• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-03-13 19:31:49 följande:
    Jag tycker de är smala, men inte särskilt små annars
    Ella har 104 i den precis som hon har i de flesta tröjor
    Ja jag tog 104 i vår oxå, nu är nog min lilla tjej lite rundare än din men tycker nog att den känns lite liten, ville nog mer ha den som tunika.
    Eftersom tjejen vägrar byxor är det bara tights som gäller här så då vill jag ha dem lite lite längre. Men det är ju ingen tunika så jag får kanske skicka vår vidare.
  • jompa
    Busbellan skrev 2011-03-13 19:49:01 följande:
    nej, nån tunika är det inte förstås
    Ska antagligen vara mer i tröjmodell känns det som, superfin till NS byxor av olika slag i alla fall
    om man ändå fick köpa det till sin tjej, men näääää det duger inte till hennen inte
    och sonen gillar dem inte heller så mycket då han tycker NS byxorna är för mjuka han vill ha sina slimfit jeans han
  • jompa
    ängeln83 skrev 2011-03-13 20:33:26 följande:
    Nu behöver jag hjälp. Ni med 4 åringar, vad leker dom mest med?
    Liam fyller ju år på torsdag och jag kom just på att vi mest köpt "tråkiga" presenter, typ, kläder, skor, cykelhjälm. Tänkte köpa nån liten sak till men VAD? Inga bilar!!!!
    Svårt sånt där, för det som går hem hos den ena funkar inte alls hon andra. Han gillar inte spel? Typ memory och liknande. Eller spel till datorn, lära sig bokstäver och siffror.
  • jompa
    ängeln83 skrev 2011-03-13 20:45:33 följande:
    Skit svårt. Nåt memory kanske kan vara nåt. Han har inga spel alls, det är först nu som han kan sitta stilla och leka, typ måla och pyssla och sådär, innan har han inte haft nåt intresse eller tålamod alls.
    gillar han toy story finns det ju nu i memory, målarböcker med favoriterna i kanske, Cars kan ju kanske vara nåt
  • jompa

Tjolla, vilka underbara bilder på våren
    Å så stor Milo blivit, har är liksom en kille nu inte en liten pojke. Kommer bli en riktig tjejmagnet tror jag.

• jompa
    ängeln83 skrev 2011-03-20 08:43:21 följande:
    Godmorgon

Nu är vi färdig kalasade här hemma och Liam har fått målar grejer för typ 10 år framåt
    Godmorgon.
    Måste fråga var ni köpt bordet ni har till barnen som syns på bilden i BT, det vita till de gröna stolarna?
  • jompa
    ängeln83 skrev 2011-03-20 08:55:28 följande:
    Morning
    Det är ifrån Mio.
    Tack.
    Vilket bra pris det var på det. Måste kanske slå till på ett sådant lite senare när dottern fyller år.

Vill ha ett skrivbord till sonen, ett vitt som inte är så stort och kanske inte som ett skrivbord utan mer bara en skiva och ben.
  • jompa
    lillronya skrev 2011-03-20 09:05:45 följande:
    Hej i tråden!

Ingen sovmorgon här itne.
    Kl 6 var det morgon här.

Och nu kräker barn nummer två.
    Måtte inte alla här behöva gå igenom eländet...
    God morgon.
    Usch det värsta som finns det där med kräk. Hoppas det är snabbt övergående och att inte fler drabbas.
  • jompa
    lillronya skrev 2011-03-20 09:09:59 följande:
    Ja det är det värsta!
    Och det går liksom inte att ignorera.
    Menar att med feber kan man ta lite piller och låtsas att man är frisk eller nåt.
    Men kräk det döljer man liksom inte.
    Blä för sjukor!
    Precis, fördelen är väl att kräket brukar gå över på en dag eller två men om man är många i familjen kan det ju ta lite tid att bli av med.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17