,
    vad är det som har hänt? Har inte hängt med varken här eller på FB.
  • jompa
    RååSa BuBBlan skrev 2011-03-11 20:53:26 följande:
    Hoppas

kram tbax Hjärta
    jompa skrev 2011-03-11 20:41:56 följande:
    Hej vännen,
    vad är det som har hänt? Har inte hängt med varken här eller på FB.
    Hej sötis Kyss

Jag vet inte riktigt vad det är som är galet med mig..

Började förra tisdagen, jag kände bara att nu kollapsar kroppen, oerhört otäck känsla! Kollade blodtrycket och det va sjukt högt, det bara steg o steg och jag åkte in akut när det hamnade på 180/120. Blev hemskickad efter några timmar trots att jag va så svag och yr, sen va vi i sthlm på Lördag i ett snabbt ärende och då händer det igen, jag svimmar av helt på akuten med skyhögt blodtryck, skakningar, yrsel, illamående, blev inlagd direkt på hjärtavdelningen.. Dom hittade inget mer än lågt Kalium värde sen åkte jag hem efter två nätter trots att jag tuppat av 3 ggr där inne.. Sen i Tisdags börjar hjärtat bete sig onormalt, slår oregelbundet och jag kan inte gå, efter flera timmar ringer jag in och ska in direkt, skyhögt blodtryck igen, ragglar och är yr, högröd i ansiktet och mår fruktansvärt. Inlagd igen.. Och nu är det massa prover om igen, just nu är dom inne på binjurarna, om dom producerar för mycket av vad det nu va.. Sen har jag vätskebrist som nu börjar ge med sig, jag är helt slut!!

Å min tappra lilla bebis har campat med mamma på alla sjukhus Hjärta
    Men lilla vännen, uscha vad du ska få stå ut med mycket. Hoppas verkligen de hittar orsaken snart så du ska slippa detta framöver.
    Massor men tankar och kramar till dig.
    Hoppas lilla söta Saga är snäll nu mot mamma så du kan få lite vila.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17