• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-03-20 09:16:29 följande:
    Det är kanon Det ska ju egentligen stå i Liams rum men fick flytta ut i vardagsrummet under kalaset igår

Är också på jakt efter skrivbord till Liam, han målar och målar och skulle verkligen behöva ha ett ställe han kan sitta på och ha alla sina pennor och sånt, kikade lite på Ikea och hittade ett enkelt vitt, bara skiva och ben för typ 249 kr eller nåt.
    Ahhh måste kika där.
  • jompa

Måste fråga er som har pojkar, tycker ni att det blir svårare att hitta fina kläder ju äldre de blir?
    Tycker det är jättesvårt att hitta kläder nu till P som är 5 1/2. Tycker mycket av Molo och så är lite så där men det finns inte så mycket alternativ förutom tråk hm då och det är inte något kul tycker jag.
    Och de dyra märkena som typ Gant och så är lite för dyrt kan jag tycka.

Vad köper ni till lite större killar?

• jompa
    Helle skrev 2011-04-02 19:37:49 följande:
    Busbellan skrev 2011-04-02 18:38:35 följande:
    Tror det är helt ok att du svara eftersom hon är på spa
    Då vågar man kanske inte ta mindre här heller, men vill ju inte att den blir för lång heller. Men med tanke på att den satt bra på Svea så borde den funka här också
    Ja jag vet ju det LYX!

Behöver du nåt mått så skickar jag gärna, men du ser ju ganska bra hur den sitter på Svea Ja jag tycker det är svårt. Min P blir 5 nu i sommar och jag letar febrilt efter nya märken. Vi kommer i sommar att köra Katvig, Molo, Småfolk (i de print som inte blir för barnsliga), Maxomorra och sen får vi se vad det blir. Men jag H A T A R alla star wars etc som omnämns hemma så jag kämpar emot så mycket jag kan. RL har vi också som mannen köper när han är över i staterna.

Gör som du letar print i de danska märkena som inte är för barnsliga men det börjar bli svårt tycker jag och helprint är nog de som faller bort helt. Katvig funkar bra då det är mer neutralt. Kämpar här med för att inte få sonen att se alla tryck med Star Wars mm, fast jobbigast är det nog med dottern just nu då den där "katten" är sååå populär Men nääää inga kläder med den än mer än trosor. Leksaker ja men inte kläder, där går min gräns

Skulle gärna köpa RL jag med då det är väldigt billigt i jämförelse i USA men måste komma dit först Synd att deras webbshop inte skickar till Sverige.
  • jompa
    Mamma till Simon skrev 2011-04-02 19:40:00 följande:
    min kille blir 7 i sommar och han använder tröjor från molo och katvig och byxor från ns
    Byxorna från NS är för breda på min kille sen gillar ha inte dem för det är för mjuka. Ja han är bra knäpp
    Det ska vara tajta jeans för hans del. Köper mest HM jeans på tjej sidan då killbyxorna är för breda och inte ser kloka ut efter man dragit in de i midjan så mycket som behövs.
  • jompa
    Busbellan skrev 2011-04-02 19:58:36 följande:
    Ja, de ska ju trivas i det själva också såklart

August är ju med en speta, men jag tycker NS funkar bra på honom när man drar åt resåren, han vägrar ju byxor med knapp i midjan
    Jag sörjer att han inte vill ha NS, älskar dem. Och dottern vägrar byxor, ska bara ha leggings så till henne kan jag inte heller köpa dem.
  • jompa

Hittade lite som var ok från Tumble n Dry. De hade lite pikeer och t-shirts men även några skjortor.
    Byxorna vågar jag inte köpa utan att ha provat.
    De fanns en hel del hos OkiDoki.

• jompa
    Maliten skrev 2011-04-03 11:43:14 följande:
    Har ni provat Polarns Slim jeans. De gillar min kille på 4,5.
    Har provat de för länge sen men kanske skulle ge de en chans igen. Tycker dock de är lite dyra, speciellt som sonen kanske har sina byxor nån månad innan han sen har hål på knäna.
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2011-04-05 20:31:34 följande:
    Hej tjejer. Jag behöver hjälp. Det här är riktigt jobbigt, sambon håller snart på att bryta ihop. Svea är extremt mammig, det är bara jag som duger, han får inte göra någonting. Hon skriker så fort han kommer i närheten. Några tips?
    Hej vännen.
    Så där har vi oxå haft det. Hur är hon om du inte är där, duger pappa då?
    Våran tjej har nästan nu precis i dagarna börjat ty sig mer och mer till pappa vilket är jätteskönt för alla.
    Kanske fattar hon nu efter snart fyra år att det inte är mamma som kommer när hon vaknar på natten

Vi har inte gjort något speciellt utan låtit det komma av sig själv, tror att det bara kan bli värre om man tvingar på dem något de inte vill.
    Men visst det är tuff och utmattande för båda mamman och pappan.
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2011-04-05 20:42:29 följande:
    Jompa: hon är nästan aldrig med bara pappa. Men imorgon skall han vabba så vi får se hur det går. Här är det sammasak, bara pappa på natten, men av någon konsrig anledning så fubkar det. Men hon har välllärt sig att jag inte vaknar på natten. Men på dgarna är det hemskf. Och speiellt nu när hon är sjuk. Det tär välldigt mycket på oss alla.
    Oj vad det låter som att ni har det som vi. Här kan M bryta ihop totalt om jag inte sitter bredvid henne när vi äter middag. Jag vill ju kunna sitta bredvid sonen oxå men det blir ju sällan så då hon bryter ihop och sonen som egentligen vill sitta med mig säger att det är ok att jag sitter med henne, jag ser ju att han blir ledsen vilket gör så ont i mig.

Det enda vi egentligen gjort är att försöka se till att pappa och M får egentid. De har åkt iväg bara det för att kolla på djuren eller så åker de två och handlar eller såna små saker. Detta har gjort att det släppt nu lite.
  • jompa
    Quiet thoughts skrev 2011-04-23 14:51:07 följande:
    Hej alla, ville bara berätta att nu är våran dotter här, hon kom med det planerade snittet 21 april

Allt är fint med oss. Hon vägde 3750 gram och var 49 cm lång. nedan har hon på sig sin första suit, från Småfolk, så den måste ju visas upp

Ha en fin foortsatt påsk. Kramar till er alla, nej jag glömmer ej bort er, men det har varit för tungt att vara här inne sedan Lova dog.

Stort grattis till dig och familjen till en underbar liten tjej.
    Massor med tankar och kramar. Hjärta
  • jompa

God kväll

Nån mer än jag som har svårt att hitta något jag verkligen vill ha på Babyshop? Måste ju använda Grupon rabtten jag köpt

• jompa
    lillronya skrev 2011-04-25 20:24:34 följande:
    Gokväll!
    Jag hade inga problem att hitta nåt där.
    Tjollabolla skrev 2011-04-25 20:19:22 följande:
    Hallå flickor!

Här är ännu en som måste få saker sålda om det ska bli nån salg... Surar över tradera, 26 kr för 2 par katvig leggings.... Ska det aldrig vända...

Har iaf köpt dom allra sötaste sandalerna till Lia idag! Trodde hon skulle kunna ha Milos svarta som han hade i den åldern, men hans fot var väl ungefär 2 storlkar större, men vad gör det när jag hittade dom i rååååååååååååsa!
    www.sportamore.se/produkt/8718-nike-sunray-9-... 
    För alla med små barn, dom är SÅ sörens bra! Mjuka och sköna och skaver inte nånstans.
    Åh så söta!!
    Såg det
    Men vet inte vad jag ska ta till ungarna. Känns som att de har så många märken men ganska få plagg, eller är jag bara konstig
  • jompa
    solouniko skrev 2011-04-25 20:40:53 följande:
    Åh Tjolla fy vad fina de var! Men tror Milla behöver 23 ju Hennes fot är strax över 13 cm tror jag.. Får kika vidare Grattis Smultron Nej Jompa, jag hade inga som helst problem med Groupon koden Blev mest NS till Milla men hade kunnat köpa massa fina suits till bebis med
    Men NS gäller väl bara för de som köpte kupong supertidigt?
    Funderar på Small Paul t-shirts, nån som haft såna och vet om de är bra?
  • jompa
    lillronya skrev 2011-04-25 21:12:40 följande:
    Det tycker jag med egentligen.
    Är där inget hummel som faller i smaken?
    Fick bli Small Paul. Har några andra plagg från andra butiker som lockar mer just nu så ska in och kolla runt lite tänkte jag. Men det känns som att det var längesen jag handlade på Babyshop, gjorde det massor förr men inte längre.
  • jompa

Nån mer än jag som inte fattar den nya köp/sälj sidan på FB för danska kläder?
    Blir galen snart. 

• jompa

Hej tjejer.

Är det nån här som handlat på please mum? Hur lång tid tog det innan ni fick det ni beställt?

• jompa

Åhlens hade inget danskt kvar när jag var där för två veckor sedan och NK har inte kvar Sprall så inget danskt där heller. Kista har lite men det har blivit sämre och sämre.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17